Wat zijn mijn rechten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anoniempje78, 31 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniempje78

    5 aug 2015
    50
    19
    8
    NULL
    NULL
    Als je denkt dat ze echt mee gaat naar een dierenarts...Nou , ja.

    Ze zal wel proberen te rekken tot dinsdag.
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.918
    15.362
    113
    #42 Sado, 1 apr 2023
    Laatst bewerkt: 1 apr 2023
    :o: Ik denk helemaal niks.
    Ik denk vooral hóé krijg je jezelf (alweer) in deze situatie en waarom stap je er niet per direct uit.
     
    Zoe123, Neuzeke, dreames en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    In dit geval met de historie die je al hebt, ja je werkt bewust mee aan broodfok.
    Misschien iets meer in de materie verdiepen voordat je ergens aan begint?

    En daarnaast, ja ik vind iets van al die nestjes voor de leuk, dus ja als jij 3 nestjes kittens hebt gehad vind ik daar ook iets van. Dat gaat niet meer over bewust en diervriendelijk maar alleen omdat je het zelf zo schattig vond. Of je had een poes en 3x per ongeluk een nest omdat je geen zin had haar te laten steriliseren.
    Het is in mijn wereld gewoon NIET hoe je met dieren omgaat. Sorry dit gaat me ernstig aan mijn hart.
     
    Zara75, Zoe123, Neuzeke en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. Anoniempje78

    5 aug 2015
    50
    19
    8
    NULL
    NULL
    Jaaaaa...Sorry voor mijn reactie!
    Hormonen en emoties, pffff.

    Ik kwam bij haar thuis en alles zag er keurig uit.
    Ik dacht bij broodfok serieus aan veel honden , geen ouderhonden aanwezig bijvoorbeeld.

    Zij had niet veel honden.
    Alleen de vader en moeder van deze.
    En een stafford.

    Ik weet niet of zij eerder nestjes te koop heeft gehad oid.
    En dit nestje was volgens haar een oeps nestje. Door het overlijden van haar oma , crematie is ze vergeten de hond "de pil" te geven.

    Ik zelf heb ook wel eens nestjes kittens gehad. Dat monstertje wist sneaky buiten te komen en was direct zwanger.
    Absoluut geen broodfok.

    Hoe ze nu reageert op mijn berichten , zo reageer je niet als je het beste voor hebt met je hondjes.
    Dat dit een oeps nestje is geloof ik dus ook niet meer.
     
  5. Anoniempje78

    5 aug 2015
    50
    19
    8
    NULL
    NULL
    Yup , Ik had me er inderdaad beter in moeten verdiepen!

    Geef ik je helemaal gelijk in.
     
  6. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.735
    1.621
    113
    Vrouw
    Je hebt bewijs van een betaling ja. Maar geen contract niks dus ja gewoon halen? Net als met dat paspoort? Het klinkt alsof je in een impuls besloten hebt om nog een hond te nemen. Nu is het hondje ziek en is hij niet goed genoeg.
    Wat als nu de eerste hond ziek wordt? Kan je de dierenarts kosten dan betalen?
     
  7. Anoniempje78

    5 aug 2015
    50
    19
    8
    NULL
    NULL

    Yup. Kan ik zeker betalen.
    Heb zelfs in eerste instantie aangeboden om deze pup binnenste buiten te laten keren door een dierenarts.
    Vond ze erg lief , maar het doen is een ander verhaal.

    Hondje is gewoon ziek.
    En dieren worden helaas nog steeds gezien als "product" volgens de wet en mijn dierenarts.
    Ik heb dus recht op een gezond hondje.

    Of zou jij ook een zieke pup in huis nemen?

    Heb het hondje nog niet in huis en hij is al ernstig ziek. Dus niet goed genoeg slaat kant nog wal.
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Nou als jij je poes laat voldouwen als ze net bevallen is wel ja…


    En oeps nestje…. Daar geloofde je echt nog in ofzo nadat je pasgeleden al een hond van der heb gekocht….?:roflmao::rolleyes:

    ik kan er echt niks aan doen, misschien omdat het weekend is… maar ik vind het zelfs een beetje lachwekkend:|
    Echt alle dingen die je opnoemt…. Ik snap er niks van
     
    Zoe123, mausi en Sado vinden dit leuk.
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Je zegt wel dat je naïef was en dat je er beter over na had moeten nadenken, maar ik betwijfel of je het echt meent en beseft. De vorige keer hadden we met zijn alle precies het zelfde gesprek. En kijk nu, je zit weer precies in de zelfde situatie.:o:
     
    Zoe123, Neuzeke, Jessi79 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Als ik mij niet vergis gaf je in dit topic of het eerdere topic aan dat de hond niet geregistreerd was en/of gechipt. Registreren is sowieso verplicht per 2021, zelfs bij een eenmalig oepsnestje.

    Daarbij mag een teef maar 1x per 12 maanden een nestje, vaker geeft ook risico's op gezondheidsproblemen bij zowel pup als teef. Lijkt mij informatie die je opzoekt voor je gaat kijken naar een pup/hond. Dan zouden dus alle alarmbellen af moeten gaan wanneer de eigenaar/eigenaresse na 4 maanden contact opneemt met de opmerking dat ze een oepsnestje heeft. Uit dat oogpunt snap ik eerlijk gezegd wel dat er andere reageerders aangeven dat die 350€ aanbetaling leergeld is. Voor minder had je je immers kunnen informeren en de aanbetaling kunnen voorkomen. Dat mag je hard vinden, maar goed, ik ben ook van mening dat een pup/hond kopen geen impuls aankoop moet zijn en zo komt het wel een beetje over.
     
    Zoe123, Juul75 en Mama8891 vinden dit leuk.
  11. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Het feit dat je zo'n belachelijk hoge aanbetaling hebt moeten doen bij een 2e "vertrouwde" aankoop zegt mij ook al genoeg. Mensen zijn alleen maar uit op geld met een eigen teef en reu en geen stamboom. Niks geen oeps nestje, pure broodfok!!! En mensen die keer op keer hondjes uit dit soort situaties blijven kopen houden dit gewoon in stand, komt geen einde aan:(
    Arme teef wordt gewoon uitgebuit met 2e nestje binnen 4 maanden:cry:
     
    Zoe123, evaleana, Krabje en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Los van hoe alles nu loopt, je hebt een pup van ongeveer 6 maanden, dan wil je nog een pup kopen en je bent zwanger van een kindje.
    Het lijkt mij in alle opzichten verstandig dat je afziet van de koop en de 350 euro terug gaat vragen, ongeacht de gezondheid van de pup. Ik denk dat je er in alle opzichten iets te makkelijk over denkt. Ook dat je er zo makkelijk overheen stapt dat de moederhond zo snel weer drachtig was, dan moeten er toch alarmbellen af gaan?!
     
    Zoe123, Moppiemuis, Ysabella en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Anoniempje78

    5 aug 2015
    50
    19
    8
    NULL
    NULL
    Ja je hebt gelijk , helaas.
    Voel me eigen ook echt een stommerd en dat is zacht uitgedrukt.

    Of ik het bedrag terug krijg maakt me niet eens meer uit eigenlijk.
    Maar zal op alle manieren proberen deze mensen overal te melden.
     
  14. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Hopelijk kun je in de toekomst nog iets goeds doen met jou ervaring, door deze te delen als een ander in je omgeving in deze situatie dreigt te komen. Dan kan er nog iets positiefs uit deze ellende komen..
     
    Mama8891 en TotalBella vinden dit leuk.
  15. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    888
    1.289
    93
    Ik zou me iets minder druk maken om je rechten en iets meer nadenken over je eigen aandeel in de situatie en de verantwoordelijkheid die je daar nu alsnog in kunt nemen.
     
    Zoe123, Zuul, blij83 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Anoniempje78

    5 aug 2015
    50
    19
    8
    NULL
    NULL
    Doe ik zeker.
    Zoals hier boven al gezegd , het geld maakt me niet meer uit.
    Ik heb al haar gegevens en ga op allerlei manieren proberen deze mensen te stoppen.
    In ieder geval...Zal het ze moeilijk maken hier mee door te gaan.

    Wijze les voor mij!
     
  17. meisjemetdeparel

    meisjemetdeparel Actief lid

    16 feb 2023
    404
    1.062
    93
    Maar nu weet TS het wel toch? Of moet er nu echt nog 38x gezegd worden hoe dom, naïef en verschrikkelijk ze is? Ze heeft het boetekleed al aangetrokken, de pek en veren kun je achterwege laten..
     
    Loufoque, Bellybell, GroeneBomen en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Heel bijzonder dat je na al dat gedoe van vorige keer toch weer een pup van daar wil.
    Tja, zo houden we broodfok wel in stand. Want zo snel achter elkaar een huisnestje is natuurlijk gewoon broodfok.
    Anyway, bij een fokker heb je een contract en in dit geval zou je je geld terug krijgen.
    Ik zou deze pup zeker niet nemen en absoluut geld terug vragen. Echter als er niets op papier staat heb je geen bewijs en moet je hopen op de “goedheid” van deze mensen
     
    Sado vindt dit leuk.
  19. crienatje

    crienatje Actief lid

    1 feb 2010
    344
    158
    43

    Nou inderdaad, en maar door blijven zagen.
    Snap niet wat ze nog van haar willen hoor.
     
    Mammavan5 vindt dit leuk.
  20. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Ik wil alleen nog aan je meegeven om hier toch een melding van te maken bij de dierenbescherming.
    Het klinkt namelijk niet zuiver en verantwoordelijk.
    Arme moederhond en natuurlijk ook arme puppies.
     

Deel Deze Pagina