meiden, ik heb jullie hulp nodig! ik zie het niet meer, de 1 zegt zus en de ander zegt zo. hoe maak je nou het ledikant op? net belde mijn schoonmoeder, ze vroeg of we al beddengoed enz hadden gehaald, dus ik vertelde haar dat wij daar zaterdag de stad voor in gaan. ze vroeg of ik al een deken had, en ik deelde haar dus mee dat wij ook het ledikant dekbed nog moeten halen. zegt ze neehee dat bedoel ik niet, ik bedoel een deken. heh? ben ik nou gewoon dom? snap er werkelijk niks meer van. wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe het bedje opgemaakt moet worden? de kraamzorg komt maandag voor intake, daar zal ik het ook nog aan vragen, maar wou toch even van jullie weten hoe jullie het alltijd doen? gr, een leek
Bedje opmaken Hier staat precies hoe het het bedje het beste kunt opmaken! En idd, tot 2 jaar wordt een dekbedje afgeraden.
Heel simpel: een baby mag onder geen beding onder een dekbedje slapen. Je hebt voor het matrasje een molton onderlegger nodig (geen plastic erin want dat gaat broeien) en een hoeslaken. Voor over het kindje heen leg je een lakentje van katoen en daarop een dekentje van het liefst katoen. Deze hebben ze bij de Hema of Prenatal. Je maakt het bedje aan de onderkant van het ledikantje op zodat het kindje met de voeten tegen de bedrand ligt. Zo kan het niet onder de deken terecht komen. Je stopt de randen goed in. Je kunt eventueel onder het hoofdje een hydrofielluier leggen als je kindje spuugt. Als dit te koud is voor het kindje zou ik een slaapzakje aanschaffen. Succes! Oja, geen extra knuffels oid in het bedje ivm het wiegedoodadvies. Heb je hier wat aan?
Zit met hetzelfde schoonmoeder probleem alleen dan andersom ze willen telkens dekbedden en plasticzeilen halen waarop ik telens zeg dat ik heb begrepen dat dat wordt afgeraden. Baby in slaapzak is het beste verder een lakentje en dekentje
wist ook niet dat dat werd afgeraden, mij werd juist aangeraden om een dekbed te halen. doen we dus maar niet!, en toen kwam schoonmoeder met het dekentje verhaal, dus was even in de war. heb zat slaapzakjes dus ik ga ook gewoon een lakentje en dekentje gebruiken, en verder niks. suc6! hoop dat je schoonmoeder niet met van alles aan komt zetten straks.
Wie heeft je dat geadviseerd dan? Gelukkig zullen ze in de babywinkel, bij een dikke buik en dekbed kopen, ip wel vragen of het voor de buikbaby is.