Dat deden wij dus nooit. Met Sinterklaas komt er al genoeg en om het dan een maand later nog is te doen vindt ik niet nodig. Maar sinds de oudste op school zit merk ik dat heel veel andere gezinnen dit wel doen. Erg lastig om het dan niet te doen. Ik ben benieuwd, wat doen jullie?
Wij doen het normaal niet, dit jaar wel. Maar geen speelgoed meer. De oudste krijgen een nieuwe rugtas en kaarten voor een voetbalwedstrijd / pandora armband. Voor de jongste moet ik nog wat bedenken, want kom om in het speelgoed.
Ja, wij doen dat ook, maar wel veel minder dan met sinterklaas. Ze krijgen allebei 1 grote playmobieldoos, pantoffels, ondergoed, kleding en een cd met kinderliedjes. 1 speelgoedding dus, de rest nuttige dingen.
Ja, zowel met Sinterklaas als met Kerst cadeautjes. Met Kerst iets minder cadeaus. We leggen ze zelf onder de boom.
Wij wonen in het buitenland en hier is kerst als sinterklaas in nederland. Wij doen dus beide met cadeaus
Onze kinderen krijgen elk 2 cadeau's. Een stuk speelgoed en een badjas. Of ik zelf nog iets krijg verwacht ik niet. Mijn partner zou dat nooit uit zichzelf bedenken
We hebben met Sinterklaas wat cadeautjes gedaan voor ik en krijgt van ons nog wat. Een nieuw stoeltje omdat de andere echt te klein is.(voor aan zijn speeltafel) Sokken, pyjama en nog een speelding. We houden er rekening mee met Sinterklaas.
Hier met sint en kerst. Kerst wel alleen leerzaam of heel duurzaam speelgoed. geen idee of hij in de kerstman geloofd, denk het wel vanwege capser en emma en hij heeft vorige week de kerstman gezien. Hij is wel mee een cadeau voor papa en oma en opa gaan kopen. Hij krijgt uitbreiding houten trein, tiptoi, gezelschapsspel en dekbedovertrek vam brandweerman sam.
Wij doen alleen sinterklaas en denk niet dat het snel zal veranderen. Ook aangezien de kinderen zelf in november en januari jarig zijn. Ze worden in korte tijd al genoeg overladen met kadootjes
Ja, met Sinterklaas komt de Sint kadootjes brengen. Met kerst kopen we kadootjes voor elkaar. Meestal koop ik voor de kinderen een gezelschapspel, waar dan in de kerstvakantie volop mee gespeeld wordt. Kinderen krijgen sinds vorig jaar 10,- per kind waar ze dan met oma kadootjes voor papa en mama voor mogen kopen. Vinden ze fantastisch! Zelf inpakken, in huis verstoppen tot kerst, samen geheim bewaren voor papa en mama (voor de jongste nog moeilijk ).
Pakjesavond vieren we alleen met onze dochter, met mijn moeder erbij. Mijn drie bonuskids (1 puber en 2 studenten) vieren dit bij hun eigen moeder. Met Kerst koop ik elk jaar wat 'sjieke' cadeaus voor de hele stam. Vriendlief koopt dan iets voor mij. Daarbij stopt mijn moeder iedereen nog wat toe en plant m'n oudste bonusdochter elk jaar ook nog wat onder de boom. Ziet er zó leuk uit! Ik heb mijn vijfjarige duidelijk gemaakt dat ík de Kerstman ben en zij mijn shop-hulpje (ze weet precies welk cadeau voor wie is en wat erin zit, behalve die van haarzelf). Zij ziet tot dusver geen verband met Sinterklaas, haha.
Ja alweer cadeautjes voor onze dochter pfff!! Sinterklaas bij mijn schoonouders en bij ons thuis. Haar verjaardag en aankomend weekend met kerst cadeautje bij mijn ouders. Ze krijgt van ons 2 mini cadeautje onder de kerstboom bij mijn ouders. Van mijn ouders en mijn broertje en gezin krijgt ze nog wel een en het ander. Mijn ouders geven veel meer om kerst. Komt waarschijnlijk omdat ze beide in zuid-Limburg tegen de Duitse grens zij opgevoed en nu ook daar wonen. Daar is het sowieso meer kerst dan sinterklaas. Wij doen daarom ook voor elkaar, voor mijn ouders en broertje en gezin cadeautjes kopen met kerst. Zij dus ook voor ons drietjes.
Wij geven een paar cadeaus met kerst. Nemen ook iets mee voor familie, dus ook voor elkaar. Voor dl is het allemaal erg interessant; bij dansles kwam een kerstman langs dus daar had ze wel wat vragen over
kadootjes met sinterklaas, met Kerst een dobbelspel met kadootjes. De kinderen doen wel mee nu. Maar aangezien de leeftijd dus ligt tussen de 6 en de 80 en dan nog 2 mannen en de rest 'vrouwen' - zijn de kadootjes wel enigszins neutraal.