Luis Ik doe er nooit iets aan Als voorbeeld heb al 3 jaar luis in de appelboom en de boom heeft nog nooit zoveel appels gegeven als de afgelopen 3 jaar
Ik had zo veel luis in de planten dat ze dood gingen. Ik heb veel gesprayd met speciaal spul maar ook gewoon met sop. Wat het beste werkte waren lieveheersbeestje beestjes.
Onze laurier is enorm aangetast door bladluis. Zo erg dat ie het bijna begaf, kaal geworden en verlept. Bij de intratuin spul gehaald tegen bladluis waarmee je de planten kunt inspuiten en dat heeft enorm goed gewerkt. Nog steeds herhaal ik het 1 x pw of 2 weken, zodra ik merk dat het blad geel begint te verkleuren. Lieveheersbeestjes schijnen heel goed daar tegen te helpen maar er is mij verteld dat deze beestjes dit jaar in de minderheid zijn waardoor luis de overhand heeft genomen.
Lieveheersbeestjes werken idd heel goed. Wij hadden er vorig jaar erg veel last van. Mijn man heeft toen via internet een zak met larven hiervan besteld, of hoe het dan ook het. Heeft erg goed geholpen. Dat is een zakje wat je aan de boom hangt en ze komen dan vanzelf uit. Dit jaar eigenlijk helemaal geen luis.