hoi mirjam/japke ik heb er eigenlijk al een topic over gestart, maar ik maak me toch wel zorgen... ik heb sinds gister ochtend last van harde buiken...,nou heb ik dat wel vaker, maar deze voelen echt neit fijn, voel me dan ook misselijk, en mn buik is dan net een steen, dit ging dan weer ff weg.. en die kwamen dan weer vel terug.. ik was verder over de dag heel rustig, dus niet iets extreems... ging dan ook rustig op de bank zitten en dan ging het eigenlijk niet weg... in de avond gister werd het wel heel erg, ik kon niks meer doen, niet liggen niet zitten... ik voelde me echt "shit" ... uiteindelijk toch in slaap gevallen... de volgende dag was het weg... mar 's middags kwam het dan weer terug... heb toen ook mijn vk gebeld, en die zei mij dat dit waarschijnlijk voorween zou kunnen zijn... ik vroeg nog: nu al?( kben 29 weken) maar volgens haar kwam dit vaker voor...??? heb haar echter niet verteld, dat ik de de dag daarvoor in de middag ietwat bloed ben verloren, ik zag geen verband( nu nog niet) maar misschien is er wel een verband... het was een beetje bloed met afvegen.. niet zo heel veel... maar wel helder... en nu vanavond is mn buik weer zo extreem hard... en voel ik me weer zo verrot... de kleine is verder ook extreem druk... ik voel dr overal... ikzelf dacht dat die harde buiken misschien gekomen zouden kunnen zijn, doordat ze in een stuit lag ... en misschien nu is gaan draaien?... ik heb dit niet voorgelegd aan de vk... tis een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je me misschien iets meer duidelijkheid kunt geven... in iedergeval heel erg bedankt.. gr. sarah
hoi Sarah, het is wel belangrijk dat je alle informatie vertelt als je je verloskundige belt, want dan kan ze goed overwegen wat er aan de hand zou zijn. Het zou goed kunnen dat de baby draait, dat gaat vaak gepaard met veel drukte en harde buiken. Dat beetje bloedverlies, als het hierbij blijft zou ik me geen zorgen maken. Je baarmoedermond en vagina zijn rijk doorbloed en na harde ontlasting, vrijen en soms zomaar kun je een beetje verliezen. Als het meer wordt/vaker moet je wel even contact opnemen met je verloskundige. Voor die harde buiken, neem rust, een warm bad of een warmwaterzak tegen je buik kan helpen. Sterkte ermee en als je je echt niet lekker voelt, bel dan gewoon weer je eigen verloskundige! Mirjam
heeel erg bedankt voor je snelle antwoord. en, ik was het eigenlijk gewoon vergeten..tegen mn vk te zeggen, 't ging allemaal zo snel aan de telefoon ... ik kijk het nog ff aan vandaag, mocht het straks weer erger worden bel ik nog wel een keertje.. gr. sarah