Wat zit er bij jou tussen je oren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zwaluw88, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik check savonds altijd 3 x of de buiten deur dicht zit. ook met de voordeur tegenwoordig. heb een vast ritueel als ik naar bed ga met langs de kids gaan. altijd eerste de oudste dan de jongste endan nog de lege kamer ff checken haha.

ook word alles dubbel gecheckt als ik ver weg ga voor een dagje ofzo. en dan nog rijd ik nog wel eens trug als ik me echt niet meer zeker ben.

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dat ik voordat ik iets doe altijd moet plassen ook als ik 5 minuten geleden al ben geweest. En dan met name voordat ij wegga, slapen en eten.

3. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Idd:$... Eigenlijk te dom voor woorden.. Ene dan helemaal buitenadem in bed liggen:)
    Moet zeggen dat het nu wat minder is.. Ben met mijn gedachtes te vaak bij de kleine (gelukkig voor hem en mijn partner, want noway dat ik snachts naar beneden ga:) echt alleen voor de wc, want dat kan een ander niet voor je doen)

4. Ik heb me, na de laatste behandeling, in m'n hoofd gehaald dat ik m'n 'gelukssokken' moest dragen. Dan zou ik vast wel zwanger worden. En tja.. Dat was dus inderdaad zo ;) Ik weet dat het echt nérgens op slaat, maar ik durf nu nog steeds alleen maar sokken met een kleurtje te dragen, geen zwarte meer. Bang dat het anders misgaat. Ik heb dus al tig keer met roze sokken met paarse uiltjes, of met felgroene sokken met knalroze strepen, bij de gynaecoloog in de stoel gelegen :) Heel awkward, maar ik durf het niet niet te doen ;)

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Dat is ook erg herkenbaar!
    Vooral als ik ergens de zenuwen voor heb of als er iets spannends (leuks) staat te gebeuren heb ik dat heel erg.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Pfoe er zit bij mij heel veel tussen mijn oren haha. Maar wat er zo binnen schiet:

- ik durf 's avonds niet naast ons bed te staan. Ben bang dat er opeens twee handen onder vandaan komen en mijn enkels vastpakken. Als ik dus 's nachts naar de wc moet ga ik op het bed staan en spring naar de deur.

- autoradio mag niet op een oneven getal staan.

- in bed moeten mijn voeten onder de dekens blijven, zelfde verhaal dus als van naast het bed staan.

- kastdeuren mogen niet openstaan

- als ik mijn dochtertje in bed leg, moet ik haar 4 kusjes geven

- als ik een boek lees kan ik niet halverwegen een hoofdstuk stoppen, ik moet hem aflezen.

7. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Hoe warm het ook is, ik wil niet zonder deken slapen, ik voel me veilig onder mijn deken.

Ik kan alleen op mijn rechterzij slapen.

Ik tel altijd alle treden als ik een hele hoge trap of trappen op moet, dan heb ik het idee dat het makkelijker gaat.

Ik ben bang voor het donker, als ik naar bed ga wil ik dat mijn vriend de lampen uit doet zodat ik nooit alleen in het donker hoef te lopen, dit geldt alleen 's avonds voor ik naar bed ga.

Als ik 's ochtends langer op bed lig of overdag (dutje doen of door ziekte) moet de deur altijd open staan zodat ik de gang kan zien, zo voel ik me minder eenzaam (als mijn vriend beneden is, of zelfs niet thuis). Als ik alleen thuis ben mag de deur op een kier (nooit dicht, dan kan mijn kat niet bij me komen)

8. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh, een waslijst, examenangst, naaldenangst, ik heb een angst dat ik van de trap val en mijn enkel breek (?), ik heb ook een heel erge angst dat ik niet in water durf te lopen op blote voeten waar ik niet doorheen kan kijken. Ga dus ook niet een meer in ofzo, en als ik dan ga, heel, heel soms, dan meteen van de grond. Ik ben als de dood voor iets wat in mijn voeten kan bijten, ergens intrappen etc.

Ik bijt nagels, moet ik ook afleren (grrr), ik ben bang voor de dood. Ja, echt waar. Vroeger was ik ook heel erg bang voor spoken etc. Of trollen onder mijn bed, soms voel ik die angst nog, dan spring ik een soort van in bed. Liefst zou ik zo'n heel dicht bed hebben. En dan alles volstoppen met troep, zodat er niemand in/onder kan liggen.

Angst voor tandarts, ook nog een dus. Pfff is niet mis zo te zien, zal ik eens in behandeling moeten?

9. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    - Bij chocolade koekjes eet ik eerst het randje op en dan pas de rest
    - Alles moet op een bepaalde plek staan en even ver uit elkaar of precies in het midden.
    - Accessoires en bloemen moet ik er perse 2 van hebben.
    - Ik kan niet zonder dekens slapen en niet met mijn voeten onder het dekbed uit.

10. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    - Zoals veel vrouwen check ik graag ik alle deuren 3 keer. Soms rijd /loop ik er zelfs voor terug om te kijken of het wel echt op slot zit, maakt niet uit of ik dan al een paar honderd meter verderop ben.

- als ik niets in mijn handen heb dan typ ik de woorden die ik zeg. Dat doe ik gelukkig niet altijd maar ik heb hier somiige periodes last van.

- ik kauw op milkshakes, softijs, yoghurt.. Etc.

- en ik heb enorme faalangst, zo irritant.

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ohhh hebben jullie ook wel eens dat jullie rampscenario's zien gebeuren? Bijvoorbeeld op een 80weg waarbij vanuit twee richtingen auto's komen. Dan denk ik, mijn stuur hoeft maar een klein stukje naar links/rechts te sturen...
    Of als ik op de tweede verdieping uit het raam kijk ben ik bang eruit te vallen
    Etc

12. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Haha inderdaad, hier is het ook wel minder maar als mn gedachtes eenmaal afleiden naar geesten ed dan ga ik als een speer :$

13. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ja!!

Of als ik langs een bos rijd dan verzin ik hele verhalen over geesten,zombies, lijken of iets dergelijks.. Zo erg dat ik er zelf bang van wordt. :D

14. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een hele gekke, ik tel dagelijks heel vaak de letters die in woorden zitten. Bijv.: meenemen. 4 E's, 2x M en 2x N. Gaat helemaal vanzelf. Kost me verder geen moeite, weet niet waarom ik het doe. Heb ook een OCD denk ik ;) net als schoonmaken, mijn vloer moet meerdere keren per dag gestofzuigd worden.

15. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    - Ik kauw op dingen waar je niet op hoeft te kauwen, milkshake, vla, pudding, ijs, soep, etc. Als ik eraan denk dat ik het in 1x door moet slikken krijg ik paniek.
    - Ik moet ook altijd een deken op hebben, zonder voel ik me niet prettig.
    - Ik ga altijd op mijn linkerzij liggen om te gaan slapen en zodra ik begin weg te zakken draai ik me op mijn rechterzij en dan ga ik slapen. Andersom gaat niet.
    - volume van de radio moet op een even getal staan, behalve de 15 die mag wel.
    - de deur van de slaapkamer moet op een kier staan, anders ben ik bang dat er iets achter staat als ik de deur opendoe en ik voel me dan heel erg opgesloten.
    - in een restaurant wil ik altijd op de plek zitten zodat ik uitzicht heb, ik kan er niet tegen als ik met mijn rug naar mensen zit.
    - de haakjes in de klerenkast moeten dezelfde kant ophangen.

pfff volgens mij kan ik nog wel even doorgaan, als je zo leest hebben toch veel mensen last van dezelfde dingen. Zo gek zijn we dan toch niet hihi ;)

16. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    * mijn huis moet elke dag schoon zijn.

* voordat ik ga slapen moet ik eerst altijd nog een keer bij mijn dochtertje op de slaapkamer gaan kijken en voelen of de ramen daar goed dicht zijn en of haar dekentje goed ligt.

* als we in de auto naar familie of vrienden rijden check ik wel een stuk of 3/4 keer in het autospiegeltje of mijn haar en make-up nog goed zit.

* ik check 's avonds een paar keer of de deuren beneden allemaal op slot zitten en ik check ook altijd of de koffiepot uitstaat.

* (voor deze schaam ik me:)) Als mijn man niet thuis is 's avonds en ik ga al op bed dan kijk ik wel eens onder het bed of er geen enge man ligt:)

Ik heb nog wel meer van die dingen maar dit was het voor nu even;)

17. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Die 2 dingen heb ik ook:D Als mijn voeten niet onder de dekens liggen dan denk ik zomaar dat iemand ze vast kan grijpen en me onder het bed sleurt:)
    En mijn man laat nog wel eens een kastdeur of lades openstaan, die doe ik dan gelijk dicht als ik het zie.

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Rampscenario's verzinnen kan ik ook heel goed. Vaak denk ik zo door dat ik bijvoorbeeld bij het zien van een hoog balkon denk dat ik naar beneden val en ik eindig bij mijn eigen begrafenis. Dacht dat ik de enige was die dit deed. :)

19. Within

Within Niet meer actief

Omdat ik anders dingen zie die ik niet wil zien (paranormaal zeg maar). Als de spiegel zo hangt dat ik er vanuit mijn bed niet naar kan kijken, is het goed.

20. Within

Within Niet meer actief

Dat doe ik ook, bij mij hebben ze het een angststoornis genoemd :p

Deel Deze Pagina