Ik zag net van die onwijs heerlijk leuke rompertjes bij C&A, maar alleen nog in maat 50 (en hele groten). Hoeveel hebben jullie vooraf van maat 50 gevonden? We hebben hier geen hema, maar evt zou ik nog wel halve maten kunnen kopen. 50/56 bijvoorbeeld, maar dat moet ik dan even in NL doen. Ik vind het nu zo vooraf lastig om te zeggen of we een grote of kleine baby krijgen, en wat kan ik dan zelf het beste kopen? Ik heb 1 pakje gekregen in maat 50, en verder heb ik nog erg weinig voor de eerste paar weken. Sommigen zeggen dat maat 50 echt voor de eerste maand nodig is, anderen hebben het nooit gebruikt (ook jammer..). Welke maat houden jullie aan, en hoeveel koop je daar dan van?
ik zou 2 a 3 rompertje eerst kopen, mocht je net zon uk hebben als ons, dan kan er altijd nog wat bij kopen, maar als je maat 50/56 koopt kan je er natuurlijk langer mee doen (niet alleen hema heeft die maten)
Ik had helemaal niets maat 50 in huis. Wel rompers van de hema 50-56. Mijn dochter was al groot toen ze werd geboren en had echt 56 nodig, anders had ik mijn vriend gewoon even snel naar de prenatal gestuurd
tja, rompers zou ik toch ook sneller kiezen voor 50/56 - is het wat te groot, dan zie je daar ook niets van. Bovenkleertjes vind ik wat anders, daar had ik toch wel meerdere -te combineren en niet te dure- setjes van.
ik heb ook helemaal niks van maat 50, ik heb wel wat rompertjes van maat 50/56. Mocht de kleine te klein zijn voor 56 laat ik wel iemand wat pakjes maat 50 halen. maar ik vind t ook zonde als ik het wel in huis heb maar t helemaal niet gebruik.
Wij hebben 7 setjes maat 50/56 en we hebben 13 rompers maat 50/56. Ach je kan nooit genoeg hebben vind ik altijd. Zeker niet omdat ik voor elk setje een was ga draaien. Laat ik er maar wel bij zeggen dat ik een soort koopverslaaf ben
ik heb 6 setjes maat 56 en ook 6 rompertjes en verder alleen maat 62 en hoger. ik heb niks gekocht in kleinere maten. mocht dit nodig zijn is het zo gehaald en gewassen en in de droger gedaan.
Ik heb 2 rompertjes echt in 50, en heel veel in 50/56. Hebben ze bijna allemaal gekregen. Ik zou er als ik jou was daarom nog niet teveel van kopen want als je net zoveel krijgt tijdens je zwangerschap als wij.... Verder heb ik ook wel kleertjes in 50. Geloof iets van 3 broekjes en 3 truitjes. En in 50/56 ook nog vanalles. Ons meisje wordt geschat op 6 pond dus ga de kleine maatjes wel nodig hebben denk ik zo. Of ze moet plotseling lang blijven zitten in de buik en hard doorgroeien, haha
O ja, misschien nog een tip: op marktplaats staan super leuke kleine (merk) kleertjes te koop. Zijn dan vaak vrij weinig gedragen en scheelt weer in de kosten....
Ikzelf heb haast helemaal geen maatje 50 gekocht, dit omdat alleen mijn zoontje bij maatje 50 na een week eralweer uit was (hij was 3400 gram bij de geboorte en 49 cm) dus dat vond ik al aardig snel. hebben jullie geen Hema bij jullie in de regio? wij wonen in de regio Ost-friesland en hebben die hier wel.
Aaron zit nog steeds in maatje 50 of een kleine 56 groeit prima dus wij hebben nog flink wat bij moeten halen en hij was bij de geboorte 49 cm en 3445 gram dus ook niet heel klein. Gewoon een aantal dingetjes kopen en bij halen kan altijd.
Het verschilt ook echt he, hoelang ze erin zitten.. Fae heeft z'n 3 weken maat 50 aangehad, maar die was dan bij de geboorte ook al 3870 gram. En het verschilt waarschijnlijk ook wat voor kleertjes haalt (merk of niet) en bij welke winkel. Marktplaats vind ik een goede tip, iedereen zegt het al: Heel lang worden de kleertjes niet gedragn, dus bijna alles blijft redelijk nieuw en is zeker goed voor een 2e en soms zelfs 3e ronde.
mijn zoontje heeft met 2900g nog minstens een maand maat 50 gehad. ik zou er 3-4 in huis hebben, en mocht je een kleintje krijgen gewoon wat bijkopen later. je moet hooguit wat meer wassen in het begin dan...
Wij hadden 4 setjes in maat 50 en Elle heeft daar ruim 6/7 weken in gezeten toen zijn we overgegaan op 56 dan de mouwtjes maar dubbelslaan... Van rompers hadden wij alleen 50/56 ..
Bedankt voor jullie ideeën! Inderdaad dus wel een goed idee om in ieder geval 50/56 wat in huis te hebben. Ik heb hier tot nu toe alleen hele maten gezien (H&M, C&A), maar ik ben nog niet zo lang aan het zoeken We hebben hier helaas geen Hema, tenminste niet in ons centrum. Ik kan wel eens in het grote centrum kijken, maar tot nu toe ben ik het niet tegen gekomen. Ik wist wel dat ze het hadden in Duitsland ja!
De HEMA zit alleen net over de grens. In de rest van Duitsland niet. Ik had 4 pakjes maat 50 en 2 rompertjes maat 50. Voor de rest een aantal rompertjes maat 50/56. Met maat 50 hebben we ongeveer een maand gedaan.