Welke luiers en verzorgingsspullen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Alita, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Ik vraag me dus af welke luiers jullie het beste vonden... :(:
    Ik heb zelf nogal een erg gevoelige huid en weet dus niet wat ik allemaal het beste kan gebruiken dadelijk.
    Dit geldt dus ook voor de verzorgingsspullen, ik heb namelijk eczeem en kan zelf absoluut geen zwitsal verdragen. Dus kom maar op met die tips! :D
    Alvast bedankt voor de tips :)

Groetjes cindy

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Luiers, gaan wij 100% voor Huggies!
    Verzorgingsproducten hebben wij van Zwitsal (dat gaat voor jou dus niet op) en Balneum badolie (dat is heerlijk). Maar er is ook wasgel etc van Neutral misschien is dat een idee voor je?

Nog een tip over de verzorgingsproducten, koop gewoon 1 flesje, je doet er zooooooo lang mee!

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Zelf weet ik nog totaal niet wat wij gaan gebruiken, want het duurt nog even voordat de baby komt. Maar mijn zusje werkt op een kinderdagverblijf, en daar hebben ze de luiers van kruidvat. Ze waren een tijdje terug overgestapt op Pampers, omdat ze daar een goede aanbieding van kregen, maar ze zijn nog weer teruggegaan op kruidvat, omdat ze die gewoon veel fijner vinden.

Verzorgingsproducten hebben ze gewoon van zwitsal, maar daar heb je dus niks aan.

4. Alita

Alita Niet meer actief

mmmmm ja van kruidvat heb ik vaker goede berichten gehoord. Ja dat van zwitsal is zo jammer want het ruikt zooo lekker....

5. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Wij gebruiken de pampers. En qua verzorgingsproducten eigenlijk heel weinig. Heb nu net een nieuwe fles met douchegel gekocht (natusan). Ik ben net begonnen met de olie uit het kraampakket. Maar that's it! Hoe minder van dat pruttel des te beter denk ik.

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    wij gebruiken al vanaf het begin pampers en voor de tweede gaan we dsat ook weer gebruiken

ook gebruik ik al heel lang zwitsal

7. ImaaN

ImaaN Actief lid

9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    wij gebruiken pampers en bevalt prima tot nu toe.
    in het begin ook veel zwitsal producten gekocht maar oooooooo wat een zonde
    gebruik het niet eens.
    kan je ook een tip geven om niet teveel verzorgingsproducten kopen
    ik gebruik nu zarqa babyshampoo en natusan oliegelwash enne weleda weer en wind balsam voor z`n gezichtje hij heeft last van berg dus gebruik zarqa hairlotion en voorderest kan je ook olie gebruiken als je zelf wilt ;)

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Luiers hebben we ook huggies, die zijn voor Thijmen echt het beste :) Doekjes heb ik wat in de aanbieding is van AH of etos, koop altijd een zooi tegelijk. Badspul had ik eigenlijk bijna allemaal gekregen, maar ik zit nog steeds aan de proefflesjes van natusan uit een of ander pakket :) Je gebruikt er echt niet veel van...
    Voor zijn billen gebruik ik een zalfje van de apotheek, is eigenlijk gewoon vet. Wel heel fijn, Thijmen heeft nooit luieruitslag :)

Groetjes Rosa

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier ook pampers. Had 2 kruidvat luiers liggen en die 1 keer geprobeert, wat een ondingen zeg.
    Ik gebruik ook zwitsal maar sinds een paar dagen krijgt Luc er uitslag van dus toch maar iets anders gaan halen. Vind het wel jammer aangezien het zo lekker ruikt.
    Ik zou ook niet teveel kopen als ik jou was. Vaak zitten er allerlei proefmonstertjes in de kraampakketten. Dan kan je kijken wat er voor jou kleintje het beste werkt en dat dan kopen.

10. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ben ook van de huggies, heerlijke luiers, die van de Etos en AH vind ik echt niet fijn, lijkt wel een stuk beton wat je omvouwt :confused:.

Ik gebruik ook veel sudocrème, helpt heel goed tegen luieruitslag, en verder wat de rest zegt; probeer eerst wat proefverpakkingen, ik heb nu heel veel spullen (Zwitsal bijv ;)) staan die ik niet meer gebruik... zo zonde...

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier Pampers en Huggies! Voor verzorging zou ik Balneum aanraden, aangezien Zwitsal voor jou niet gaat werken OF Neutral, die heeft ook lekker spul

12. Alita

Alita Niet meer actief

Ja dank jullie voor jullie tips. Ga morgen mijn eerste zwangerschapsdoos halen van de etos ben benieuwd wat daar inzit...
    Ik ben dus wel op zoek naar verzorgingsspul zonder parfum etc dus alles behalve zwitsal en natusan...

groetjes cindy

13. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Alles van Weleda.
    Zeep van de Etos

De eerste 3 maten van Pampers New Born.
    Mochten ze last krijgen van luieruitslag of de honingraatlaag, dan de Pampers Babydry. Hier ook allergiën en aanleg voor eczeem maar nooit luieruitslag e.d.

14. augustus

augustus Niet meer actief

Misschien eens kijken naar neutral voor baby's?
    http://www.neutral.nl/ het is bij de DA en kruidvat te koop.
    Rosalie kan ook niet tegen zwitsal en natusan. Gebruik voor haar de bodylotion van vaseline intensive care. Deze is parfum vrij en hypoallergeen en super goed voor haar extreem droge huidje. Voor in bad heb ik balneum en dat gaat prima. En ik heb de parfumvrije billendoekjes van pampers.

15. EdNe

EdNe Actief lid

22 aug 2007
    113
    0
    0
    België
    Heb al van heel veel mensen gehoord dat ze niet tevreden zijn over zwitsal. het zou de huid te zeer uitdrogen.
    Pampers en kruidvat luiers krijgen in mijn omgeving het meeste lof. Maar heb er natuurlijk zelf nog geen ervaring mee...

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als luiers gebruik ik Pampers. Ook kruitvat geprobeerd, maar dat gaf hier gegarandeerd uitslag :(

Mijn kinderen hebben ook zeer gevoelige huidjes en Zwitsal kan ik dan ook absoluut niet gebruiken, want dat resulteert altijd in een vlekjeskind.

Als shampoo gebruik ik Zarqa, die is heel neutraal en geeft als enige absoluut geen problemen. Verder was ik alleen met water, geen zeep oid en het gezichtje smeer ik in met Balneum creme. Deze creme is zeer neutraal en ongeparfumeerd.. :) Voor de billen gebruik ik billencreme van Weleda, zalig spul...

17. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik heb gehoord dat veel mensen tevreden zijn over de verzorgingsproducten van de Hema.

weet natuurlijk zelf nog niet wat ik er van vind :)

18. Alita

Alita Niet meer actief

Dank je voor je tip ga zeker eens kijken, probeer het ook eens op mezelf want anders wordt het ook voor mij moeilijk om de kleine te verzorgen...

Groetjes cindy

19. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik kreeg in mijn kraampakket verzorgingsproducten van Natalis. Die zijn ook prima en niet zo duur. En ik vind het lekker ruiken. Heerlijke haarlotion en het zeeppompje is ook een topper. Het is o.a. te koop bij Dirx drogist en zit in transparante flessen met een wit etiket met blauwe letters.

Voor luiers voor mij alleen pampers. Ik ga van aanbieding naar aanbieding en betaal nooit de hoofdprijs.

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ja die heb ik ook gehad maar niet gebruikt

Deel Deze Pagina