Mijn zoontje is 2,5 jaar dus we moeten nodig op zoek naar een basisschool voor als ie 4 wordt. Nou zijn er in de omgeving van Haarlem verschillende basisscholen Katholiek/openbaar enz. Nou vroeg ik me af of er moeders zijn die een voorkeur voor een school in Haarlem hebben en of jullie rekening houden met een school in jullie buurt voor vriendjes. Ik ken bijvoorbeeld de Sint bernardus school, Dreefschool, Zuiderpolderschool en de Bos en Vaart school. De Sitn Bernardus school is bij mij in de buurt. Ben benieuwd.
Mijn man heeft hele goede ervaring met de Rudolf Steiner school in Schalkwijk, maar dat is vrije school.
In mijn jeugd op de Beatrix school in Haarlem gezeten is een openbare. Heb er een hele fijne tijd gehad en hoor daar nog steeds geen gekke dingen over .
@yenolah, Waar zit de Bavo school?? Is dat toevallig niet ook de st Bernardus school want als ik op de site kijk dan zie ik daar ook st Bavo bij staan. @Gandor, Waar zit de Beatrix school? Ben geboren en getogen Haarlemmer maar weet die scholen niet te zitten hahaha
Sorry, ik was dit topic kwijt. De Bavo zat op de hoek Leidsevaart/Westergracht. Dichtbij, want ik woonde in de Leidsestraat. Het zal nu hopelijk anders zijn, maar destijds was de opvoeding aldaar nogal ouderwets met kop onder de kraan en veel schreeuwen door een van de leraren. Dit was rond de jaren '80/'85 hoor. Die desbetreffende leraar is zelfs nog een tijdje rector geweest nadat ik er al lang van school was en aan de rector van toen heb ik ook geen fijne herinnering. En ze probeerden je in het laatste jaar na de cito toets ook om te krijgen om naar een katholieke school door te stromen, want bij zoveel doorgestuurde leerlingen kregen ze een presentje. In mijn geval is meneer de rector een fiets misgelopen en kreeg uiteindelijk alleen een fietsbel. (die school zit me nog steeds hoog, merk ik. Sorry)
@yenolah, waar erg zelfs voor de jaren 80 vind ik het erg ver gaan. Ik heb effe wat op internet gesnuffeld en lees nog wel veel dingen over de bavo school die naar mijn idee niet kloppen, maar daar gaat me zoontje ziezo niet heen. Zit te twijfelen we hebben en school bij ons om de hoek de sint bernardus of ik kan me zoontje bij zijn neefjes op school doen wat makelijk is voor mijn schoonzusje en mij omdat we dan elkaars kindjes kunnen opvangen, maar dat is een stukje hier vandaan niet zo ver hoor 10 minuten ofzo. Maar ik zit ermee dat als me zoontje vriendjes krijgt dat ze dan niet om de hoek wonen. Wat zouden jullie doen?