wel of niet doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jmm, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Hoi moeders,

heb een vraagje, wat zouden jullie doen, de kleine wordt binnenkort 3 jaar en een vriendin heeft gevraagd of ze mee kan naar k3 in rotterdam, maar mama kan niet mee, ze heeft een kaartje over ,
    1 denk moet haar ook los laten
    2 best ver voor een 3 jarige
    3 leuk verjaardagscadeautje
    4 stel ze krijgt heimwee
    5? Wat zouden jullie doen, lijkt me wel heel leuk ?
    5 is ze er nog te jong voor?

Maar we konden nog wel kaartjes krijgen alleen zitten we dan niet bij elkaar zei ze ?

gr jmm

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Tja, moeilijk.
    Hoe ver is Rotterdam voor jou? (van bij mij bv 2,5 uur rijden).
    Hoe goed ben je bevriend met die vriendin, vertrouw je erop om haar je kind een dag mee te geven... dat soort dingen.
    Ik zou het persoonlijk wel doen denk ik, maar alleen mijn allerbeste vriendin zou ik dat toevertrouwen, niemand anders.
    Om verschillende redenen: ik ken haar al 20 jaar, we zijn elkaars beste vriendinnen, vertrouwen en kennen elkaar door en door, ze rijdt goed auto, ze heeft zelf 2 kinderen en haar opvoedwijze sluit aan op die van ons, ze raakt niet snel in paniek en weet hoe te handelen in plotselingen situaties...
    Dat zijn dingen die ik zou overwegen.
    Succes met je keuze, als je zelf twijfelt of geen goed gevoel hebt, niet doen!

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Het zou wat mij betreft ook liggen aan de band die je hebt met je vriendin én de band die je kleine heeft met haar. Vertrouw je haar je kind toe in deze situatie? Dat is de cruciale vraag. En voelt je kind zich bij haar op haar gemak?

Zo ja, dan zou ik het doen en zelf het 'loslaat-knopje' omzetten ;)

4. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als je je vriendin vertrouwd zou ik het wel doen. Is toch geweldig voor die kleintjes? Los laten moet je toch wel. Dat is geen reden om haar niet te laten gaan. (althans geen goede)

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik ga niet zo uit van het idee dat je een 3-jarige in het kader van loslaten maar dingen moet laten doen waar je zelf niet helemaal achter staat :)

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Ik zou het niet doen. Vind ze nog te jong.

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik zou het niet doen
    1: een jaar vriendschap is mij te kort
    2: een uur rijden is te ver zonder papa of mama erbij
    3: ik vind mijn kinderen te jong om dan los te laten zeg maar

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zou je dochter het leuk vinden denk je? Voelt ze zich op haar gemak bij deze vriendin? En is ze goed bevriend met dat meisje? Want als het echte vriendinnetjes zijn en ze houden allebei van K3 dan is het natuurlijk wel erg leuk! Vertrouw je je vriendin met je dochter?

10. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik zou persoonlijk mijn dochter niet laten gaan. Reden voor mij alleen al is dat ze met 3 jaar echt nog niet naar een concert hoeft, ook niet van k3. Maar goed... dat is een persoonlijke mening.

Ik laat mijn dochter trouwens ook alleen meegaan met mensen van wie ik 100% zeker ben dat ze voor mijn dochter door het vuur gaan als er iets aan de hand zou zijn. Als je dit niet zeker weet, dan lijkt me de keuze snel gemaakt.

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    het hangt zo vreselijk van de vriendin af voor mij..
    mijn zus zou ik haar zo meegeven, maar niet aan al mijn vriendinnen omdat ze zich daar niet zo bij op haar gemak voelt.
    3 is voor k3 opzich wel een leuke leeftijd, maar een concert zijn toch een hele hele hele hele hoop mensen.. mijn dochter voelt zich dan het veililgst met mama onder handbereik..

12. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn oudste is vorig jaar ook meegeweest met haar vriendinnetje naar K3. Ze was toen ook 3 jaar en nog nooit bij mama vandaag geweest. Ze heeft zelfs gelogeerd bij haar vriendinnetje. Ging allemaal goed en ze heeft het fantastisch gehad.
    Als zij er zin in heeft, dan zou ik haar lekker laten gaan.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik sluit mij helemaal aan bij Sisa. Wat ik dus zo van jou lees zou ik het niet doen. Bovendien zeg ik altijd bij dit soort situaties, bij twijfel niet doen. Hebben ze trouwens wel voldoende autostoeltjes voor alle kinderen in de auto? :( Voordat ik mijn kinderen met iemand laat meerijden wil ik zelf ook een aantal keren ervaren hebben of ze wel goede ervaren bestuurders zijn...ook op dat punt ben ik nogal kritisch. ;)

14. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoe laat en op welke dag is die show? Misschien kun je met een andere vriendin of je man mee richting Rotterdam en kun je wat winkelen op zuidplein (ligt tegenover ahoy)
    Dan ben je toch niet ver weg, zou je zelf kunnen rijden en kan je dochter naar k3.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Ik zou het niet doen. NIet bij iemand waarbij ze nog niet eerder alleen is geweest, niet op een uur rijden, niet naar iets wat ongetwijfeld druk zal zijn en veel indruk op haar zal gaan maken.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee dat is waar.
    Maar ze zet als argument om het niet te doen dat ze haar dan moet loslaten. Dat vind ik geen argument. Is het argument ik vind haar te jong of ik sta er niet achter dan vind ik het wel een goed argument ;)

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind het een uur rijden niet te ver als ik die vriendin vertrouw. Heb ik er twijfels bij dan wel.
    Maar ik zou proberen te scheiden of de argumenten echt betrekking hebben op je kind of op jezelf (ik vind het eng, ik ben er niet aan toe, ik wil haar niet loslaten etc.)

Wij gaan ook in maart naar k3 trouwens en mijn dochter word pas in juni 3. Wij zijn ook al naar het studio 100 feest geweest, toen was ze 2,5. Ik vind het geen gekke leeftijd om te gaan.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik vind het idee van zelf mee gaan en dan even op zuidplein winkelen nog niet zo'n slecht idee.
    Zuidplein is groot genoeg om je 2 uurtjes te vermaken en je loopt er altijd warm en droog.
    En je loopt zuidplein uit, het plein van ahoy op.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dit zijn denk ik relevante vragen :)

Van mij zou het niet mogen, maar ik vind K3 vreselijk: op niets dan geldgerichte commerciële troep ;) en dat zou mijn motief zijn. Daarnaast zou ik beginnen met een keertje spelen bij die vriendin en dat langzaam opbouwen.

Deel Deze Pagina