@banjabes: hier een grote plank vol... En dan staan mijn boeken gewoon in m'n eigen kast zegmaar. De k dat ik "tup en Joep" maar eens ga opduiken. Dat vind ze vast geweldig. Maar hier dus zoveel boeken dat ik het maar op de verzamelboeking heb gehouden Dat samenlezen klinkt trouwens erg leuk.. Hier slimme meid die gek is op taal en spelen met taal. Dus ook dr letter Playdoh en schrijfvellen. Dan zijn die boekjes misschien ook wel erg leuk. Hier maar 1 boekje van Borre maar die is wel erg populair Ben het kaartje voor het abonnement kwijt helaas. Oh en de gouden boekjes doen het hier ook altijd goed. Zowel manlief als ik hadden er een aantal en inmiddels heeft ze er nog een paar bij
De boeken van Guido van genechten zijn hier populair. (superbeestje is al onderweg) Jip en Janneke blijft leuk maar wel wat achterhaald. Dikkie Dik maar dat is voor een 4 jarige misschien wat te simpel. Ik zou gewoon eens een middag bij de bieb gaan neuzen. Die boekjes van bobo (spelletjes boeken) zijn ook leuk voor ze,met raadseltjes en opdrachtjes. erg leerzaam,en ik huur ook weleens een cd bij de bieb met verhaaltjes.
ja de sinterklaas versie heeft onze zoon ook, maar die heb ik met veel protest weg moeten leggen... vandaar dat ik nu de gele balon had gekocht... en deze is ook favourite!!
Hier vindt hij echt van alles leuk. van de mol tot aan dat uiltje dat zijn mamma kwijt is tot aan rupsje nooitgenoeg.
Ik neem even een abonnementje. Heb wat boeken ingekeken op Bol.com en vond vooral agent en boef er erg leuk uit zien!
Voor meisjes misschien, maar de boekjes van "Liselotje" zijn hier helemaal favoriet.. Ze beginnen allemaal met "Liselotje is een meisje en ze woont in een paleisje, in een land hier ver vandaan waar heel veel paleisjes staan" met tekeningen van dagmar stam. Alle boekjes zijn op rijm en mijn dochtertje zegt dan van iedere zin zelf het laatste woordje haha... je hebt liselotje op het potje, liselotje is jarig, liselotje krijgt een zusje, liselotje leert fietsen en nog een paar. echt heel leuk om voor te lezen ook. Tip de muis hebben we ook allemaal en die vind ze ook geweldig! Ik lees ze alleen niet voor, maar vertel zelf wat er gebeurd. Vind het niet lekker voorlezen. Maar zelf kan ze er ook leuk in "lezen"
De eend op de pot van Nannie Kuiper. Een boek over zindelijk worden van potje naar de grote wc. De tekst is op rijm. Heb zelf nog de zwart-wit versie. Was altijd mijn lievelingsboekje en lees 'm vaak voor aan onze dochter
Wat een leuke boeken komen er weer voorbij. @saskia: Inderdaad, bij ons ik de bieb voor kinderen ook gratis en dat is best logisch, want ze willen natuurlijk dat zoveel mogelijk kinderen in aanraking komen met boeken.
Mja en boekverslaafde kinderen zijn potentiƫle "lifetime klanten" bovendien En ik vermoed dat er ook wel wat overheidssubsidie bij komt per jeugdlid.
Toch vraag ik me af waar het verkeerd gaat. Meeste kleine kinderen zijn gek op boeken en verhaaltjes... Maar meestal is dat wel over nadat ze zelf leren lezen. Raar eigenlijk...
@gonnie: hier was dochterlief vandeweek boos toen ik niet wilde voorlezen maar opperde dat ze zelf even zou "lezen". Plaatjes zijn stom! Letters.. Daar draaide het om! Maarja zoals meeste 4-jarigen kan ze dat natuurlijk niet
Eens in de zoveel tijd heeft de kruidvat weer boekjes van liselotje te koop. Voor maar 4 euro heb je een leuk boekje. Ik heb er nu al drie en ik zie nu in het krantje staan dat er weer twee varianten te koop zijn. Liselotje is jarig en liselotje krijgt een vriendje. Tipje van mij! Het zijn erg lieve boekjes (had iemand anders ook al opgeschreven) en alles rijmt op elkaar. Dat is weer goed voor de leesvoorwaarden waar de kindjes aan moeten voldoen eind groep 2, dus kan je stiekem al een beetje oefenen! Gewoon de kinderen iedere keer het laatste woordje laten 'raden'.