Met hoeveel weken zijn jullie bevallen van een tweeling En was het een natuurlijke bevalling of een keizersnede of een combinatie. Daarnaast was het de eerste, tweede of 3e zwangerschap? Ik ben nu ook zwanger voor de 3e keer. Nu van een tweeling. Vind het geweldig. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Mijn twee oudsten zijn een tweeling. Ik ben met 36+6 bevallen middels een spoed sectio. De bevalling begon de dag daarvoor wel spontaan met gebroken vliezen maar ik bleef helaas steken op onvoldoende ontsluiting na 36 uur. Kindjes waren beiden in goede conditie met beiden 2500 g
M'n vriendinnetje is van haar 3e en 4e kindje met 38,5 weken met ks bevallen van haar tweeling. Ze zaten nog goed maar moeders had last van die jeuk ziekte.
Mijn zus is bevallen met 32 weken (de precieze dagen weet ik niet) de kindjes hebben 5 a 6 weken in het ziekenhuis gelegen, voor de 40 weken waren ze weer thuis.
Ik ben met 38+4 spontaan bevallen van onze tweeling. Prima ongecompliceerde bevalling, mocht dezelfde dag naar huis.
Mijn tweelingzwangerschap was mijn eerste zwangerschap. Helaas kwam de bevalling spontaan op gang met 27 weken en kon niet meer geremd worden. Ik ben natuurlijk bevallen, de eerste lag in hoofdligging en de tweede lag in stuit. Het was een vrij heftig ziekenhuisavontuur, maar het gaat nu gelukkig erg goed met ze. Ik ken veel moeders met een (prematuur of a terme) tweeling en wat mij opvalt is dat het bij de meeste premature tweelingen een eerste zwangerschap betreft. Tweelingmoeders voor wie de tweeling niet de eerste kinderen zijn, bevallen (in ieder geval in mijn omgeving ) vaker mooi op tijd. Gefeliciteerd met je tweeling op komst! Ik vindt het echt een feestje om tweelingmoeder te zijn.
Gefeliciyeerd met je zwangerschap. Hier eerste twee kindjes. Bij 25,4 begonnen de weeën. Uiteindelijk bij 25,6 met spoed ks geboren. Ook lange ziekenhuis periode gehad maar het gaat nu uitstekend met ze!
Hier met 32.2 bevallen met een keizersnede. Had 7 cm ontsluiting en vanwege een dubbele stuit is er gekozen voor een ks. Kids hebben 5,5 wk in het ziekenhuis gelegen en doen het super!
Mijn moeder is 21 jaar geleden bevallen van een tweeling. Was een natuurlijke bevalling, maar wel ingeleid. Bevallen met ruim 39 weken geloof ik, zusjes wilden er ook niet zo graag uit komen. Ze wogen 6 en 6,5 pond en mochten de volgende dag mee naar huis. Was trouwens ook de 3e bevalling van m'n moeder.
familielid van mij ook derde zwangerschap bevallen met 38 weken van de meiden. Waren allebei rond de 4,5 a 5 pond. Natuurlijk bevallen en met 8 uurtjes konden ze richting huis. Dit was ivm 1 kindje die zich niet helemaal zelf warm kon houden.