Wat zit er in jouw vluchttas voor de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Friezin87, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16
    Wat een fijn onderwerp. Ik wil volgende week gaan pakken :)

Maar gekke vraag misschien, wat is een ponsplaatje & kraamkaart???

Liefs

2. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Washandjes hebben ze ook in de ziekenhuis. Zou ik niet inpakken.
    Dingen voor vermaak, is niet echt nodig denk ik. Je bent zo bezig met de bevalling en als de weeën al begonnen zijn, dan heb je daar echt geen tijd of zin in. Mijn hoofd stond er in ieder geval niet naar.
    Maar ja, als je ruimte over heb in je tas, kan het geen kwaad :)

3. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik heb een aardige tas inmiddels, maar krijg een sectio dus moet ook langer blijven. Ook beval ik waarschijnlijk niet in de buurt van huis...dus ff op en neer rijden is niet handig.

Ik heb makkelijke kleding voor mijzelf en dus wel die oma onderbroeken. Die netbroekjes zaten voor geen meter.
    Een setje kleding voor mij man, maar die blijft waarschijnlijk toch niet slapen.

Tuurlijk kleertjes voor de kleine, omslagdoek en jasje voor naar huis.
    Verder
    Toiletspul
    Oordopjes
    Lader voor telefoon een van 2,5 meter ;)
    Tablet
    Slippers
    Papieren voor de gemeente
    Paspoort
    Drinken voor mijn dochtertje en rozijntjes voor als ze op bezoek komt.

En zo inmiddels een weekendtas vol :D

4. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier hadden ze zoogcompressen ook in het ziekenhuis maar ik weet niet als het per ziekenhuis nog verschilt beter dat je ze voor niks mee hebt dan dat je ze ineens hard nodig hebt

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.605
    113
    Nabij Utrecht
    Morgen heb ik mijn keizersnede en verblijf dus 2-3 dagen in het ziekenhuis.

In mijn tas zit:

5 onderbroeken
    2 huisbroeken
    1 vest
    3 shirts
    2 topjes
    Pyamabroek&shirt
    Ochtendjas
    Sloffen
    Toilettas

Voor de baby
    2 pakjes maat 46
    1 pakje maat 50
    3 rompers maat 44
    2 mutsjes
    1x sokje
    Omslagdoek
    Berenpakje voor als we naar huis gaan.

Wat er nog mist kan zo gehaald worden. Wij wonen op 10 min van het ziekenhuis af ;)

6. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik zou wel iets te eten meenemen. Ben op een heel gewoon tijdstip bevallen (rond etenstijd) en wij kregen alleen maar een plakje brood en beschuit met muisjes. Had zo'n honger na de bevalling (was aan het overgeven geweest van de weeenopwekkers).

Ik moet deze keer sowieso meer spullen meenemen omdat we waarschijnlijk toch een paar dagen moeten blijven (al weten we dat pas zeker nadat hij geboren is. Ligt aan zijn bloedwaarden)

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik had de vorige keer veel ingepakt, vrijwel niks gebruikt ;) Het meeste hebben ze in het ziekenhuis. Dus deze keer pak ik veel minder in, Het enige wat ik wel inpak is:

- Schone kleren voor mezelf, zo comfortabel mogelijk en makkelijk voor borstvoeding
    - 2 pakjes voor de kleine, maat 50 en maat 56
    - Druivensuiker
    - Peperkoek
    - Camera en oplader
    - Portemonnee en verzekeringspasje
    - Telefoon en oplader
    - Maxicosi en omslagdoek
    - Speelgoed voor de oudste

Al het andere, verzorgingsproducten voornamelijk, hebben ze gewoon in het ziekenhuis. Mocht ik onverwachts langer moeten blijven, dan haalt mijn man het wel op vanuit huis.

8. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ik neem t allemaal mee omdat ik niet een medische opname heb. Huur puur een kamertje in het ziekenhuis. Dus geen idee hoe de regels zijn qua zoogcompressen ect.

9. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

9 sep 2012
    122
    0
    0
    Vriendlief kon blijven slapen en was heel blij met de Mars en Snickers en cola die ik had meegenomen!

10. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Ik zal sowieso een keizersnede krijgen en ga er van uit dat ik minimum vijf à 7 dagen zal moeten blijven (vind ik trouwens helemaal prima en is me vorige keer goed bevallen).

Voor mij ligt het allicht iets anders omdat ik in België zal bevallen, hier is het verblijf in het ziekenhuis bij een gewone bevalling of een keizersnede altijd langer in vergelijking met Nederland, maar de 'benodigdheden' blijven dezelfde veronderstel ik ;):

Voor mezelf:
    - 'grote' onderbroeken die ik dus over de wond kan trekken
    - sokken
    - pyjama's/nachthemden
    - toilettas met shampoo, conditioner, douchegel, tandenborstel, tandpasta, deo, lippenbalsem en borstel
    - handdoeken en washandjes
    - rekjes en haarband
    - losse broek/leggings (kon de eerste weken/maanden niet veel verdragen in buurt van de wond) + gemakkelijke bovenstukjes
    - voedingshemdje/bh's
    - gsm + oplader
    - borstcompressen
    - tepelhoedjes

Voor de baby:
    - rompers in verschillende maten
    - kledingssetjes/kruippakjes in verschillende maten
    - mutsje
    - omslagdoek
    - dekentje
    - jasje om naar huis te gaan
    - tutje
    - verzorgingsproducten Mustela
    - ml brengt autozitje mee op de laatste dag

Voor ml:
    - documentatie werkgevers/ziekteverzekering/babylijst
    - gegevens bestelling geboortekaartjes/adressen
    - boekje met woordpuzzels
    - fototoestel en camera + opladers/batterijen
    - extra setje kleding ingeval hij zou blijven slapen tijdens de eerste nacht
    - deo en parfum

Voor bezoek:
    - suikerbonen (brengt grootmoeder mee)
    - drinken
    - kleine/gezonde tussendoortjes voor ons meisje wanneer ze op bezoek komt
    - beetje speelgoed voor ons meisje wanneer ze op bezoek komt om zich te vermaken

Is het allemaal nodig? Misschien niet... maar liever een beetje teveel dan een beetje te weinig ;) ik heb vorige keer bijna elke dag gebeld of ml iets bepaald nog even kon meebrengen ;)

11. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ponsplaatje is een kaartje die je bij elk bezoek moet inleveren bij de balie/ assistent alleen tegenwoordig kun je je ook aanmelden met een paspoort, zoals in zwolle.
    En kraamkaart zijn de gegevens die elke x worden opgeschreven als je op controle komt.
    Zoals bloeddruk gewicht hartslag en dergelijke.

12. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Spannend! Succes en geniet van de kleine!!

13. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16

Aaahhh dat ken ik wel :) bij ons heet dat een afspraaken kaart en aanmelt kaart :)
    Maar ik ben weer wat wijzer dank je :)

14. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Voor de dames die lang haar hebben: (extra) haar elastiekjes en haarklipjes.

Slippers had ik nog niet aan gedacht! Thanks voor de tip.

Ik heb zelf nog een hydrofiele luier en doekje mee, voor het geval ze besluit in de maxi cosi over te geven.. Je weet het niet ;)

15. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lippenbalsem, na het puffen had ik hele droge lippen.

16. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ponskaarten heb je niet perse nodig, want als je via de EH binnenkomt, dat is meestal met spoed😉, dan maken ze hem daar. Eten zou ik echt wel meenemen, want als je s avonds bevalt dan is de keuken vaak al dicht en mag je hopen dat de op de afdeling nog een maaltijd hebben staan. Houd er ook rekening mee, dat de kans groot is dat je al die spullen die je meesleept niet uit de tas hoeft te halen.

Dit bovenstaande is natuurlijk alleen van kracht als je poliklinisch bevalt 😜.

Ik moet zelf ook nog mijn tas pakken en zal jullie tips zeker meenemen, plus dat dit mijn tweede wordt en al ervaring heb met een ziekenhuis bevalling 😁

17. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    heb nog een aantal tips van jullie meegenomen en op mijn papiertje gezet die bij de tas ligt.

18. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Als er complicaties zijn kan je man ook moeten/willen blijven, dus pijama voor papa, schoon ondergoed en schone kleren is wel zo makkelijk dan.

19. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dat valt ook wel weer mee. Wij zijn een keer onverwachts met mijn zoontje moeten blijven in het ziekenhuis, nadat we binnenkwamen op de spoedpost. We hadden niks mee. Je maakt je dan echt niet druk over een pyjama, maar maakt gebruik van de kleding die je aanhebt. De dag daarna reed mijn man op en neer en haalde spullen die nodig zijn of die je dan graag wilt hebben.

Ik vond dat niet erg, je hoofd staat toch bij andere dingen. Daarom neem ik deze keer niet een hele hutkoffer mee "voor t geval dat". Als je het zelf wel heel vervelend vindt om die spullen niet bij je te hebben zou ik het natuurlijk wel doen :)

20. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Volgende week ook maar beginnen aan mijn vluchttas lastig hoor dus ik ben wel heel blij met dit topic :)
    Wat ik niet zal vergeten om in te pakken is de geboorte tens!

Deel Deze Pagina