Ik vraag mij af wat er zoal in de kraampakketen van zorgeverzekeraars zit? Ik krijg er namelijk geen een van mijn verzekeraar en weet dan of er dingen zijn die ik zelf aan moet schaffen.
inhoud van Aegis (maar is zo goed als gelijk met de andere pakketten): Inhoud kraampakket Wat moet er in uw kraampakket zitten? Hier een lijstje met veel gebruikte dingen in een kraampakket. Voor gebruik tijdens de bevalling: 1 matrasbeschermer 80x160 cm 2 kraammatrassen 60x90 cm 1 steriele navelstrengklem 1 pak inlegverband (15 st) 1 doosje latex handschoenen (10 st) Na de bevalling: 10 onderleggers 60x60 cm 2 pakken kraamverband (24 st) 2 stretchbroekjes Voor de verzorging: 10 st steriele gaaskompressen 10x10 cm 2 doosjes steriele gaaskompressen (32 st) 1 pak zigzagwatten (100 gr) 1 flesje alcohol 70% (120 ml) 1 flacon vloeibare hygiënische zeep 1 flacon hygiënischehandgel 1 rol luiertape
Als je geen kraampakket van je zorgverzekeraar krijgt, kun je ook een kraampakket kant en klaar kopen. Hier zit exact het zelfde in als die van de zorgverzekeraar. Die van de Prenatal heeft mijn vriend namelijk zelf ontworpen. Deze kost € 29,95. Wat er onderandere in zit (weet het niet precies uit mn hoofd) Steriele gaasjes Gaascompressen Verbandwatten Alcohol (70%) Navelklem Kraamverband 2 pakken Matrasbeschermers Kraammatras
Ik heb die van mij niet besteld, was er te laat mee. Heb uiteindelijk zelf 2 pakken kraamverband moeten kopen, desinfectie zeep pompje, gaasjes, alcohol flesje, zigzag watten, navelklem, en van die matjes. Nou die matjes heb ik er maar 2 van gebruikt, en van die kraamverband maar 1 pak. Die navelklemmen helemaal niet, na een paar dagen was haar naveltje al gedroogt en eraf gevallen.. Het enige wat ik echt vaak gebruik is die alcohol voor het termometertje en watjes voor van alles. Die gaasjes zijn ook wel fijn, kan je ookniet genoeg van hebben. Ik kan je ook aanraden een compress te kopen. Toen ik net bevallen was was ik er echt blij mee. Het is fijn om op te zitten voor je hechtingen en eventuele aambeien. En toen me borsten heel erg gingen stuwen was het ook fijn om erop te leggen.
vlinder heb net mijn kraampakket binnen maar dat pakje met latex handschoenen heb ik er niet bij in gekregen is dat echt nodig? en heb 1 kraammatras moeten het er echt 2 zijn? ik ga in het ziekenhuis bevallen??! heb ik die wel nodig?
Nee dan is dat niet zo nodig! Ik beval zelf ook in het ziekenhuis en gebruik 1 matras beschermer, en van die kleinere onderleggers heb ik vorige keer wel wat meer gebruikt (op de auto stoel, en in bed na de bevalling om in bed liggend de hechtingen te laten 'luchten'.) De kraamhulp kan de handschoenen wel willen voor de controles die ze doen, maar vaak hebben ze die zelf ook mee.
In die van Interpolis zit dit Inhoud van het kraampakket Het kraampakket bestaat uit een handige opbergbox met daarin: boek met Beter Af tips voor ouders knuffel kortingsbon voor PrettyMum matrasbeschermer (ideaal gedurende de weken voor en tijdens de bevalling) onderlegger (tijdens de bevalling) inlegverband (voor de eerste momenten direct na de bevalling) kraamverband (te gebruiken na het inlegverband) stretchbroekje (voor het vasthouden van het inlegverband en het kraamverband) vloeibare desinfecterende handzeep (geschikt voor desinfectie van handen) steriele gaaskompressen (voor het steriel afdekken van eventuele wonden) navelklem wondkompressen (voor het steriel afdekken van het naveltje) kraammatras (voor tijdens de bevalling) alcohol (voor ontsmetting van naveltje en de thermometer) luiertape (voor het vastmaken van de eerste katoenen luiers) verbandwatten Je kan ze idd ook kant en klaar kopen. bv hier http://www.babyplein.nl/winkel/Cear/98066/heltiq-kraampakket.html?ref=adwords&gclid=CKSmz9zg9qgCFUNJ3god71kMUA
Foto van het 'hierwordiknietvrolijkvanpakket' van de izz... Kan je een beetje zien wat erin zit! (kadootje was hier trouwens de tummytub...)