In mijn vluchttas zit voor mama - toilettas -> tandenborstel,pasta, deox borstel labello ect. - t-shirt om in te bevallen - druivensuiker, flesje water, sultana - Nachtkleding voor na de bevalling (met voorkant die open kan, handig voor borstvoeding) - Dikke sokken - Oma ondergoed, 2 voedings bh's - Slippers - Dikke trui - Joggingbroek, schoon t-shirt - Dingen voor vermaak ( tijdschriften ect) - Kraamverband - Zoogcompressen - ponsplaatje & kraamkaart voor de kleine: - Maxi cosi - Luiers/billendoekjes - Rompertjes - Setjes kleding verschillende maat - 2 paar sokjes - mutsje - speentje - omslagdoek - dekentje - jasje voor papa - verzekeringspapieren van beide ouders - papieren van de verloskunige/gyn - van beide ouders ID bewijs - telefoonlijst belangrijke nr's - snacks voor papa.. (energiedrank) - telefoon, losgeld, camera ben ik nou nog wat vergeten. of komt het zo helemaal goed. moet nog een heel deel inpakken hoor. maar dit is het lijstje wat ik had gemaakt. zodat ik niets ga vergeten. weet het ben er vroeg bij. maar beter te vroeg dan te laat ! Liefs
Luiers en doekjes hoef je niet mee te nemen, hebben ze in het ziekenhuis. Tijdschriften kun je er ook uithalen. Geloof mij; daar heb je geen tijd voor en zin in.
Muntje voor de rolstoel in het ziekenhuis... En eventueel tandenborstel, ondergoed n sokken en miss schoon T-shirt voor de papa , als je langer moet blijven en hij wil ook even snel zich opfrissen..
Waar ik nog aan dacht: - oplader voor je telefoon, evt. inclusief verlengsnoer. De stopcontacten in het ziekenhuis zitten niet altijd heel dichtbij en als je net bevallen bent wil je liever niet steeds uit bed hangen/lopen... - extra geheugenkaartje + batterij voor de camera. Zo jammer als ie het op het moment supreme niet doet . Luiers en billendoekjes hebben ze in het ziekenhuis wel, die hoef je niet mee te nemen. Dat geldt ook voor kraamverband. Ik zou ook meerdere mutsjes meenemen. De eerste wordt altijd vies, omdat de baby nou eenmaal niet keurig schoon wordt geboren. Ze hebben in het ziekenhuis ook mutsjes, maar ik zou er voor de zekerheid eentje extra meenemen die leuk bij het pakje staat. Verder is het handig als je man/vriend ook wat in de tas stopt. Als jullie een nachtje moeten blijven, dan vindt hij het waarschijnlijk ook wel fijn om tandenborstel/tandpasta/deo/slaapshirt/schoon ondergoed mee te hebben. Ik moet ook alweer bijna gaan pakken, goed topic om me er weer even aan te herinneren! Succes!
Wij moesten alle keren blijven ivm vroeggeboortes, maar mijn vriend is gewoon thuis gaan slapen. Ik had dus ook geen extra spullen voor hem mee en heb dit ook absoluut niet gemist. Extra muts is inderdaad wel een goede. Slippers vond ik ook fijn, voor onder de douche. Flesje AA of Aquarius. Voor na de bevalling, is echt heerlijk.
Ik heb vandaag de vluchtkoffer ingepakt dus ben helemaal in de inpakmodus 😁 Ik vroeg me iets af.. Ik heb geen voedings shirts of bhs aangeschaft, omdat ik nog niet weet of de borstvoeding gaat lukken (kreeg ik als tip van veel mensen), heb ze dus ook niet in mijn koffer. Hoe los ik dit dan op? Want misschien lukt de bv wel gewoon..
misschien na bevalling gewoon geen bh dragen ? (weet niet of dat een optie is) en even een bovenstuk van een pyjama meenemen die open kan. dan hoef je eerst niet zo'n shirt te gebruiken. of een vest..
lijst na aanvulling/tips van andere dames In mijn vluchttas zit voor mama - toilettas -> tandenborstel,pasta, deox borstel labello ect. - washandjes - t-shirt om in te bevallen - druivensuiker, flesje water, sultana aa-drink/ aquarius - Nachtkleding voor na de bevalling (met voorkant die open kan, handig voor borstvoeding) - Dikke sokken - Oma ondergoed, 2 voedings bh's - Slippers - Dikke trui - Joggingbroek, schoon t-shirt - Dingen voor vermaak ( tijdschriften, mp3, tablet. ect) - Zoogcompressen - ponsplaatje & kraamkaart voor de kleine: - Maxi cosi - Rompertjes - Setjes kleding verschillende maat - 2 paar sokjes - 2 mutsjes - speentje - omslagdoek - dekentje - jasje voor papa - verzekeringspapieren van beide ouders - papieren van de verloskunige/gyn - van beide ouders ID bewijs - telefoonlijst belangrijke nr's - snacks voor papa.. (energiedrank) - telefoon, losgeld, camera, opladers, extra geheugenkaartjes - toiletspul, schone kleding
Ik zou de zoogcompressen eruit halen (het loopt echt niet direct de spuigaten uit, dat kleine beetje colostrum), net als de oma onderbroeken. Je krijgt zo'n gaasding aan en hoe wanstaltig ook, comfortabeler ga je het niet krijgen als er zo'n mat in moet. De snacks zou ik ook thuislaten. Eten tijdens je bevalling doe je niet door de adrenaline, tenzij het lang duurt en dan is er gewoon de ziekenhuiskeuken. Druivensuiker en zoete drankjes geven je geen energie. Eerder een suikerpiek en -dip. Niet doen dus. Douchegel was bij mij trouwens gewoon beschikbaar in het ziekenhuis. Geen lekker parfummetje maar de baby moet jou ruiken, niet een geurtje. Ik zou er ook nog een badjas in gooien.
Heb ook niet de hele doos zoogcompressen mee. gewoon een paar. Eten uit het ziekenhuis is vaak niet te eten (naar mijn mening)
Gewoon je shirt omhoog of naar beneden trekken en tiet uit je bh wippen ik heb maandenlang zo gevoed heb helemaal niks bijzonders aangeschaft en ga het nu ook niet doen. Ik had wel sport bh's.