Mijn bevalling van Elena Cemre

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ecosa, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Het begon zaterdagavond 21 juli te rommelen. Voelde wat steekjes en ik begon mijn slijmprop te verliezen. Zondagochtend stond ik op met lichtje krampjes en ik verloor oud bloed. Gedurende de dag werden de krampen steeds heftiger en om half 12 's avonds had ik al regelmatig weeen.
    Ik heb het ziekenhuis gebeld en we mochten komen.

    Eenmaal in het ziekenhuis werd ik aan de ctg gelegd, 1 uur aan de ctg gelegen, maar de weeen waren niet heftig. De vk kwam me vertellen dat ze even voor de zekerheid ging kijken of ik ontsluiting had en ik mocht waarschijnlijk weer naar huis. Ze gingen toucheren (ik heb echt gejankt tijdens het toucheren, ze deden me echt pijn!) en ik scheen al 3 cm ontsluiting te hebben! Ik moest blijven, want ik moest aan de antibiotica gelegd worden ivm mijn hart.
    Mijn infuus werd aangelegd, mijn vliezen werden gebroken en er werden draadjes geplaatst en ik mocht weeen gaan opvangen. In het begin ging dat nog wel, maar na een uur kon ik het niet meer wegzuchten. Ik had heftige rugweeen, de rugpijn trok niet weg toen de wee voorbij was dus ik had helemaal geen tijd om ff weer voor te bereiden op de pijn van de nieuwe wee. Ow wat heb ik geschreeuwd, ik hield het echt niet meer!
    OP een gegeven moment vroeg ik om pijnstilling. Dat was zo rond half 4 ofzo. De verpleegster ging de vk halen en intussen voelde ik toch een drang om te drukken! De vk kwam binnen en zei dat ze me best iets wilde geven, maar dan moest ze kijken hoever ontsluiting ik had. En toen zei ze dat ik mee mocht persen met die drang, want ik had al volledige ontsluiting en wat ik voelde waren persweeen!

    Ik wist niet wat me overkwam, kon ook geen omschakeling maken, ik probeerde alsnog de eerste persweeen weg te zuchten toen ze kwamen. Toen mocht ik op de baarkruk. Daar heb ik zo'n 3 kwartier ofzo op geperst, maar het lukte niet. Tussen de persweeen door ben ik een paar keer van mijn stokje gegaan volgens mij, want toen de vk tegen me begon te praten, kwam dat ineens heel hard aan, of juist van heeeeeel ver weg.
    Toen moest ik weer op het bed. De vk hielp mee met het openen van mijn perineum, want ik raakte steeds meer uitgeput. Uiteindelijk heb ik er 2 uur over gedaan om Elena Cemre eruit te persen, zoooo wat was ik moe!

    Elena Cemre deed het gelijk goed. Ze heeft een Apgarscore gehaald van 9-10-10 en ze krijste lekker de boel bij elkaar ;). Intussen ben ik gehecht, al weet ik niet hoeveel hechtingen ik heb, dat vertelden ze me niet. Maar volgens mij 6.

    Al met al heb ik, op papier dan, een uitstekende bevalling gehad, want ik had binnen 4 uur volledige onstluiting en heb binnen 6 uur zonder complicaties bij moeder en kind onze meid gebaard. Maar ik heb nog nooit zoiets heftigs en pijnlijks meegemaakt. En ik heb de nodige operaties en ingrepen gehad, geloof me ik kan tegen een stootje!

    Toch mag het eindresultaat er wezen! Ik ben supertrots op onze Elena. Ze doet het hardstikke goed. Ze is lekker eigenwijs en heel alert en zolang ze geen honger en geen vieze broek heeft, is ze echt supertevreden.

    Wat ook leuk is, achteraf gezien dan, was dat ik heeel erg bijdehand was tegen de vk en de verpleging en ik echt grapjes zat te maken tussen de weeen door. Mijn man zei achteraf dat ik echt de clown had uitgehangen. :)
     
  2. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Gefeliciteerd met je dochtertje!
    Hebben ze je 2 uur laten persen :confused: pfff wat moet jij uitgeput zijn geweest. Ik vond 1 uur en 15 min al lang genoeg. ;)
    Nu maar lekker genieten.
     
  3. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Van harte met je dochter! Wat knap dat je al zo vlug het hele verhaal on-line zet.
    Geniet van elkaar en je kraamperiode!
     
  4. Chrisje79

    Chrisje79 Fanatiek lid

    10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi!
    Van harte gefeliciteerd met je dochter! Nu lekker genieten van elkaar!

    Groetjes Chris
     
  5. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Elena... mooie naam! Gefeliciteerd en geniet er van! :)
     
  6. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Mooi verhaal,gefeliciteerd met Elena. Dat jullie maar vele van haar kunnen genieten


    Ja die pijn klinkt als een echte ( en ook normale ) bevalling. Precies zoals ik het me herinner.
    Proberen te vergeten maar :)
     
  7. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Gefeliciteerd met je dochter, je hebt het verhaal mooi opgeschreven!
     
  8. Esin

    Esin Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je prinsesje.. mooie naam...
     

Deel Deze Pagina