Wat als je het moeilijk kwijt kan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cooks, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Mijn dochter heeft waarschijnlijk koemelkallergie. Nu krijg ik het pas na de provocatie test vergoed....

Ze moeten het dan Vier weken gebruiken dacht ik.

Maar ze drinkt ong iets meer dan 1 pak per week. Die pakken zijn 27 euro. Wat nou als je dat moeilijk kan betalen ? Heb je dan pech ?

Is er een oplossing voor ? (Buiten geld lenen om)

Alvast bedankt

2. Volgens mij kun je het, als je een verklaring van de arts hebt, vergoed krijgen door de verzekering, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet..

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Wat voor pakken zijn dat dan? Hypoallergene voeding?
    Als het goed is krijg je van de kinderarts een machtiging voor vergoeding tijdens de eliminatiefase.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    #4 edelweiss, 22 apr 2014
    Laatst bewerkt: 22 apr 2014
    Dan heb je eigenlijk botweg gezegd pech vermoed ik

Hier met mijn neefje heftige reflux moest medicatie hebben werd niet vergoed mits chronisch. 58 euro voor een flesje voor een week.
    Ze konden het niet betalen. En ze kregen de medicatie niet mee.

Nu heb ik zelf de boel voorgeschoten maar ik snap dat mensen dat niet kunnen

5. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik hadde verzekering gebeld maar hun gaven aan dat ik het pas vergoed krijg na de test

6. Christmas

Christmas Niet meer actief

Mijn zoon had ook koemelkallergie en kreeg op voorschrift van de kinderarts hypoallergene voeding voorgeschreven.

Ik kreeg alles vergoed van de verzekering!

7. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Was dat voor of na de provocatie test? De verzekering zei bij aantoonbare koemelk allergie vergoeden we het dus na die test... Provocatie of eliminatie test oid

Zonder die testen krijg ik t niet vergoed ook niet als de ha een recept zou schrjjven

8. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Ik weet niet welke voeding je wil gaan gebruiken, maar ik heb hier nog 4 volle en dichte bussen Pepti 2 staan... Pb me maar als je interesse hebt

9. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik heb na de test (KMA bleek het wel te zijn) niets vergoed gekregen, terwijl bij de apotheek gekocht, ging echt niet door. Ook overgegaan op nutramigen trouwens omdat pepti niet afdoende bleek. Heb nog drie bussen pepti 1 staan, verzegeld en houdbaar tot 2015, dus als je wilt?

10. Mango88

Mango88 Niet meer actief

O wait, zie net dat je kleine bijna 3 maanden is, las het verkeerd, sorry.

Ik kreeg het vergoed toen ik bij de kinderarts liep. Die verwijzing moest ik wel eisen en ik ben een keer geswitched van kinderarts omdat de 1e ons niet geloofde. Nu blijkt dus dat hij het wel heeft en reageert alleen goed op Neocate. Maar ik kreeg het dus vergoed, bonnetjes moest ik wel bewaren en ik kon het alleen vergoed krijgen als het bij de apotheek vandaan kwam

11. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik gebruik nu pepti 1. En morgen belt de ha en dan ga ik sowieso een verwijzing vragen. Maar voorlopig aan nummer 1 ( uit eigen initiatief gedaan) ze zat
    Nl onder eczeem. Ik gebruik t nu anderhalve week en ze is vrolijker huid is beter en ontlasting is beter :)

Josie 88 ik pb je even

12. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Vorig jaar ging het met mijn jongste ook niet lekker, hij heeft geen kma, maar reageerde toen wel op sommige producten waar melk in zat. Ik heb toen gebeld met nutrilon voor informatie en ze hebben me een pak gratis opgestuurd.

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Er bestaat hypoallergene voeding van het merk Hero die "maar" 17€ voor een pak kost. Is vrij nieuw, maar ik veronderstel wel in Nederland te krijgen. Mss even googelen?

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Pas na de test wordt het vergoed. Bekijk het zo , mocht ze het hebben ben je daarna geen geld meer kwijt aan melk. Mocht ze het niet hebben kun je gewone melk blijven geven. Eventueel bonnen bewaren om te kijken of je het na de test op terug werkende kracht kunt krijgen

15. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Hier heeft de apotheker contact opgenomen met de kinderarts. 1 telefoontje en het was geregeld. Ook met terugwerkende kracht. Was heel fijn, zo'n meedenkende apotheker!

Deel Deze Pagina