De jacht...

Discussie in 'De lounge' gestart door nana33, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    ...op een hele grote, dikke, vieze, zwarte spin in mn badkamer is mislukt. Toen ik vanochtend met mn slaapdronken hoofd stond te douchen, zag ik een grote donkere vlek bewegen op het plafond. Ik ben gelijk onder de douche uitgesprongen en heb me bij de kraan verder gewassen en heb mn man geroepen. Hij heeft met een stofzuiger, de douchekop en een rol keukenpapier tevergeefs geprobeerd het gevaarte te vangen. Nu zit ie dus nog ergens in mn badkamer, brrrrrrrr. :( Ik heb voor ik naar mn werk ging alle ramen in de badkamer maar opengezet, zodat ik mezelf in ieder geval wijs kan maken dat er een kans is dat hij naar buiten is gegaan (maar waarschijnlijker is dat hij met dit weer al z'n familieleden naar binnen haalt...). Op zaterdag doe ik mn dochter altijd in bad, maar dat mag papa morgen dus lekker doen. No way, dat ik de aankomende weken nog in die badkamer durf te komen. On that matter, weet iemand hier hoe lang zo'n spin ongeveer leeft?

2. Metire

Metire Niet meer actief

ik snap dat mensen bang kunnen zijn voor een spin, maar wat kan hij jou nou eigenlijk doen? niks toch? waar ben je bang voor? ik schrik ook wel eens van ern grote spin, maar dat is meer het onverwachte, in principe kunnen hollandse spinnen je verder niks doen toch :)

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Tja als je er bang voor bent, denk je niet zo. Het idee dat hij er zit, is voor mij al een idee om te flippen. Ben er echt doodsbang voor, terwijl ik weet dat ze niks doen. Maarja, angst he.

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Tja, dat weet ik ergens ook wel, maar hij ziet er gewoon zo vies en eng uit met van die kromme, harige poten die véél te snel kunnen bewegen. Ik ben misschien wel meer bang voor mn eigen reactie als ik hem zie. Ik kan extreem panisch op spinnen reageren en heb mezelf dan echt niet onder controle. Als je me zou zien zou je echt denken dat ik gek was :p. Het is bij mij echt een volkomen irrationele fobie, waar ik eigenlijk al jaren iets aan wil (laten) doen, maar nooit de tijd voor heb. Beesten waar het eigenlijk veel logischer is om bang voor te zijn, vind ik veel minder eng (slangen, schorpioenen, etc.).

5. MamaMe

MamaMe Niet meer actief

Ooowwh herkenbaar! Ik ben ook panisch voor die dingen! (En waarom eigenlijk!?) Gil het altijd uit en mijn man moet dan direct komen, liever gisteren dan vandaag om 'm dood te maken. Als ik alleen thuis ben zuig ik het beest met de stofzuiger op en doe dat echt met trillende handen. Het is echt aanstellerij, want het beest doet niks, maar ik vind ze gewoon zoooooo ontzettend vies!! :(

6. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Yakkie bah!!!!:D:D:D

Ik zou ook niet eerder de douche weer in willen gaan als ik er zeker van ben dat die ook echt verdwenen is:D:D:D
    Al kijk ik altijd voordat ik de douche inga of er geen spin zit, wand ze kunnen zo door het raampje heen..
    Vind ze dan ook echt vies en verschrikkelijk, vroeger nooit, maar als klein meisje ging ik naar bed en ik sloeg de deken terug en daar zat tussen de dekens zoooooo'nnn grote spin dat ik niet meer in bed durfde te slapen en al zeker niet meer onder die dekbed van toen;)
    Sindsdien ben ik er als de dood voor, en nog steeds als ik nu naar bed ga 20 jaar later moet ik eerst altijd de deken een keer in de lucht gooien om te kijken of er niets inzit;)

En met de stofzuiger durf ik niet en wil ik ook niet dat mijn vriend dat doet want ben bang dat ze er weer uit kunnen kruipen hahahaha al weet ik dat dat niet kan, maar toch!!!

En hoelang die kan leven geen idee, maar niet om jou bang te maken, ik moet er altijd zeker van zijn dat het weg is, voordat het een vrouwtje is en die er misschien eitjes gaat leggen.. (dat is waar ik dan weer bang voor ben:))

Ja hier dus ook een echte spinnen fobie:D:D

Deel Deze Pagina