Wat zit er in jullie EHBO doos?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tamar69, Jul 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tamar69

Tamar69 Actief lid

Apr 10, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu mijn dochter nogal gevaarlijk gedrag gaat vertonen (:cool:) wil ik een ehbo doos gaan vullen met spulletjes die je écht in huis moet hebben met een kind.

Vandaar mijn vraag: Wat zit er in jullie EHBO doos speciaal voor de kinders? Wat mag er echt niet ontbreken?

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb er geen. Genoeg pleisters en gaasjes/zalf en een tekentang.

3. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    gaasjes, vallen en stoten creme, pleisters, ontsmettingsgel voor de handen, jodium, tekentang, azaron, verband, verbandschaar, naald,

en nog wel wat dingen die ik zo vergeet....

4. Tamar69

Tamar69 Actief lid

Apr 10, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! Weten jullie of je betadine gewoon bij baby's/dreumesen mag gebruiken? Of mag bijvoorbeeld alleen betadine zalf ipv de oplossing?

5. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Met stipt op 1. pleisters

Ik heb een standaard ehbo doos maar daarnaast heb ik nog vallen & stoten gel, ontsmettingsspray en after bite kids gehaald.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als het aan mijn man ligt, kopen we de halve apotheek en drogist leeg..

als het aan mij ligt, gebruiken we pleisters en de kraan ;)

Hier in huis:
    - pleisters
    - hoestdrank (vanaf 0 jaar en vanaf 3 jaar)
    - neusspray (baby en reguliere)
    - luuf
    - paracetamol (in meerdere variaties)
    - sterilon
    - immodium
    - ors
    - vallen en stoten creme
    - azaron
    - deet
    - thermometers

en wanneer gebruiken we dit allemaal? Nooit ;)

7. Catootje86

Catootje86 Actief lid

Nov 19, 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    +1 ! En dan ook nog arnica en calendula, betadine, dentinox... :D

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb net een cursus kinderEHBO afgerond: is dat misschien een idee voor je? Daar wordt je ook verteld over allerlei verbanddoos-artikelen en kun je mogelijk zelf een selectie maken wat je handig vindt?

Wordt vaak vergoed door de zorgverzekeraar, een dergelijke cursus. Zou dus even kijken in de voorwaarden van je verzekering :)

9. Tamar69

Tamar69 Actief lid

Apr 10, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rozemarijke, ik heb de cursus kinderEHBO ook gedaan :) Ik heb dus de basisspulletjes er wel inzitten zoals de verbandjes en pleisters e.d. Ik doel dus ook meer op dingetjes zoals brandwondenspray, vallen en stotencreme en dat soort dingetjes dat handig is om in huis te hebben en die niet standaard in de verbanddoos zitten. Heb inmiddels wel wat dingetjes in huis gehaald maar hoop het net zoals Cygnet2 nooit nodig te hebben ;)

10. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik ben vrijwilliger bij het rode kruis, dus heb een enorm gevulde tas voor als ik naar evenementen ga. Het Rode kruis heeft ook cursussen, die kan je ook vergoed idd krijgen als je goed verzekerd bent.

Je hebt ook standaard dozen te koop, hierin zit alles wat je nodig hebt bij een ongeval.
    Ik heb mijn voorraad aangevuld met vallen en stoten zalf, zetpillen en allerlei soorten pleisters.

11. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Dit haha
    En diazepam klysmas voor als mijn dochter weer een aanval krijgt

Share This Page