Ik kom hier ook straks terug lezen als ik mijn tas ga inpakken - ik moet ook 4 a 5 dagen blijven (België)
Ik heb hem gisteren ingepakt. Volgens mij zit zo'n beetje wel alles erin. Moet kraamverband er ook in? Of hebben ze dat in het ziekenhuis?
Kraamverband hebben ze in het ziekenhuis, maar het kan nooit kwaad om er zelf 1 of 2 in je tas te stoppen.
Pijnbestrijding bij bevalling - GeboorteTENS ik heb de elle besteld ... het is een apparaat die op het ritme van de weeën elektrische schokjes afgeeft en hiermee een pijnstillende werking heeft zonder schadelijke gevolgen of risico's. Ik hoop dat ik het alleen hiermee ga redden ☺
Ik ben trouwens 2 sterren verzekerd bij zilveren kruis dan krijg je hem vergoed. Alleen omdat ik een luxere uitvoering genomen heb moest ik 11 euro bij betalen.
Zoogcompressen, washandjes en kraamverband hebben ze in het ziekenhuis gewoon Ik weet niet of het per ziekenhuis verschilt, maar bij ons kun je gewoon om een boterham oid vragen als je echt honger hebt Ik kwam laatst 's nachts en ik had onwijs honger haha Edit: over de geboorteTENS hoor ik veel goede verhalen. Zeker een dingetje om naar te kijken!
Ik moet het meeste nog inpakken, maar wat er nu al in zit is: Fototoestel, (extra batterijen moeten nog komen) Nachthemd (komen er nog meer bij) Kraambezoek boek Boekje bobbi en de baby voor mn dochtertje als ze op bezoek komt de eerste keer Papieren van gemeente voor papa om het aan te geven Toilet spullen (Aan vermaak spullen en washandjes enzo doe ik niet, dat hebben ze daar wel en vermaak heb je niet echt nodig, en anders heb ik mn telefoon haha, over t algemeen is t altijd erg warm in t zh dus of ik een badjas mee neem weet ik nog niet.. ) laat mn vriend tegen die tijd wel chocolade en lekkers meenemen, mag ik nu niet door de zwschapssuiker haha
Ik ga morgen inpakken en ben toevallig nu een lijst aan het maken. Een vraagje; vorige bevalling wilde ik bv gaan geven en daar ben ik na 5 dagen mee gestopt. Nu wil ik meteen beginnen met flesvoeding. Ik heb flesjes van dr brown en voeding van Hero. Is het mogelijk dat je dat zelf meeneemt? Ik begin liever meteen met Hero zodat het kindje niet hoeft te wennen aan nieuwe voeding zodra we thuis zijn. Ook dr Brown fles vinden we fijn om mee te nemen zodat hij daar meteen aan gewend is en ivm krampjes. Kans op ks is namelijk groot dus dan moet ik een aantal nachtjes blijven natuurlijk. Weten jullie hoe dat zit?
In ons zkh gebruikten ze kant en klare flesjes. Van Hero geloof ik. Ik zou het echt even overleggen in je zkh want hier zaten ze dus niet te wachten of poeder enzo ging daar allemaal kant en klaar.
Bij ons in het ziekenhuis geven ze alleen maar nutrilon. Als je dus iets anders wil moet je dat zelf meenemen. Volgens mij maken ze het wel gewoon zelf helemaal klaar. Maar neem het hier gewoon allemaal mee voor de zekerheid.
Handige topic! Hier aankomend weekend de tas ook inpakken. Ga zeker even de verschillende lijsten nakijken!