wat zit er in de koek/snoeptrommel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tuc, 24 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hier geen trommel. Maar ik vind het wel een goed idee! Ik ga er maar eens een aanschaffen :D

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier mogen ze ook 1x per dag wat uitzoeken als de oudste uit school is. Dat is dan een koekje of een snoepje. De jongste is lactose intolerant dus veel koekjes zijn zonder melk, maar die eet de oudste gewoon mee. We eten dat allemaal hier nu. Maar we hebben best veel lekkere koekjes al gevonden.

Momenteel zit er in de koektrommel: speculaasjes en lange vingers.
    En in de snoeptrommel: kleine haribo zakjes, winegumes, rozijntjes en good stuff snoepjes. Oja en ik heb chocola in de koelkast liggen. Met rijstemelk voor de jongste en gewoon voor de oudste. Daar krijgen ze af en toe een stukje van.

3. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Voor de middelste en oudste : Kleine zakjes haribo snoepjes, doosjes dummies, rozijntjes, heel soms koekjes (maya de bij of kabouter plop oid).
    Voor de jongste: Rozijntjes, soepstengel, lange vinger.

na school mogen ze eentje uitkiezen, oudste en jongste kiezen niet altijd snoep/ koek, maar vaak ook fruit

4. tuc

tuc Niet meer actief

Zou jij eens willen opnoemen wat je aan koekjes zonder melk hebt...ik heb ook al een en ander gevonden maar misschien kan ik nog ideeën op doen;)

5. tuc

tuc Niet meer actief

Hier is het overigens niet een koekje of fruit maar beiden. Ze redden het hier niet op een klein tussendoortje. Ze kiezen iets uit de trommel en eten nog 2 stuks fruit

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0

Ik vind het best grappig om te lezen dat ze in alles mag kiezen behalve dus in waar ze trek in heeft. Beetje gek lijkt mij.

Hier zit er smarties, sinds kort lolly's (alleen zittend op de bank met toezicht), beetjes, rolletjes, zachte Cars snoepjes, snoeppapier, spekjes en fruitsnoepjes in de trommel van snoepjes. Dan zijn er kinderkoekjes en kleine zakjes ships. Door de weeks mag zoontje 1 keer per dag kiezen tussen snoepje en koekje en dan zelf het snoepje pakken wat hij wilt. In het weekend komt er een zakje ships bij als 2e snack.

7. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb nu koekjes die ik verschrikkelijk lekker vind en lekker klein :) Stroopkoekjes zijn het, ik koop ze bij de Jumbo maar AH heeft het ook: punsellies ofzoiets!

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Bij de Jumbo heb je van die Luikse wafels, beetje groot, maar ik breek ze doormidden en hij vind ze heerlijk! Je hebt verschillende, dus even kijken welke. Maar ik bedoel die met die groene sticker. En er staat ook op, allerslimste koop.

Ook bij de Jumbo, Bruidsgebakjes. Dat zijn witte bladerdeeg koeken met een soort spijs erin. Ik haal deze als we naar een verjaardag gaan, dan heeft hij een soort taartje.

Bij de Albert Heijn heb je creme mergpijpjes, van hun eigen huismerk. Die mini versie, kosten 99 cent geloof ik.
    Verder, bastognekoeken (wel van het echte merk), Oreo's (ook het echte merk) en Lotus koffieleutjes.

Bij de Dekamarkt (en misschien wel andere winkels heb je appelkoeken en gevulde koeken van Gooskens. Daar zit ook niks in. Alles op Soja basis.
    En dan lange vingers en speculaas koekjes.

Omdat hij lactose intolerant is, kan hij ook die lactosevrije koekjes eten, maar met een melkallergie gaat dat niet.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Nee klopt dat gaat met kma niet en helaas reageert hij op soja ook niet zo best..maar bedankt...ik zal eens op zoek gaan.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Dank je wel!

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Dan moet je wel ff goed kijken naar de koeken in mijn lijsje welke precies soja inzit. Want vaak als de basis van melk wegvalt maken ze het op basis van soja.

Wat vervelend zeg voor hem en jullie dat soja ook niet goed valt. Wordt dan wel erg lastig om zulke dingen te vinden.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ja klopt..nu moet ik zeggen dat soja als toetje en melk slecht valt...misschien valt het met een koekje wel mee...even uitproberen.

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier hebben we geen aparte koektrommel. Snoep hebben we maar zeer zelden in huis. En als we het hebben, dan krijgt hij wanneer we het aangeven, dus niet standaard iedere middag.

Als wij een koek hebben, dan mag hij er ook 1 (of een stukje). Ook dit is niet iedere dag, dus dan vinden we het geen probleem als hij een grotere koek eet.

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Het varieert, maar afwisselend hebben we hier in huis:
    - mariakaakjes
    - ontbijtkoek
    - dorakoekjes
    - dinosauruskoekjes
    - van die dubbele bisquitjes met witte vulling ertussen
    - rijstwafels
    - rozijntjes
    - kleine haribozakjes
    - knijpfruit
    - nibits

15. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Haha ik heb er ook al net 1 besteld:D.
    Snap niet dat ik daar zelf niet eerder op ben gekomen hahaha. Alles zweeft hier door de kast en ze zijn met 3 jaar wel oud genoeg om zelf te kiezen. Sowieso zitten we hier met een kippenei- en pinda-allergie, dus dan kan een eigen pot met ei en pindavrije dingen geen kwaad.

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    In de snoeptrommel zit op dit moment:
    Engelse drop
    Haribo zakjes
    Winegums

Koekjes interesseert onze zoon niet zoveel, maar er zit nu dit in de koekmand:
    Rijstewafels met en zonder yoghurt
    Eierkoeken
    Speculaasjes
    Liga evergreen
    Ontbijtkoek

Verder zitten er ook nog andere koeken in voor als we bezoek krijgen.

17. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mijn dochter (2,5) krijgt als koekje dreumesbiscuit, soms bastogne. Verder soms een winegum, goodiessnoepje, soepstengel of rozijntjes. In het weekend pombeer chipjes. En dan 1/2x een klein bakje.

Maar heel eerlijk gezegd vergeet ik dat soort dingen vaak. Voor fruit en maaltijden hebben we vaste momenten. Verder niet echt. Ja de soepstengel als ze uit bed komt

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik dus dreumesbiscuit maar dat vond ze niet meer zo lekker. Kan ik me voorstellen dat je je er op een gegeven moment op af eet. Bastogne kan ook kwamen wij achter. Dan heb je wel suikers enzo maar dat nemen wij maar even voor lief, ze krijgt zo al weinig suiker. En veel dingen niet die andere kinderen wel krijgen.
    Ik ben ook benieuwd naar koemelkvrije ideeën!

19. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Goede tips. Maar kan jou kindje sporen van melk verdragen? Mijn dochter dus niet. Soja wel. Voordat ik naar de winkel hol en weer die teleurstelling krijg.

20. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik heb zelf een topic geopend 😀

Deel Deze Pagina