Ik wil hier toch even mijn vraag stellen, misschien kunnen jullie mij opnieuw wat geruststellen. Maandag bij de gyn geweest voor mijn 2e echo. Dadelijk de vruchtzak in beeld, met het vruchtje en ook het dooierzakje was duidelijk te zien. Ook zagen we onmiddellijk dat het hartje mooi klopte. De gyn heeft ons dit even laten horen (ik lees op internet dat dit niet zo gezond is blijkbaar, maar soit, dat is een ander verhaal). Als je mijn echo bekijkt, dan zit het vruchtje helemaal bovenin (tussen de kruisjes) met het dooierzakje eronder. Maar mijn vruchtzak heeft zo'n rare vorm? Als het vruchtje daar vanboven vastzit??? Of moet ik dat zo niet bekijken? Vond dat de afspraak heel snel voorbij was, in 5 min waren we terug buiten, waardoor ik al mijn vragen niet heb kunnen stellen Iemand van jullie hier ervaring mee? Of eventueel gelijkaardige echo's die je wilt delen? Ik zoek gewoon even bevestiging dat alles wel in orde is.
Aah wat lastig die onduidelijkheid! Ik heb er geen verstand van maar zou je verloskundige even bellen erover met deze vragen..
Idd heeft de vruchtzak een aparte vorm. Zou hier wel even over terug bellen. Geeoon voor je gerustheid.
Het is maar net op welk moment het plaatje is afgedrukt. Ik vond het in het begin net lijken alsof het kindje amper ruimte had, maar je ziet nu eenmaal niet alles op de echo en met het bewegen en draaien van de echokop krijg je weer een volledig ander beeld. Als het afwijkend was dan had de gyn het zeker gezegd!
Als je goed kijkt, is de vruchtzak gewoon ovaal maar lijkt het niet zo omdat de placenta rechtsboven zit. Dat witte blobke daar, en daaromheen zit de vruchtzak. Dat had ik ook! Niks aan de hand, ziet er goed uit
Ik denk ook dat je placenta boven in zit, dat dikke witte aan de zijkant. Kijk ik had op m'n uitwendige echo ronde vruchtzakken, op deze inwendige echo was het ineens ying/Yang. Lag aan de hoek van de foto geloof ik!