Zoals de titel al zegt toont mijn moeder weinig interesse in mijn gezin Tijdens mijn zwangerschap was er nog niks aan de hand En spraken en zagen we elkaar regelmatig . Mijn dochter is 1 september geboren en ze is bij de bevalling geweest en 4 x op bezoek geweest . En sinds het laatste bezoek 3 weken geleden heb ik helemaal niks meer gehoord . Als ik bel of een berichtje stuurt krijg ik ook geen reactie, terwijl ik op fb zie dat ze met andere familie wel op pad gaat en op visite gaat. Dit doet pijn vooral omdat ik niet weet waarom Hebben jullie tips ?
Als je haar niet te spreken krijgt kun je een mailtje schrijven om je gevoel zonder verwijten te delen.
Ik zou om te beginnen even bij haar langs gaan en vragen of haar iets dwars zit en zo ja, wat dat dan is.
Hoe was jullie contact voordat je moeder werd? Jullie zagen en spraken elkaar regelmatig schrijf je, maar was dat daadwerkelijk veel meer dan nu? Bij wie kwam dan het initiatief voor het contact het meest vandaan? Ik vind het wel heel raar dat ze niet reageert op jouw telefoontjes of berichtjes, je zou daardoor wel denken dat haar iets dwars zit. Dan zou ik dus echt het gesprek aangaan met haar.
Ik vind 4 keer op bezoek sinds september niet weinig, maar het is wel raar dat ze niet reageert als jij contact zoekt. Daar zou ik inderdaad naar vragen bij haar! Niet verwijtend maar open en het liefst face to face.
Je schrijft dat je moeder bij de bevalling is geweest en sindsdien 4x bij jullie op bezoek is geweest. Maar hoe vaak ben jij sinds 1 september bij haar een kopje koffie gaan doen? Het klinkt een beetje als een one way street naar mijn idee. Ze heeft juist veel interesse in jouw gezin getoond. De vraag is dus misschien hoeveel interesse je in haar hebt getoond en zou haar 'afstand' wellicht daarmee te maken kunnen hebben?
Ik zou een gesprek met haar aangaan. Dus gewoon even aanwippen met de kleine erbij. Ik lees overigens ook dat ze wel bij jou is geweest, maar jij niet bij haar? Misschien zit haar iets dwars of zo.
Ik zou met haar in gesprek gaan en vragen wat er aan de hand is. Wat MADELIE al zegt misschien wil zij wel dat jij haar uitnodigt en voelt zij juist afstand. Maar we kunnen het wel invullen wat er aan de hand is, maar vraag het aan haar.
Ik zou er zelf eens heen gaan. Je moeder is nu alleen maar bij jou geweest. Neemt inderdaad niet weg dat het vreemd is dat ze helemaal niet reageert. Schrijf je gevoelens op en neem de brief mee. Als ze niet thuis is kan je hem door de brievenbus doen. Dan weet ze ook gelijk dat je langs bent geweest.