wat zijn mijn kansen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door majrim, 11 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. majrim

    majrim Lid

    4 feb 2006
    34
    0
    0
    Groningen
    help! ik word gek van onzekerheid, wie neemt de moeite mijn verhaal te lezen en te reageren?

    ik had altijd een cyclus van 31 dagen

    op 1 jan werd ik ongesteld en een cyclus verder op 10 febr verloor ik een vruchtje, ik had dus, niet wetend dat ik zwanger was, een miskraam gehad.

    op 11 maart werd ik weer gewoon ongesteld. Aangezien ik dus daarvoor een miskraam had weet ik niet hoe lang mijn cyclus is geweeest (jullie wel misschien??)
    nu is het 12 april en ben nog steeds niet weer ongesteld, terwijl ik op dag 17 een positieve ovulatietest had. Sindsdien is mijn temperatuur erg hoog.(nu dus al 14 dagen)

    Wie heeft hier een idee over?Ik zou het erg fijn vinden aangezien ik er behalve dan met mijn vriend met niemand over kan kletsen!
    :oops:
    groetjes Mirjam (en heel erg bedankt!!)
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik zou het nog even een weekje aankijken, aangezien je nu 14 dagen na je eisprong zit. En dan zou ik dit weekend, als je dan nog niet ongi bent, er een testje op wagen.

    Succes!
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    al getest of wanneer ga je testen ? Dat lijkt mij het handigst
     
  4. Niet meer actief

    Misschien moet je toch een test doen, wat ik eruit begrijp is dat 11 maart de eerste dag van je laatste menstruatie was?
     
  5. majrim

    majrim Lid

    4 feb 2006
    34
    0
    0
    Groningen
    bedankt alvast voor deze reacties! ja ik durf nu idd nog niet zo goed te testen, wilde het idd ook afwachten tot het weekend. en ja, mijn laatste ongi was 11 maart. als mijn eisprong op 27 maart was wil dat dan zeggen dat ik nu, 11 april ongeveer ongi had moeten worden?
     
  6. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hoi Mirjam,

    Het schijnt dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent, dus de kans is er wel zeker... Ik zoubinnenkort gewoon een testje doen, dan heb je zelf wat meer zekerheid.
     
  7. Niet meer actief

    Ja als je uitgaat van een cyclus van 31 dagen wel, dan zou je al vandaag kunnen testen.
     
  8. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Na een miskraam duurt je cyclus vaak beduidend langer, maar niet altijd. In principe zou je je ongi ongeveer 14 dagen na je eitje moeten krijgen. Zo niet, dan is een testje zeker op zijn plaats!

    Succes!
     
  9. majrim

    majrim Lid

    4 feb 2006
    34
    0
    0
    Groningen
    ik blijf jullie reacties in de gaten houden, ben er erg blij mee. even voor de duidelijkheid: ik ben dus na mijn miskraam al 1 keer ongi geweest en de cyclusduur was toen, uitgaande van de dag dat ik het vruchtje verloor, 29 dagen... :rolleyes:
     
  10. mieltje

    mieltje Bekend lid

    19 jan 2006
    913
    0
    0
    Je kan er dan vanuit gaan dat je vorige cyclus 29 dagen is. Als 10 febr ook de dag van het bloedverlies is.
    Waarschijnlijk ben je nu zwanger. Wat je kan doen is 18 dagen na je eisprong testen, als je zwanger bent is hij zeker posititief!

    Zo heb ik nl ook geteld: 2 maart start miskraam (mag je beschouwen als eerste dag van je laatste menstruatie.
    31-03 mijn NOD dag.
    Op 2 april had ik een positieve test in handen.

    Miel
     
  11. majrim

    majrim Lid

    4 feb 2006
    34
    0
    0
    Groningen
    wat fijn dat ik er nou echt eens goede informatie over krijg van jullie!
    nav het berichtje van Miel, toen ik het vruchtje verloor bij mijn miskraam, was ik al aan het bloeden, dit begon al op de 7de. is mijn cyclus dan toch 29 dagen? of 31?
    dit is mijn laatste raadsel in het geheel.
    Op dit moment heb ik 15 dagen een hoge temperatuur en ben nog niet ongi. Spannend!

    groetjes Mirjam
     
  12. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    als het de 7e begon met vloeien moet je die datum aanhouden. en gewoon 31 dagen. zou gewoon ff testen.
     
  13. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik zou er ook een testje tegenaan gooien! Klinkt goed! Heb je verder ook andere symptomen die op zwangerschap duiden?
    Suc6, ik duim voor je!
     
  14. majrim

    majrim Lid

    4 feb 2006
    34
    0
    0
    Groningen
    hoi,
    ik zet nog even mijn verdere klachten op een rij:
    ik ben bij vlagen misselijk(krijg bepaalt eten niet meer weg), heb een hoge temperatuur van 37,2, erg warm (mijn hart klopt sneller), zeer moe(lig om half negen in bed) en een zeurderig gevoel in mijn onderbuik...ik voel me al een tijdje duidelijk anders (weet niet hoe ik het uit moet leggen) en ben niet ongesteld...

    Groetjes Mirjam
     
  15. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Klinkt goed!! Ik zou gewoon testen!
     
  16. mieltje

    mieltje Bekend lid

    19 jan 2006
    913
    0
    0
    Snel hartslag?
    Ik denk dat je zwanger bent.

    Hou je ons opd e hoogte

    Miel
     
  17. majrim

    majrim Lid

    4 feb 2006
    34
    0
    0
    Groningen
    ik kan wel huilen.
    noooit meer verwacht maar toch weeeer ongi geworden. ik snap er niets van. echt niet leuk, over 1 mnd zijn we een jaar bezig. jullie in ieder geval bedankt
     
  18. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ahh... Majrim, wat naar voor je...
    Probeer de moed erin te houden!!
    Ga anders met je huisarts praten, misschien kan hij/zij je helpen.
    Ik wens je veel succes en duim voor je dat je toch snel zwanger bent nu!

    Knuf
     
  19. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hee hallo, Tja je weet het natuurlijk nooit, maar was die menstruatie niet een bloeding van die miskraam ofzo? Ik zou idd ook echt even testen..
    Zelf heb ik een miskraam gekregen met 5.5 a 6 weken van de zwangerschap. Ik wist alleen op dat moment niet dat ik een twee eiige tweeling verwachtte. Een echo wees dit ineens uit.
    Echt even testen hoor! Succes en hou ons op de hoogte.
    Liefs Senseemillia
     
  20. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    mischien een heel stomme vraag hoor, maar hoe weet je dat je een vruchtje verloren hebt?????

    Je zegt zelf dat je niet wist dat je zwanger was (zou kunnen zijn) en op 1 januari.
    Je periode (bloeding kreeg) , ik weet niet hoelang je al gestopt bent met de pil, maar als je nog maar kort gestopt ben met de pil heb je nog vaak zo is te lezen nog geen regelmatige cyclus (ben je zogezegd aan het ontpillen), dan is het afwachten of je weer je cyclus van 31 dgn krijgt of dat het eerst wat schommelt.

    jij zegt dat je de 1e bloeding kreeg je op 1 januari, daarna op 10 februari (= cyclus van 41 dgn) daarna op 11 mrt (= cyclus van 28 dgn) nu zit je inmiddels op dag 33 van je cyclus, terwijl je zegt op dag 17 (= 27 mrt) een positieve ovulatietest te hebben gehad.

    Je ovulatie vindt meestal plaats tussen dag 11 en 14 VOOR je volgende menstruatie dus zou je nu in jouw geval je periode moeten krijgen tussen 7 april en 11 april, dus je zou kunnen zeggen dat je nu net 1 dag overtijd zou zijn.


    Maar daar je nooit geen zekerheid kan nemen aan een ovulatietest kan je daar natuurlijk nooit echt je vinger op leggen.

    Je zou nu een test kunnen doen, je temp blijft hoger dan normaal tot je 1 volgende menstruatie, maar als de test negatief uitwijst, zou je altijd nog van het weekend een test kunnen doen voor de zekerheid.

    Probeer jezelf niet gek te maken (doe ik ook heel hard mijn best voor wat niet altijd lukt) want daar heb je altijd alleen maar jezelf mee. Haal morgen gewoon een test kijk wat de uitslag daarvan is, en probeer het anders van het weekend nog eens (mits je je periode nog niet hebt gekregen) dan is je hcg in principe zeker waarneembaar door welke test dan ook. (uitgaande natuurlijk dat je ovulatietest goed is geweest)

    Heel veel succes.
     

Deel Deze Pagina