Wat zit er in jouw vluchttas voor de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Friezin87, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Ik heb de mijne gisteren ingepakt! Veel gehad aan jullie tips!

2. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ik kom hier ook straks terug lezen als ik mijn tas ga inpakken - ik moet ook 4 a 5 dagen blijven (België)

3. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik heb hem gisteren ingepakt. Volgens mij zit zo'n beetje wel alles erin. Moet kraamverband er ook in? Of hebben ze dat in het ziekenhuis?

4. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Kraamverband hebben ze in het ziekenhuis, maar het kan nooit kwaad om er zelf 1 of 2 in je tas te stoppen.

5. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden

Wat is een geboorte tens?

6. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Pijnbestrijding bij bevalling - GeboorteTENS ik heb de elle besteld ... het is een apparaat die op het ritme van de weeën elektrische schokjes afgeeft en hiermee een pijnstillende werking heeft zonder schadelijke gevolgen of risico's. Ik hoop dat ik het alleen hiermee ga redden ☺

7. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Ik ben trouwens 2 sterren verzekerd bij zilveren kruis dan krijg je hem vergoed. Alleen omdat ik een luxere uitvoering genomen heb moest ik 11 euro bij betalen.

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Zoogcompressen, washandjes en kraamverband hebben ze in het ziekenhuis gewoon :)

Ik weet niet of het per ziekenhuis verschilt, maar bij ons kun je gewoon om een boterham oid vragen als je echt honger hebt :D Ik kwam laatst 's nachts en ik had onwijs honger haha

Edit: over de geboorteTENS hoor ik veel goede verhalen. Zeker een dingetje om naar te kijken!

9. Ik moet het meeste nog inpakken, maar wat er nu al in zit is:

Fototoestel, (extra batterijen moeten nog komen)
    Nachthemd (komen er nog meer bij)
    Kraambezoek boek
    Boekje bobbi en de baby voor mn dochtertje als ze op bezoek komt de eerste keer
    Papieren van gemeente voor papa om het aan te geven
    Toilet spullen

(Aan vermaak spullen en washandjes enzo doe ik niet, dat hebben ze daar wel en vermaak heb je niet echt nodig, en anders heb ik mn telefoon haha, over t algemeen is t altijd erg warm in t zh dus of ik een badjas mee neem weet ik nog niet.. ) laat mn vriend tegen die tijd wel chocolade en lekkers meenemen, mag ik nu niet door de zwschapssuiker haha

10. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Dit topic moet ik even onthouden. Ik ga volgend weekend inpakken! :)

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

In het kraampakket zit vaak een gaasbroekje. Kan handig zijn om die mee te nemen.

12. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Ik ga morgen inpakken en ben toevallig nu een lijst aan het maken.

Een vraagje; vorige bevalling wilde ik bv gaan geven en daar ben ik na 5 dagen mee gestopt. Nu wil ik meteen beginnen met flesvoeding. Ik heb flesjes van dr brown en voeding van Hero.
    Is het mogelijk dat je dat zelf meeneemt? Ik begin liever meteen met Hero zodat het kindje niet hoeft te wennen aan nieuwe voeding zodra we thuis zijn. Ook dr Brown fles vinden we fijn om mee te nemen zodat hij daar meteen aan gewend is en ivm krampjes.

Kans op ks is namelijk groot dus dan moet ik een aantal nachtjes blijven natuurlijk.
    Weten jullie hoe dat zit?

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    In ons zkh gebruikten ze kant en klare flesjes. Van Hero geloof ik. Ik zou het echt even overleggen in je zkh want hier zaten ze dus niet te wachten of poeder enzo ging daar allemaal kant en klaar.

14. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Ja, daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Ik vraag het gewoon even na. Dankje.

15. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Bij ons in het ziekenhuis geven ze alleen maar nutrilon. Als je dus iets anders wil moet je dat zelf meenemen.
    Volgens mij maken ze het wel gewoon zelf helemaal klaar. Maar neem het hier gewoon allemaal mee voor de zekerheid.

16. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Handige topic! Hier aankomend weekend de tas ook inpakken. Ga zeker even de verschillende lijsten nakijken!

Deel Deze Pagina