Wanneer laat je foto maken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mexico, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Wij hebben strax een kaartje waarop een foto van de kleine komt. Nu moet ik in het ziekenhuis bevallen maar als alles dan goed gaat ben je misschien weer binnen een dag thuis. Wanneer hebben jullie de fotograaf laten komen om van die kleine een foto te maken voor op het kaartje? De fotograaf is wel mijn tante.... Maar de eerste paar uur lijkt me nog zo snel?
     
  2. sandra1979

    sandra1979 Fanatiek lid

    Wij hadden ook een geboortekaartje met foto's. Die zijn gemaakt toen indy 2 dagen oud was.
    Kijk maar op: www.indyvantilborg.knuffelbaby.nl
    En dan bij geboortekaart.
    groetjes sandra
     
  3. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Mooie foto's hoor, dus inderdaad het hoeft niet meteen dag 1 te gebeuren.
     
  4. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Gewoon rustig aan hoor! Wij gaan zelf een foto maken voor op het kaartje maar wij doen kaarten ook pas na een paar dagen op de bus.
     
  5. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik had pre-eclampsie en lag 2,5 weken voorafgaande aan de geboorte al in het ziekenhuis. Ons kindje was erg klein, en bleek maar een dikke 4 pond te wegen, dus ze moest in de couveuse. Wij hadden ook een foto gepland op het kaartje, en ik had het al helemaal voor me gezien, thuis op onze slaapkamer zou de foto gemaakt worden....mooi niet dus!

    De fotograaf (mijn oom) kwam de ochtend na de geboorte (ze is om 19.05u geboren), en ik wist niet meer zo goed wat we er mee aan moesten. Ze leek zo klein en kwetsbaar, en we hadden oorspronkelijk het idee om haar bloot op onze beider handen te leggen, en omhoog te houden (zodat alleen onze handen op de foto stonden), maar dat prulletje lag daar in die couveuse, en ik durfde niet goed te vragen of ze uitgekleed kon/mocht worden. Dacht ook dat het te vermoeiend voor d'r zou zijn. Dus ik zei tegen mijn oom dat ie ander maar een mooie foto moest maken van d'r snoetje. Hij werkt zelf in de zorg en had meteen zoiets van: ben jij nou gek? Je had zo'n mooi idee, dat moet je niet laten varen! Ze mag best even d'r kleren uit hoor, komt helemaal goed!
    Ik vond het nogal wat, maar het kwam inderdaad helemaal goed. Zoals je op de foto ziet had ze nog wel wat toeters en bellen (sonde, infuus), maar dat was nu eenmaal de situatie op dat moment. Later zei een verpleegkundige dat ze ook best even de sonde uit had gemogen, maar dat vond ik wel ver gaan!
    De foto is niet superduidelijk, maar zo krijg je een idee:
    [​IMG]

    Een paar dagen nadat ze geboren was, was er nog een kindje op de couveuse afdeling voor wie een fotograaf kwam voor het geboorte-kaartje. Personeel keek nergens van op, dus ik denk dat het ook in het ziekenhuis vaker gebeurd.

    Dit even ter toelichting, mocht het allemaal tegen zitten en je langer in het ziekenhuis moet blijven met de kleine, dan kunnen dit soort dingen toch gewoon doorgaan. Maar ik hoop natuurlijk voor jullie dat het gewoon lekker thuis kan gebeuren! Ik vond 1 dag naderhand heel mooi, voor de foto!
     
  6. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wij hebben ook gekozen voor een fotokaartje.
    De meeste fotograven komen binnen 2 dagen, ongeacht of t ziekenhuis of thuis is.
    Als t je tante is ligt t natuurlijk anders.
    Maar ik persoonlijk vind t mooier als de foto niet meteen gemaakt wordt zodat de "vouwen" een beetje uit t gezicht kunnen trekken.
     
  7. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Eerlijk gezegd vind ik persoonlijk foto's op een kaartje niet zo mooi.
    Vaak zijn de foto's gewoon niet mooi...of de baby nog niet echt (sorry) dus als je het dan toch wil zou ik zeker een paar uur tot dagen wachten.
     
  8. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Je kan ook zelf een foto maken (digitaal) en die opsturen naar de drukker.
    Ik ken mensen die dat gedaan hebben, en op zich was dat best leuk geworden.

    Linda
     
  9. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Quinn is op vrijdagavond geboren, we zijn zondag naar huis gekomen en maandagmiddag zijn er foto's van hem gemaakt in een fotostudio.
    Ik vind ze heel mooi geworden, ook het kaartje, maar een volgende keer zou ik de fotograaf thuis laten komen of in het ziekenhuis.

    Het kaartje en de foto's zijn bewerkt en gedaan door mijn vriend, maar hij is dan ook ontwerper.

    Het kaartje staat hier in het geboortekaartjetopic en de foto's staan op mijn site onder fotoshoot 04/09
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Zelf zijn wij ook van plan een foto op het kaartje te zetten aan de binnenkant, maar ik denk dat ik dat niet van de eerste (geboorte)dag wil, aangezien ze dan meestal wat verfrommeld uitzien (al is hij voor ons vast de mooiste baby van de hele wereld), dus ik denk de tweede dag.
     
  11. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Dat verfrommelde is nou juist wat ik prachtig vind! Dat hebben ze maar zo kort, en geeft echt dat pasgeborene aan. Heel bijzonder!
     
  12. xje

    xje Actief lid

    26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Ik ben om 01.00 uur 's nachts bevallen en wij hebben zelf de foto gemaakt de volgende dag thuis, 's middags. Die hebben we toen naar de drukker gemaild (we hadden het kaartje al ontworpen met een foto van een nichtje erop, dus de drukker moest alleen de foto vervangen en de goede datum erin zetten). Het is heel mooi geworden.
     
  13. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Dat is jouw mening he :)
     
  14. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ik denk dat ik gewoon afwacht wanneer ik ga bevallen en dan kijk wanneer ik en de kleine naar huis mag. En dan mijn tante vraag om een foto te maken want zoals ik lees hoef je echt niet de volgende dag al je kaartjes te hebben. Dankje voor de reacties.

    xxx
     
  15. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik geloof dat ik dat ook juist in mijn eerste zin heel duidelijk heb gezet ;)
    Gelukkig ben ik niet de enige met die mening en anders.....jammer dan!
    Elmo
     

Deel Deze Pagina