wat zit er in de koek/snoeptrommel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tuc, 24 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ben nu eens benieuwd wat er bij jullie kids in de trommel zit:)

Hier mogen ze altijd s middags 1x iets uit de trommel kiezen. Ik heb er 2 trouwens omdat zoon kma heeft en die dus heel veel koekjes niet mag.

Dochter 6: kleine zakjes haribo, doosjes rozijntjes, rolletjes jip en janneke, dorakoekjes, yoghurt rijstewafels, bisquitjes, liga, evergreen. En soms wat los spul als ze een traktatie heeft gehad waarvan ze 1 ding mag opeten dan gaat de rest in de trommel, bv lollie oid.

Zoon 2,5: nijntje koekje, bisquitjes, doosjes rozijntjes, rolletjes jip en janneke, doosjes manna (ook jip en janneke), mais boogjes (die zak past niet in zn trommel haha maar die kan hij ook kiezen) evergreen ( van die dubbel verpakte koeken krijgen ze er beiden 1)

Waar kunnen jullie smulaapjes uit kiezen ? Hier varieert het wel...maar dit is het momenteel.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Eee... Geen?;))
    Ik heb geen trommel wel staan standaart in kast:
    Rozijntjes
    goodies koekies en wat dora/nijntje.
    Nootjes
    Crackers

Ze mag niets kiezen het staat gewoon en thuis krijgt ze niet is enkel wat ik meeneem zelf als we gaan weg en toevallig tussendoortje valt buiten thuis. Ik neem het in tas en geef als ze vraagt om eten buiten. Meestaal neem ik wat noten in zakje dan is makkelijker in speeltuin stukje geven.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Dat komt nog wel Piccolina ;)

Hier nemen we uit de gewone koektrommel, soms iets zelfgebakkens, anders bijvoorbeeld bastognekoek of ander kleine koekjes. Als DL het niet mag ivm KMA wordt het Nijntje koekje of liga.

Snoeptrommel zo nu en dan. Zitten Haribozakjes in, Rolletjes, Smarties, Schatkistjes, Spek, maar wisselt vaak wat er in zit.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb een maandje, daarin van alles! snoep koekjes chocola rozijntjes, wafels. hij mag iets pakken als hij eerst mijn toestemming heeft. geen vaste tijden. soms dagenlang niks. soms op een dag 3 keer!

5. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Nog niks ;)

Ze krijgt soms 2 hele kleine koekjes uit de natuurwinkel.
    Soms krentjes.... thuis eigenlijk niks anders.

Bij oma wel... een lange vinger of manna's!

6. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Nog niet echt een trommel waar ze zelf uit kiezen, maar hier: rozijntjes / soepstengels / dorakoekjes / prince mini stars / diverse andere koekjes
    2 keer per week een bakje chipito's of nibbits. Af en toe chocolade.
    Verder eten ze eigenlijk geen snoepjes, vinden ze nog niet zo lekker ( net 3 jaar).

Ik maak ook wel eens een bordje als ik geen zin heb in gezeur: wat rozijntjes, wat gebroken soepstengels en nog iets

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Van die zakjes knijp fruit
    Rozijnen
    Lange vingers
    Koekjes in een zakje met speculaas smaak of met chocolade
    Chocolade cakejes

Verder geen snoep oid want dat lust onze dochter niet😅 ze is overigens 3 jaar.

Chips oid krijgt ze 1x per week bij oma en afentoe eens in het weekend bij ons, maar niet standaard.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zijn snoep bestaat uit rozijntjes, droge letterkoekjes en smarties. Hij mag bijna dagelijks 2 smarties. En vitaminesnoepjes.
    dat is het eigenlijk. Ja ook peperkoekjes van sinterklaas maar die zijn sinds 2 maanden op:D

En jjsjes met mooi weer.

Smarties en letterkoekjes staan buiten handbereik.
    Als hij in de snoepkast kruipt komt hij er altijd uit met een doosje rozijntjes die hij niet open krijgt. Liggen ook chips, kinderbuenos, chocolade,... in maar hij kent die verpakkingen niet dus neemt hij een doosje rozijnen :D

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier een keukenla met een weckpot met billy's farm, daarnaast Biskids, en rozijntjes, rijstwafels en pecannoten.
    smiddags na slaapje mag ze iets uitkiezen, en we nemen het mee onderweg soms.

10. tuc

tuc Niet meer actief

O bij die billy's farm hebben ze ook lekkere dingen, heb het even gegoogled..zie dat de natuurwinkel hier het ook verkoopt. En in bijna niks zit melk...daar worden we echt blij van.

11. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Geen snoepjestrommel hier.

Ik heb standaard tarwebiscuitjes, rozijntje, cranberries en tumtummetjes in huis. Een tumtummetje krijgen ze alleen als ze er specifiek om vragen (en dat is niet vaak), maar meestal krijgen ze gewoon fruit, omdat ze daar om vragen.

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Kokos -citroen is hier favoriet. Die zijn heelijk maar vrij droog, ik koop ze ook omdat ze daarna vanzelf veel gaat drinken :D

Die biskids zijn zacht, soort ontbijtkoek.

13. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier geen trommel, alles ligt gewoon in de kast😊.

Oudste dochter kan een koekje kiezen (altijd wel wat anders, meestal laat ik haar bij de weekboodschappen kiezen, momenteel liggen er nog likkoekjes en Mariakoekjes), yoghurt rozijntjes of incidenteel een snoepje (laatst een keer aan zak dummy's gehaald, maar dat hoort niet standaard bij de weekboodschappen).

De jongste kiezen nog niet echt maar krijgen van mij rozijntjes, Nijntje koekje, Liga, cracker of ontbijtkoek als tussendoor.

Oh en met warm weer hoort een ijsje natuurlijk ook tot de mogelijkheden voor alle drie

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier een trommel met van alles. Op het moment minion-biscuitjes, Dora-ontbijtkoek en euh geen idee. Als hij leeg is kiezen ze in de winkel weer een ander koekje, het maakt me niet zo heel veel uit. Lollies en snoep zitten er niet in. Ze mogen 1 keer per dag, om 15 uur als de oudste uit school komt wat kiezen. Nu in de zomer mag een ijsje ook; raket of perenijsje. Chips houden ze hier niet zo van en eten ze vrijwel nooit.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Wisselt, meestal twee soorten snoepjes en wat 'traktatierestjes' en verder vaak kaakjes of andere koekjes. Vaak zitten er ook wel (yoghurt)rozijntjes in en soms ook wat kauwgom. In het trommeltje van de jongste zitten glutenvrije kaakjes, vaak wat chocola en glutenvrije snoepjes. Rijstewafels en crackers ed staan hier bij het broodbeleg, maar dat eten ze ook wel eens tussendoor.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Geen trommel maar een la :p ...en daar liggen rozijntjes, mini ontbijtkoekjes en schatkistjes in. Vorige week maar eens aangevuld omdat er een vriendje kwam spelen en dan is het wel fijn als je wat kan aanbieden. Thuis vraagt zoontje nog altijd om een fruitje, elders gaat ie voor de snoep/koek.

17. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier kan ik zoon blij maken met een Spekkie en met dit warme weer krijgt hij als hij netjes heeft gegeten een ijsje

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    In onze snoeptrommel zitten momenteel winegums, doosjes smarties, en doosjes rozijntjes. Meestal mogen ze er 's middags uit school iets uit.

19. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier ook (nog) geen trommel, maar toevallig wel aan zitten denken dat er toch maar een moet komen:D

Nu standaard een rol volkorenkoek en rozijntjes in de kast liggen. Een half uur na zijn fruitje gaan zoonlief en ik samen aan tafel zitten en drinkt hij een bekertje limonade, ik een kopje koffie en eten we er allebei een koekje bij. 's Middags mag hij een doosje rozijntjes. Ga hier nog wel wat variatie in brengen. Ik las hier ook crackers, dat vind ik ook wel een goeie!

20. tuc

tuc Niet meer actief

ik ben met een trommel begonnen omdat er hier van alles in die la ligt...ook dingen die niet voor hen zijn...of ook niet voor elke dag iig. Door de trommel hebben zij het idee dat ze keuze hebben en ik kan er sturing in geven omdat ik bepaal wat er in de trommel komt;)

Deel Deze Pagina