Ik heb hier al eerder iets gepost en ben inmiddels ten einde raad. Van 8-12 weken heeft zoonlief doorgeslapen (klokje rond). Toen ik vanaf 12 weken weer begon met werken kreeg hij toevallig net last van een verkoudheid en werd 's nachts twee keer wakker. Hij wilde niet verder slapen tenzij hij een flesje kreeg. Nu zijn we bijna 7 weken verder en ik zit nog steeds met dezelfde ellende. Alleen heeft hij nu geen last meer van zijn verkoudheid (wel af en toe een verstopt neusje 's nachts), maar volgens mij van zijn sprongetje. Eerst leek hij een week lang onverzadigbaar qua voeding en nu sinds een week 'speelt' hij meer met zijn flesje dan dat hij echt drinkt. Ook merk ik dat hij wel wat nieuwe dingen kan 's Nachts wordt hij dus nog steeds twee keer wakker. Hij wilt niet meer per se een flesje, want bij mama op de buik liggen werkt ook. Alleen.... zodra ik hem terug probeer te leggen is het brullen! Overigens wilt hij ook niet bij mij in bed op mij liggen. Nee, alleen beneden op de bank. En daar snap ik dus echt niks van!!! In bed zou heel wat comfortabeler zijn. Wil ik aan mijn nachtrust toekomen dan is de enige optie om hem wel een flesje te geven, want door het zuigen wordt hij moe. Speentje werkt helaas niet. Ik heb het sterke vermoeden dat hij vanuit zijn gerommel door zijn verkoudheid zo door is gegaan naar zijn 19 weken sprong. Is dit voor iemand herkenbaar??? Zondag wordt hij 19 weken, maar hij is 2 weken te vroeg begonnen. Dus ik vrees dat ik hier nog even plezier van heb. Wie heeft er ook zo lang plezier gehad van het sprongetje? En is het nog goed gekomen? Overigens voeden wij op verzoek, maar sinds deze week ben ik begonnen met een vaste tijd voor de laatste fles (23 uur) en een vaste tijd voor de eerste fles (7 uur). Dit omdat hij zijn hele schema overhoop had gehaald en echt maar wat aan aan het klooien was. Met het gevolg dat ik soms wel drie keer per nacht op zat. Heeft dit bij iemand geholpen? Of is dit juist niet slim? Zoals jullie wellicht al hebben opgemerkt is dit mijn eerste kindje en ik weet het echt ff niet meer.
19 weken sprong duurde hier 5 weken, en viel samen met de zesde ziekte, vond deze sprong erg zwaar. Het kan dus wel van het ene in het andere vallen. Heb ik de eerste periode zowiezo gehad. Is best pittig. Heel veel succes. Twee keer per nacht op is zwaar.
De 19 weken sprong is een sprong die al vanaf 15 weken kan beginnen en iets van 8 weken kan duren. Is dus een pittige! Gaat vanzelf voorbij.... heb vertrouwen. 8 maanden sprong plus die daarna is ook een pittige vond ik, duurde meerdere maanden. Ging van sprong naar groeispurt en toen naar de volgende sprong.
Ik vrees dat wij er ook in beland zijn, ondanks dat dl 5 weken te vroeg was. Ze volgt gewoon de normale timing qua sprongen. Pfff iemand met ervarings tips? Zitten er ook goede dagen en momenten tussen of is het echt 5 weken lang drama?