Als alles goed gaat zit er straks 21 maanden leeftijdsverschil tussen onze kinderen. Nu ben ik er maar vast over aan het nadenken wat de beste kinderwagen oplossing is. Ik kom zelf op de volgende opties: - Duowagen - Kid Sit - Buggypod Wat zijn jullie ervaringen? Heb je een duowagen nodig, of lukt het ook wel zonder? Het handigste lijkt me gewoon een duowagen, maar goed, ook weer zo zonde als ik die dan maar een relatief korte periode zou gebruiken. Ik betwijfel echter of mijn zoontje op die leeftijd al lief op een kid sit blijft zitten. En heeft iemand ervaring met een Buggypod? Dat ziet er op zich wel veelbelovend uit (maar ook niet goedkoop).
mijn dochters hebben straks ook 21 maanden leeftijdsverschil. Ik heb ook aan een duowagen zitten denken, maar eerlijk gezegd wil mijn dochter nu al niet in de buggy dus ik denk dat het een beetje zonde van het geld is. Ik heb nu besloten om een ergonomische draagzak voor nr 2 aan te schaffen en bij wandelingen dan gewoon de buggy van mijn dochter mee te nemen. Ik heb zo'n McLaren die helemaal in ligstand kan dus in principe zou zelfs de jongste daar nog in kunnen liggen. Ik zou dan dus ook mijn oudste in de draagzak kunnen dragen. We moeten maar ff kijken hoe het gaat.
hier zit er 23maanden tussen en ik heb een duowagen gekocht. ook omdat we hondjes hebben en die toch uitgelaten moeten worden. zoontje is van september dus ik vond het wel makkelijk dat dochter nog kon zitten tijdens de wandelingen. dit doet ze af en toe nog. (zeker als we ergens heen gaan, pretpark, winkelen ofzo) ik gebruik de wagen nog steeds redelijk veel (ook met 1kindje erin) je moet er wel even op letten of hij in je auto past.. hoor van meerdere dat dat lastig is (wij hebben een grotere auto gekocht en dan ook gelijk gekeken of de wagen erin paste. de auto kwam pas na de duowagen) als je niet heel veel wandelt (en niet per se naar buiten moet met kindjes als het kouder ofzo is) kan een plankje ook erg goed, maar daar heb ik geen ervaring mee. wij hebben de urban jungle duowagen en hij rijdt echt superlekker!! hij klapt ook makkelijk in en uit. succes!!
Hier 26maanden leeftijdsverschil en ook een duowagen gekocht. Ik kan hem nu al niet meer missen. Onze zoon is heel ondernemend en druk en op zo'n plankje zou hij niet blijven staan. Hij zo er vanaf gaan maar hij is ook zo'n type die de straat over zou renne omdat hij aan de overkant een poes ziet. En ik wandel graag en veel en maak soms echt lange wandelingen (uur,anderhalf,twee uur) kan niet van hem verwachten dat hij nu al meeloopt of op zo'n plastic dingetje blijft zitten. Buggypod heb ik geen ervaring mee. X
Hier 20mnd verschil en geen duowagen. Mn dochter kan op 'tdorpal best ver lopen en als ik verder moet of op moet schieten gaat ze in de wagen en zoon in de draagdoek. Ondanks dat ik dochter tot 2 dagen voor de bevalling zelf gedragen heb, ben ik 't ontwend in de kraamperiode. Gaan we met zn 4en weg draagt man dochter en ik zoon. Duowagen past denk ik niet goed in onze auto (ford fiesta ) en de gewone wagen staan in de gang/woonkmer al in de weg, zeker als ik een duo, mono en buggy zou hebben. Mn draagdoeken liggen gewoon opgerold in de kast, die nemen weinig ruimte in.
Hier 21 maanden verschil en geen duo wagen gehad. Ik heb 'm precies 3 maanden gemist.. nou dat verdien je niet terug. Oudste liep wel met 12 maanden al heel goed dus misschien dat dat scheelt. Een volgende keer zou ik een duowagen huren voor die korte tijd of (ik heb die buggypod even gegoogled) inderdaad zo'n buggypop (handig) Wij hebben het opgelost door: baby in de draagzak en dreumes in de buggy en wat later een plankje aan de wagen voor de dreumes / peuter. We hebben geen kiddysit genomen.. gewoon staan en als het kind echt moe is: gewoon even uitrusten op een bankje ofzo
hier straks ook 21 maanden verschil en een erg ondernemende dochter. ik ga er wel 1 aanschaffen, een 2e handse van een bekende voor een zacht prijsje. ik wandel graag naar dr winkel en dat is een kleine 2km langs een drukke straat waar 100 gereden wordt. daar heb ik mn dochter graag vast. een draagdoek heb ik hier ook en zal ook gebruikt worden icm de wandelwagen.
hier 20 mnd, en wel duowagen genomen ( oude verkocht, duo gekocht beide via mp, heeft me 60 euro gekost...dus hoekort ik em ok zou gebruiken, had me nniks uitgemaak) mijn oudste loopt al vanaf 11,5 mnd, maar slapen deed hij nog wle smiddags( sinds 1,5/2 mnd niet meer trouwens)..en aangezien ik anders heel de dag thuis moest zijn, vond ik het ideaal..hij loopt goed..maar is na 3 kwartier lopen wordt ie gewoon moe en wilt graag even zitten..soms al na 5 min! ligt er ook maar aan Ook de tijd weg gaan dat hij een dutje dzou doen is super handig..hij pitten en ik kan doen wat ik wil ik heb een duo die je ook als enkele wagen kunt gebruiken, dus ik ben super blij dat ik het gedaan heb.. Oudste is nu 25 mnd en kan ehct niet netjes lopend en blijven luisterne in een overvolle supermarkt...en dan heb ik het niet eens over in de rij staan, betalen, spullen inpakken..nee ben blij dat ie dna in de wagen kan...ik de heel veel alleen met de kinderen dus is echt een must hier Heb ook een draagzak gebruikt vanaf dag 1 vor de baby, maar als je lang nderweg wilt..is het gewon prettig dat je baby lekker kan liggen slapen en je je handen echt vrij hebt...en niet steeds een kind moet dragen. Bijv naar de stad gaan en ergens wat gaan eten, is dan amper te den als je alleen bent...dan ben ik blij dat mn baby in de wagen verder slaapt en ik rustig aan tafel met de oiudste kan eten id
bij mij zit er 28 mnd verschil tussen. had eerst zo'n plankje voor de wagen gekocht, maar is heel irritant rijden, vooral grote stukken. met winkelen is het ook prettig als ze allebei in de wageb zitten, dus heb er alsnog 1 aangeschaft. gewoon 1 van prenatal van 200 euro! achter elkaar! superding! was lekker smal ook. heb er veel plezier mee gehad!
Ik had beide, voor de Bugaboo een plankje en via MP een Topmark duowagen gekocht. Die eerste heb ik amper gebruikt omdat de oudste er niet op wilde. De Topmark heb ik veel gebruikt omdat je een babynestje kon maken. De oudste zat voorop. Voordeel van een duowagen in de lengte is dat ik zelfs de Kruidvat nog in kwam. Overigens hebben we de duowagen na een maand of zes weer verkocht via MP en een duobuggy gekocht van Maclaren. Leeftijdsverschil was 19 maanden trouwens.
hier straks 14 maanden verschil dus zal zeker aan een duowagen moeten hahaha ik ben aan het kijken voor een mutsy urban 4 rider met duoseat, hier kun je uiteindelijk ook een enkele buggy van maken met een enkele inzet. Lijkt mij ideaal, kids zitten achter elkaar en in de achterste kun je een babynestje plaatsen. uiteindelijk kun je ook de duoset desnoods weer los verkopen, staan er ook heel veel los op marktplaats.
Hier zit er ook straks 21 maanden verschil tussen. Wij hebben een bugaboo donkey gekocht. Zoonlief loopt prima, alleen hij loopt veel weg en is heel snel! Hij blijft niet op een plankje staan en als we een winkel ingaan, wil ik het risico niet lopen dat ik hem kwijt ben als ik even met iets bezig ben. Dus daarom deze duowagen. Vind het ook heel makkelijk dat je er een duo wagen van kunt maken.
Hier is de oudste 20 maanden als de baby komt. Heb inderdaad een mooie via marktplaats gekocht. Helemaal compleet en ziet er als nieuw uit. Ik heb wel zon plankje voor achter de kinderwagen. Mijn oudste is zeg maar erg ondernemend en zag hem al van zijn plankje af stappen bij een drukke straat. En dat ik er achter aan kan rennen....
Hier 18 maanden verschil straks en ik wil absoluut niet zoeen duo ding of wat dan ook, misschien later een plankje. Voorlopig gaat de kleine lekker bij mij in de buikdoek.
Wat denk je van in de supermarkt! Hihi die van rent dan overal Nasr toe en steeds de baby ergens laten staan met j spullen en het gesjor met een zwaar boodschappen mandje Hihi nee mij niet gezien
hahah ja dit heb ik dus ook met mijn oudste. Hij kan natuurlijk wel lopen maar ik heb indd geen zin om er met kidnerwagen en baby achter aan te rennen! Dragen vind ik wel leuk, lekker en geen probleem maar smoeder en vriendlief hebben er niet zo veel mee en aangezien die straks ook weer beide regelmatig een dag hebben met beide kids is het toch wel handig. En smeoder is ook nogal van het wandelend dingen doen...
Ja maar sowieso j kind (oudste) veranderd nog zo erg met de maanden qua gedrag en fases Nu met 2 jaar peuterpuberen en k draag ook in m'n draagzak maar heeel lastig om 10 x op zoons hoogte te moeten bukken of ook in d houdgreep te pakken en te dragen terwijl baby relaxed probeert te Chillen in de draagzak ... Hij zou zich maar midden op de grond gaan gooien en een driftbui krijgen ( heeft ie gelukkig nog niet gehad maar alles kan nog) En daar zit k dan met baby in draagzak midden in drukke winkel, nee echt super blij!! Hihi
Bij mij zit er 24 mnd tussen en heb erg veel gebruik gemaakt van mijn duowagen. Mijn oudste kon (nog) niet zo goed/ver lopen en luisterde heel slecht, kon ontzettend dwars liggen (letterlijk ). Heerlijk om hem vast te kunnen zetten . Ik had een tandem wagen (extra lang dus, ipv breder) en paste altijd prima overal, ingeklapt ook niet veel groter dan onze 1-pers Mutsy. Veel met de bus gereisd, ging ook uitstekend. Ik denk dat het een beetje afhangt van je oudste en je eigen voorkeuren en hoe vaak/lang je met beide kinderen naar buiten gaat. Persoonlijk houd ik bijvoorbeeld niet van draagdoek, krijg altijd pijn van in rug/schouders.