Een vraagje over het slapen en wakker maken.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jantina, 27 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik zit even met mezelf in twijvel, britt slaapt nu en ze heeft tot nu toe 3 voedingen op. ze krijgt om de 4 uur een voeding, en ik zou haar dus wakker moeten maken tegen de klok van 8 uur. Als ik haar niet wakker maak pakt ze nu een uur of 6.5 en komt ze zelf waarschijnlijk rond half 11..dan heeft ze dus al een hele ruk gemaakt. wat zouden jullie doen?
    wakker maken of laten gaan tot half 11 ....? maar ik weet dus niet of ze er vanacht mee door gaat slapen? Normaal komt ze 1 keer per nacht.
    Ze heeft geen vast ritme, ik heb alleen de 4 uur in me achterhoofd en met de nacht gaat ze meestal rond de 5 a 6 -7 uur.Ben zo bang dat ik vanacht met een wakker meisje zit als ik haar niet wek.?
    Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Groetjes

2. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hmm erg moeilijk ik heb zelf menig maal in dit zelfde schuitje gezeten...
    ik maakte haar nooit wakker met als gevolg dat ze tegen elf uurkwam en ook nog een keer snachts nu ben ik erachter gekomen dat als ik haar wakker maak voor de fles en haar dan op bed leg dat ze de nacht doorslaapt..
    maar daar ben ik nog maar achter sinds drie weken..

dus ik denk persoonlijk dat je het gewoon even proberen moet kijken wat ze doet...

3. uschel

uschel Actief lid

16 jun 2006
    115
    0
    0
    Bloemist
    Zwijndrecht
    hoi,
    ik maak ons meisje ook altijd wakker,ik heb ze een paar keer laten slapen ,dan is ze echt s`nachts heelemal wakker.
    :rolleyes:

groetjes uschel

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb juist bijna nooit wakker gemaakt. Als ik Jarissa wakker maak, komt ze 's nachts/'s ochtend vroeg juist eerder. Ik zou dus lekker laten slapen tot ze vanavond laat zelf komt.

Maar goed, zoals je al leest, zoveel moeders zoveel manieren. Uiteindelijk moet je zelf kijken en proberen wat bij Britt het allerbeste past.

5. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik maak indy ook altijd wakker om 11 uur...bij de andere voedingstijden is ze altijd al wakker.
    Maar het lijkt me nog wel wat weinig 4 voedingen voor zo'n kleintje?

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Meestal zijn ze ouder als ze op 4 voedingen overstappen. Jarissa doet het prima met 4 grote voedingen. Is erg van je baby afhankelijk.

7. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik heb haar toch maar laten liggen:)
    Kon haar echt niet wakker maken ze lag zo lekker.
    Om kwart voor 10 kwam ze zelf voor een voeding en daarna weer om half 3.
    Kwam dus keurig op me 5 voedingen uit!

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
  9. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Als ik mijn zoontje wakker probeer te maken voor de voeding van elf uur lukt het me geen eens, tijdens het luier verschonen slaapt ie zelfs verder. Van de fles drinkt ie dan maar 20 cc met als gevolg dat ie 's nacht wel een keertje komt.

10. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    heb mijn kiddies altijd zelf de tijden laten bepalen

en je zult zien dat ze op gegeven moment gewoon de nachten doorslapen :)

meestal regelt je kleintje zelf wel hoe of wat
    heb ze dus ook nooit wakker gemaakt voor een voeding

11. Loewiese

Loewiese Actief lid

15 okt 2006
    124
    4
    18
    Hoi,
    Ik maak mijn dochter wel altijd wakker voor de voeding van half elf 's avonds, ze drinkt dan gewoon de hele fles leeg en slaapt tot 's ochtends vroeg!
    Groet,
    Maaike

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heej Jantina, je kunt beter niet meer als 4 a 5 uurtjes er tussen laten anders gooien ze straks t dag en nacht ritme weer door elkaar. Probeer dan om half 9 ofzo en kijk dan s wat Britt doet..

13. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

hmmmm...patrouschka, daar zit zeker wat ik ja! Nu snap ik ook waarom Noa de nachten weer kwam voor een voeding! Thanx

Deel Deze Pagina