Nu mijn dochter nogal gevaarlijk gedrag gaat vertonen () wil ik een ehbo doos gaan vullen met spulletjes die je écht in huis moet hebben met een kind. Vandaar mijn vraag: Wat zit er in jullie EHBO doos speciaal voor de kinders? Wat mag er echt niet ontbreken?
gaasjes, vallen en stoten creme, pleisters, ontsmettingsgel voor de handen, jodium, tekentang, azaron, verband, verbandschaar, naald, en nog wel wat dingen die ik zo vergeet....
Bedankt! Weten jullie of je betadine gewoon bij baby's/dreumesen mag gebruiken? Of mag bijvoorbeeld alleen betadine zalf ipv de oplossing?
Met stipt op 1. pleisters Ik heb een standaard ehbo doos maar daarnaast heb ik nog vallen & stoten gel, ontsmettingsspray en after bite kids gehaald.
Als het aan mijn man ligt, kopen we de halve apotheek en drogist leeg.. als het aan mij ligt, gebruiken we pleisters en de kraan Hier in huis: - pleisters - hoestdrank (vanaf 0 jaar en vanaf 3 jaar) - neusspray (baby en reguliere) - luuf - paracetamol (in meerdere variaties) - sterilon - immodium - ors - vallen en stoten creme - azaron - deet - thermometers en wanneer gebruiken we dit allemaal? Nooit
Ik heb net een cursus kinderEHBO afgerond: is dat misschien een idee voor je? Daar wordt je ook verteld over allerlei verbanddoos-artikelen en kun je mogelijk zelf een selectie maken wat je handig vindt? Wordt vaak vergoed door de zorgverzekeraar, een dergelijke cursus. Zou dus even kijken in de voorwaarden van je verzekering
Rozemarijke, ik heb de cursus kinderEHBO ook gedaan Ik heb dus de basisspulletjes er wel inzitten zoals de verbandjes en pleisters e.d. Ik doel dus ook meer op dingetjes zoals brandwondenspray, vallen en stotencreme en dat soort dingetjes dat handig is om in huis te hebben en die niet standaard in de verbanddoos zitten. Heb inmiddels wel wat dingetjes in huis gehaald maar hoop het net zoals Cygnet2 nooit nodig te hebben
Ik ben vrijwilliger bij het rode kruis, dus heb een enorm gevulde tas voor als ik naar evenementen ga. Het Rode kruis heeft ook cursussen, die kan je ook vergoed idd krijgen als je goed verzekerd bent. Je hebt ook standaard dozen te koop, hierin zit alles wat je nodig hebt bij een ongeval. Ik heb mijn voorraad aangevuld met vallen en stoten zalf, zetpillen en allerlei soorten pleisters.