Mijn moeder toont weinig interesse in mijn gezin

Discussie in 'De lounge' gestart door Puk1983, 27 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puk1983

Puk1983 Nieuw lid

22 aug 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al zegt toont mijn moeder weinig interesse in mijn gezin

Tijdens mijn zwangerschap was er nog niks aan de hand
    En spraken en zagen we elkaar regelmatig .
    Mijn dochter is 1 september geboren en ze is bij de bevalling geweest en 4 x op bezoek geweest .
    En sinds het laatste bezoek 3 weken geleden heb ik helemaal niks meer gehoord .
    Als ik bel of een berichtje stuurt krijg ik ook geen reactie, terwijl ik op fb zie dat ze met andere familie wel op pad gaat en op visite gaat.
    Dit doet pijn vooral omdat ik niet weet waarom
    Hebben jullie tips ?

2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.902
    5.157
    113
    Ik zou het er met haar over hebben. Dat is de enige manier om erachter te komen.

3. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Als je haar niet te spreken krijgt kun je een mailtje schrijven om je gevoel zonder verwijten te delen.

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou om te beginnen even bij haar langs gaan en vragen of haar iets dwars zit en zo ja, wat dat dan is.

5. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Even langsgaan?

6. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe was jullie contact voordat je moeder werd? Jullie zagen en spraken elkaar regelmatig schrijf je, maar was dat daadwerkelijk veel meer dan nu? Bij wie kwam dan het initiatief voor het contact het meest vandaan?
    Ik vind het wel heel raar dat ze niet reageert op jouw telefoontjes of berichtjes, je zou daardoor wel denken dat haar iets dwars zit. Dan zou ik dus echt het gesprek aangaan met haar.

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.023
    550
    113
    Even een gesprek beginnen lijkt me het handigst

8. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Ik vind 4 keer op bezoek sinds september niet weinig, maar het is wel raar dat ze niet reageert als jij contact zoekt. Daar zou ik inderdaad naar vragen bij haar! Niet verwijtend maar open en het liefst face to face.

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Je schrijft dat je moeder bij de bevalling is geweest en sindsdien 4x bij jullie op bezoek is geweest.
    Maar hoe vaak ben jij sinds 1 september bij haar een kopje koffie gaan doen? Het klinkt een beetje als een one way street naar mijn idee. Ze heeft juist veel interesse in jouw gezin getoond. De vraag is dus misschien hoeveel interesse je in haar hebt getoond en zou haar 'afstand' wellicht daarmee te maken kunnen hebben?

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik zou een gesprek met haar aangaan. Dus gewoon even aanwippen met de kleine erbij.

Ik lees overigens ook dat ze wel bij jou is geweest, maar jij niet bij haar? Misschien zit haar iets dwars of zo.

11. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik zou met haar in gesprek gaan en vragen wat er aan de hand is.
    Wat MADELIE al zegt misschien wil zij wel dat jij haar uitnodigt en voelt zij juist afstand.
    Maar we kunnen het wel invullen wat er aan de hand is, maar vraag het aan haar.

12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou er zelf eens heen gaan.
    Je moeder is nu alleen maar bij jou geweest.

Neemt inderdaad niet weg dat het vreemd is dat ze helemaal niet reageert.

Schrijf je gevoelens op en neem de brief mee. Als ze niet thuis is kan je hem door de brievenbus doen. Dan weet ze ook gelijk dat je langs bent geweest.

Deel Deze Pagina