Ik wil alvast de luiertas klaarmaken, maar ik kan eigenlijk wel wat tips gebruiken, dus... Wat en hoeveel zit er in jullie luiertas?
Luiers, billendoekjes, klein tubetje bepanthen, extra kleertjes, groeiboekje van het cb (maar die krijg je nog) mijn kleine tamboerijn van Vtech en een rammelaar, m'n sleutels, portemonnee, verschoningsmatje, flesje water, extra speentje, en straks ook de flessen en voeding zodra ik stop met bv. En iets van evergreen of sultana voor mijzelf Oh en spuugdoekjes en hydrofielen doeken! En ik vergeet vast nog wel meer
Ik had eigenlijk nooit een echte luier tas. Deed het allemaal in mijn tas. Daar zat dan in: - luiers - luierzakjes - billendoekjes - billencreme - vvoeding en fles - hydrofiel doeken Nu eigenlijk hetzelfde alleen nu tuitbeker drinken en wat te knabbelen zoals rijstewafel of rozijnen
Lijkt me wel erg vroeg, je gaat in de kraamweek straks echt nog niet weg met luiertas neem ik aan! Maar hier zit er in: Setje schone kleren, schone luiers + 2 extra. + doekjes en afvalzakjes. Klein tube billenzalf ( en paracetamol en maandverband voor mij ) spuugoekjes, verschoonmatje + hydrofiel doek. Fles + poedermelk & reserve poeder als we weggaan ( Stel we gaan een middag weg, waarschijnlijk drinkt hij 1 fles, neem ik minstens 3 luiers & 3 poedertorenbakjes melk mee ) Portomonee, mobiel, luier+drinkbeker voor de oudste. Foto toestel.
Hier is de standaard voor als ikzelf met haar wegga: -ongeveer 5 luiers (ik kom niet graag tekort) -2 hydrofielen, 1 spuugdoekje -2 reservesetjes kleertjes (die doe ik in een klein wasnetje) -billendoekjes -toilettasje met handalcohol, sudocrem, zonnebrand, zoogcompressen -2 wegwerp verschoningsmatjes -geparfumeerde luier-weggooizakjes van Kruidvat -grote sjaal voor evt buiten voeden -als we naar iemand toe gaan vaak nog een omslagdoek Vaak is het de enige tas die ik bij me heb, dus dan zitten mijn portemonnee, deodorant en sleutels er ook nog bij. Ik heb overigens ook geen echte luiertas, maar doe alles in een gewone tas, op dit moment meestal een rugzak omdat ik dat het makkelijkst vind icm een draagdoek - anders loop je alsnog uit balans.
luiers+doekjes ,washandje + kleine handdoek + schone kleding en een paar zwitsal mini's (zinkzalf,zv wasgel,bodylotion) voor bij eventuele ongelukjes ,extra tutje plastiek zakje compressen en een propere t shirt voor mij (geef bv en lek als zot) en borstvoedingscover
- luiers - billendoekjes - luierzakjes - billenzalf - 1 a 2 hydrofiele doeken ( altijd handig) - setje kleding - speeltje - verschoningsmatje ( hoort bij tas) - Handgel ( wassen zonder water) ivm oudste / als baby ouder is; - bakje met koekjes - rietbeker drinken - zakdoekjes - Kleintje zonnebrand ( in de zomer dan) - Boekje/ speeltje Voor mijzelf: -portomonee - zonnebril - liga ofzo - pakje drinken evt - sleutels - telefoon
Luiers Billendoekjes Luierzakjes Spuugdoekjes Hydrofiel doek Slabbetje Reservesetje kleertjes (incl romper en sokken) Kleine tube bepanthen Zoogcompressen Fopspeen Tepelhoedjes Melkpoeder container Fles (dochter krijgt combi borst/fles, dus afhankelijk van hoe laat ze weer een voeding krijgt zit er of de fles in, of de tepelhoedjes. ) Mijn telefoon Huissleutels Portemonee Badcape Speeltjes (van die knisperdingen. Vind ze geweldig als ze met der voeten op kan liggen. Stampen dat ze doet!) Flesje water voor mij en iets van een liga ofzo Al met al sjouw ik meestal veel te veel mee. Maar ik ga niet graag onvoorbereid weg. Daarnaast gaat de luiertas straks ook mee als ze naar de gastouder gaat. Die heeft dan alles wat ze nosig heeft in de tas. Wel zo makkelijk.
identiteitskaart van de kleine fopspeen zonnebrandcreme hoge factor Je weet nooit wat voor weer het wordt dus: vestje, schoentjes, zonnehoedje, dan zit je altijd goed Oja en luiers die gaan altijd sneller op dan je zou willen, dus altijd controleren voor je weggaat of er genoeg luiers in zitten!
Verschoninsmatje Luiers Billendoekjes Kleine tube bepanthen (uit gratis babypakket) Klein potje sudocrem (uit gratis babypakket) Zoogcompressen (BV) Hydrofiel Reserve setje kleding Zonnebrandcreme (zomermaanden) Wasgeld (kleine tube Zwitsal) Geparfumeerde luierzakjes Later erbij: Snoetenpoetsers Slabber Rozijntjes/nijntje koekje Flesje sap (eruit de zoogcompressen en de hydrofiel)
naast de basics: - klein flesje zonnebrand - paracetamol - thermometer - kleingeld - lipgloss voor mama - papier met naw gegevens, noodnummer en evt medicijngebruik - zorgeverzekeringskaart