Wat zijn sommige mensen toch vreselijk achterlijk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lise32, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    "Hopelijk kom jij morgen niet onder een auto ...."
    (en dan er achteraan denken: "Liever vandaag")
    Oh man, ik kan zo lekker vals zijn als ik dit soort dingen lees ;)
    Helaas komt er in de praktijk weinig van terecht en sta je als puntje bij paaltje komt toch met een mond vol tanden... :(

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ben ik het helemaal mee eens. Het is echt wanneer het verteld word.

3. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Oooo, Lady Xhochi, Ik wou dat dit soort geweldige antwoorden mij te binnen schoten als iemand zo iets zegt! Maar nee, ik sta gewoon met mijn mond vol tanden de ander aan te gapen (met zo'n idee van 'heeft ze dat nou écht gezegd of droom ik dit'). En een uur later st aik nog met het bloed in mijn ogen vreselijk gemene antwoorden te bedenken om terug te zeggen, haha!

4. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Zit ik op mijn werk en vanavond heb ik mijn 20 weken echo ik ben zo bang en moet telkens spugen en de uren lijken voorbij te kruipen.

Komt mijn baas met het verhaal dat een kennis zijn kindje dood is geboren.

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mooi stomme reactie ja! Vooral mannen denken over zulke dingen totaal niet na. Vaak is het volgens mij ook dat mensen zoiets zeggen om maar wat te zeggen te hebben.

Maak je geen zorgen. Ik zat in hetzelfde schuitje gister en alles was goed.

Veel plezier met je echo vandaag!

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zeg dan: Leuk! Gefeliciteerd! :evil:

Heb het hier op het werk vandaag aan de grote klok gehangen. Komt er net een collega naar me toe, helemaal van de andere kant. Komt ie me feliciteren! Hartstikke leuk toch! Ja, zijn broer krijgt ook een kleine en een andere collega is ook zwanger, maar hij vind het zo leuk en hij hoopt het zelf ook ooit eens mee te mogen maken. Kijk, ZO kun je ook reageren. =D>

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Grappig dat in dit topic al die verschrikkelijke verhalen weer herhaald worden... ;)

8. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Bij mijn 12 weken echo was ik zo opgelucht dat we daar waren en had ik verteld aan de echoscopist dat ik blij was de 12 weken eindelijk voorbij zijn ivm gevaren..

Verteld ze mij doodleuk dat die grens eigenlijk op 16 weken ligt maar om mensen niet zo onzeker te maken ze 12 weken zeggen :S

9. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ja, ik vind het ook echt onvoorstelbaar dat mensen alle miskramen die ze kennen gaan opsommen als ze weten dat jij zwanger bent! Echt belachelijk!!!!!! Heb het al een aantal keren meegemaakt. Ben nu over de 16 weken en nu is dat eindelijk afgelopen.

Niks van aan trekken hoor, maar grrrr...

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Is dat zo? Wat vreemd... Ik geloof het eigenlijk niet zo... Anders zou je het toch ergens anders ook wel tegenkomen?
    Nichtje van mijn man heeft opleiding vroedvrouw gedaan in België en ik heb een paar van haar lesboeken gehad. Daar staat ook gewoon 12 weken in...

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Niet om weer met een verhaal te komen of iemand ongerust te maken. Maar mijn vlk (en las het ook op internet) zei ook dat de grens eigenlijk bij 16 weken ligt.
    Nou wordt er 12 weken gezegd omdat dan de overgang van vruchtzak naar placenta plaatsvind. Dus na 12 weken is de kans dat het misgaat volgens mij wel veel kleiner.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Apart.... Toen ik mijn echo had bij 10 weken, had de placenta het bij mij al overgenomen van de vruchtzak... Maar goed, misschien ben ik ook wel erg snel ;)

Ach ja, we kijken het gewoon positief aan, niet waar, meiden!!!

13. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    laatst kwam ook een collega bij mij en die zei nou ik zit niet lekker in mijn vel want een nichtje van mij heeft een dood kindje te wereld moeten brengen ja ze was 38 weken en toen is ht beebje overleden. nou dat is iets dat hoef ik niet te weten eigenlijk. ik maak me al bezorgd genoeg om mijn eigen zwanger schap!

14. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Nee, dat soort dingen hoor je liever niet natuurlijk.
    Kzou het wel gewoon zeggen hoor. Als je het uitlegt zullen ze vast wel inzien dat het idd niet echt handig is om zoiets te vertellen (mag ik hopen dan)

15. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    De dag voordat ik ging bevallen liep ik m'n buurjongen tegen het lijf. Hij vroeg hoe het met me ging en begon toen zomaar spontaaan te vertellen over de horrorbevalling van z'n zus, en dan vooral ook nog eens erbij vermelden dat het weleens ...... had kunnen aflopen :confused: . Ik heb hem abrupt verstoord in zijn 'mooie' verhaal en gevraagd of hij alsjeblieft z'n mond kon houden. Mijn hemel zeg! Ik vond het verschrikkelijk en ben de hele dag van de kaart geweest!

Daarom meiden, gewoon lekker genieten van het wondertje wat in je buik groeit en wat de rest zegt het ene oor in en het andere oor uit laten gaan!

Deel Deze Pagina