wat zit er vandaag in de trommel van de kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mango, aardbeien en water:

2. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Ja hier kiezen ze zelf wat ze graag willen eten, maar dat is omdat ze vaak ook uit zichzelf voor gezonde opties kiezen... Als ze altijd als beleg chocopasta zouden kiezen dan mocht het niet....

Aan de andere kant, als ik tussen de middag soep maak, dan is dat toch echt maar 1 soort, dus kunnen ze niet echt kiezen :D

3. MMarianne

Zoontje mag in principe zelf kiezen maar als de bananen bruin gaan worden stuur ik 'm wel richting banaan, dan is de mango nog niet rijp bijvoorbeeld :D ...en hij heeft de keus water of limonade.

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf kiezen: nee..want dochter zou dan elke dag chocopasta willen eten. En als ik zoon dan wel laat kiezen want hij kiest vaker iets gezonds, dan is het weer gezeur want hij mag wel kiezen en ik niet.

Lunch wordt trouwens pistoletje met kibbeling en glas drinken. Daarna mogen ze nog een koekje

5. tuc

tuc Niet meer actief

O jummie...zou er zo aan beginnen

6. tuc

tuc Niet meer actief

Hier mag ze zelf kiezen, maar qua groenten en fruit lusten ze practisch alles dus voor dochter gooi ik wat in de trommel en ze vindt het altijd goed, als het maar veel is en veel variatie. Als ik 1 banaan in de tas zou gooien hadden we ruzie denk ik;)

Zoontje eet gewoon bij mij thuis natuurlijk en daar vraag ik het aan, maar meestal komt hij zelf al: mag ik....

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    In de hapjesbakjes:
    1 appel en 1 doosje rozijntjes
    In het lunchbakje:
    2 boterhammen (jam/kaas), 4 tomaatjes, paar stukjes paprika

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Mhhhhh de geluksvogel!:D

9. Ijsbergsla

Ijsbergsla Actief lid

7 aug 2015
    185
    12
    18
    Uhhh kiwi

Ik ben niet zo origineel :p

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Nee.
    Dan eten ze de hele dag boterhammen met hagelslag :D
    Ik zorg er voor dat ze fruit/boterham met iets hartigs/hapje groenten al mee naar school krijgen.
    Dan hebben we dat alvast gehad:)

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier kiezen de kinderen ook altijd zelf wat ze in hun trommel willen (ze willen sowieso altijd allebei hetzelfde :)). Drinken is wel altijd water, dat vinden ze gewoon prima.

Vandaag zit er kiwi en mango in en wat blokjes oude kaas.

12. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Vrijdag is hier een korte dag dus alleen fruit. Vandaag appel en noten (paranoten en amandelen)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ze mogen regelmatig zelf kiezen, maar er gaat voor het ochtendhapje altijd fruit of groente mee en voor de overblijf mogen ze wel een boterham met ongezond beleg mee, maar ook twee met gezond(er) beleg. Gelukkig lusten ze bijna alles, dus nooit problemen.
    Vandaag hebben ze druiven mee.

14. mumija

mumija Niet meer actief

Hier mag de kleinste niet zelf kiezen, omdat hij een hele slechte eter is en dan alleen voor koekjes zou kiezen.
    Doordat hij de andere kinderen in de klas ziet eten, eet hij vanzelf mee haha.
    Dus sowieso fruit mee naar school voor de 10 uur pauze. Vandaag druiven en aardbeien.

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow, mijn kinderen mogen dus zelf kiezen, maar wel alleen uit fruit/rauwkost en dan soms nog wat extra (eitje, worst, kaas, etc.) Geen koekjes ofzo.

16. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Hier op school mogen ze geen koekjes of snoep, allen groenten en fruit in de ochtend pauze. Dus die keus is er niet eens, al zou ze het van mij wel mogen, maar ook om koekjes vraagt ze zelden.
    Qua broodbeleg zal ik straks eens vragen of daar ook restricties op zitten?! Is dit op veel scholen zo? Of mag tussen de middag wel alles?

17. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ligt echt aan de school en hun kennis over voeding. Hier wil men een gezond beleid om dat er dus kinderen met een frikandelbroodje kwamen.
    Maar toen mijn dochter met een pastasalade boordevol verse groenten kwam werd ik daarop aangesproken door de overblijfjuf en gevraagd of ik voortaan "gewoon" brood mee wilde geven.
    Daarover ben ik even de discussie aan gegaan. Ik vertelde dat mijn dochter niet zo van brood houdt, werd er als oplossing gegeven dat ze vast wel een boterham met chocopasta lust. Waarop ik de dame in kwestie vroeg of ze met het oog op het gezonde beleid liever een boterham met chocopasta hebben ipv een pastasalade vol met groenten. " tja brood is gezond" was het antwoord;)
    Toen heb ik het met de meester opgenomen en uitgelegd dat ik het prima vind dat deze mevrouw in mijn ogen een ietwat verouderde kijk op gezonde voeding heeft maar dat die echt niet voor mij gaat bepalen wat ik meegeef als ik juist een gezondere variant meegeef. Als ik met een frikandelbroodje aan kwam heeft ze natuurlijk alle recht van spreken.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Het ergste is nog dat een klein snoepje na het eten bij de overblijf wel mag...ja hoor en pastasalade niet;)
    Dat snoepje krijgt mijn dochter overigens niet mee want ik vind dat echt onzin een snoepje na het middageten.
    Maar ik weet dat veel kinderen het krijgen en voel mij wel eens streng dus 3x per jaar geef ik iets mee in de trant van: een paaseitje/paar pepernootjes/kerstkoekje.

19. MMarianne

#59 MMarianne, 20 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2016

Vrijdag is kibbelingdag en hij wilde nog wel een schaaltje mango/aardbeien toe...en ik doe gezellig mee :D

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind een snoepje ook niet nodig, maar ik vind het wel sneu als iedereen wat bij zich heeft behalve mijn dochters. Dus krijgen ze een stukje pure chocola (72%). Is nog enigszins verantwoord ;). Oudste wil een keer rozijntjes mee ipv chocola, vind ik ook wel prima voor een keer. Vroeger ruilden ze trouwens vaak, nu hoor ik haar er niet meer over.

Deel Deze Pagina