Ze moeten dus helemaal niks. Ik weet niet hoeveel garantie jij denkt dat een jas heeft? TS: ik zou een klacht indienen bij de fabrikant van de jas en aangeven dat de winkel je niet verder tegemoet wil komen. En het is topic, niet toppic.
Ze moeten wel degelijk iets en TS overigens ook. @TS..wellicht dat deze informatie je verder kan helpen. https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
waarom pas als je thuis bent tot het besluit komen dat je de rits niet mooi gemaakt vind? dat bekijk je toch allemaal als je in de winkel bent nu ga je weer terug met die jas....vind je dat niet zelf ook erg vreemd?
Hoezo is dat vreemd? Ze is vast een van die, wereldwijd, miljoenen mensen die er pas thuis, in alle rust, achter kwam dat iets eigenlijk helemaal niet zo mooi is als dat ze in eerste instantie dacht. Heb ik ook weleens gehad..niks vreemds aan, kan gebeuren.
Dat gaat over elektronica. Als er een rits van een jas na 3 maanden stuk gaat, is dat een ander verhaal.
Natuurlijk zijn ze dat wel verplicht, je mag van een jas van 250 euro verwachten dat de rits langer mee gaat, daarnaast gaven ze zelf al aan dat die jas uit de verkoop is gehaald vanwrge die rits. Dan is er gewoon sprake van een fabrieksfout en moeten ze dat óf deugdelijk herstellen óf geld terug geven. Zoals TS het omschrijft is het niet deugdelijk gerepareerd.
Beetje awkward ook dat ze je een ondeugdelijke jas verkopen - ze gaven zelf naderhand aan dat er een fout was gemaakt en de jas uit de verkoop is genomen - en dan geen geld terug willen geven (of 'm deugdelijk laten maken) Ja, ik zou ín de winkel nog op FB gaan. Geen recensie maar een klacht.
Ik zou ook contact opnemen met de fabrikant als de winkel nog steeds weigert iets voor je te doen. Als het echt lelijk is gerepareerd dan moet er een oplossing komen vind ik.. Heb je een foto van de rits?
Bedankt voor alle reacties! Ik ben terug gegaan, ze zeiden in eerste instantie er niks aan willen te doen, ik vroeg de manager erbij en toen hij de jas goed bekeek was hij het met me eens dat de jas slordig is gemaakt. Hij word nu weer opgestuurd en word hij alsnog netjes gemaakt. Ik ben benieuwd 😀
Soms helpt het ook een facebookpagina (van de winkel, merk) op te zoeken, als het probleem niet opgelost word en daar je klacht te melden... Hopelijk is het niet nodig en krijg je straks wel een mooie jas terug!
Ik snap dat je dat denkt gezien de titel van de link maar als je die opent en de moeite neemt om het te lezen dan zal je begrijpen dat dit over alle producten gaat die niet goed zijn. Of je moet in de veronderstelling zijn dat de wet voor elk product anders bepaald? Daarnaast is de jas van ts 3 weken oud en niet 3 maanden. Ook dat had je kunnen lezen.
Dat heb ik gedaan, het gaat over electronica. Neemt niet weg dat het niet netjes is van de winkel. Maar goed dat het is opgelost.
Idd ja, ik kan me iets herinneren van een missende knoop . Even van mij wel een bedankt voor de link, ik had toevallig ook een garantievraagje, bespaarde me weer een hoop gegoogle .
Nou das mooi, als ik na een kwartaal alle kleding waar iets stuk aan is gegaan terug kan brengen voor reparatie.