nog geen 2,5 jaar,moet wel al bril op!pfff.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by belize, Apr 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    nou, het is wel zover, gisteren bij oogarts geweest, er was geen verbetering helaas. mijn zoontje moet nu wel n bril op, anders krijgt hij 2 luie ogen. maar ja, hij is nog zo jong. hij moet een speciale bril hebben denk ik dan?een die achter de oren door loopt of zo..maar waar koop je zo een bril?
    zijn er andere moeders die zo jong met bril begonnen zijn?wat is jullie ervaring?hoe gaat het dan met je kindje?hoe went hij/zij het ?
    misschien heb je een foto van je kindje met de bril op?ik zou dat erg graag zien. en horen hoe het gaat met de bril.
    alvast bedankt!
    liefs!

2. biseco

biseco Actief lid

Apr 5, 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Hier ook al vanaf 2 jaar een bril. Het is in het begin zeer lastig om hem op te houden. Maar na verloop van tijd gaat het steeds beter. Na een paar maanden had ze hem gewoon hele dagen op. In het begin is het even goed volhouden. Hier overigs een gewone bril, waar ze gewoon alles mee doet. zoals sporten. Kinderbrillen kunnen wel tegen een stootje. En wij gaan regelmatig even naar de opticien om hem weer recht te laten zetten. Maar is gewoon gratis.. Wij hebben een onderhoudscontract hiervoor. Als je meer wil weten pb maar.Ik zal eens kijken voor een foto toen ze kleiner was

3. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    erg bedankt vr je reactie!

4. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ow wat erg, is er verder niemand die bril ervaring heeft?

5. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter was 18 maanden toen ze al een bril moest.
    met die krul oor bril kon zij niet over weg ze trok ze zo stuk en heeft toen een normale bril gekregen , nu is ze 4 en heeft nog steeds gewone brilletjes.
    die kruloorbrillen kan je in elke brillenwinkel kopen.

heb voor mijn dochter wel een brilplan genomen, aangezien ze een behoorlijke sterkte heeft +8.5 en +5.5 ,en dan zijn de brillen heel duur, en met een hans anders paln betaal ik 72 euro ipv 300 a 350 euro.

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    sonja:vandaag in de winkels geweest, ik denk precies hetzelfde gaat worden met een kruloor bril. hij is ook veel te groot voor zijn leeftijd, het wordt hier ook een kinderbril denk ik.
    bedankt vr de tip brilplan, hij heeft astigmatisme, dus het is hier ook niet voor n paar jaar.

7. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter komt ook nooit van een bril af , die sterkte is te groot.
    en met een plan is ook nog zo als je dan weer een bril moet hebben betaal je elke keer maar 72 euro ,want er sneufeld wel is een bril en 1x per jaar krijg ik een bon die ik kan verzilveren voor een nieuwe bril, dat heb ik dan opgespaard in een jaar tijd.

wij moeten 10 mei weer heen , blijft altijd weer spannend wat de sterkte is en dan op naar de opticien ,dan weer voor een nieuwe bril.druppelen

8. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Onze dochter had met 7 maanden al een brilletje. Een baby met een bril dus.
    In het begin vond ik het heel confronterend, elke keer werd ik er weer aan herrinnerd wat er aan de hand was (oogafwijking/operatie enz).
    Maar ik moet zeggen dat het heel snel went

Als je meer info wilt mag je me een pb sturen.

Sterkte alvast!

9. Loezz

Loezz Actief lid

Feb 10, 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wij hebben 2 weken geleden te horen gekregen dat ons zoontje een brilletje moet. Hij heeft een flinke cilinder sterkte en scheelt per oog veel. Als we niets zouden doen was kan op lui oog erg groot. We hebben al zeer veel brillen winkels gehad en het is zo moeilijk om een goed passend en ook een beetje leuke bril te vinden. Wij nemen er geen met die pootjes om de oren heen. Lijkt mij veel te veel spanning op de oren te komen. En niet comfortabel zitten en misschien kans op drukplekjes. Ik lees mee met dit topic ben ook benieuwd naar ervaringen! Succes Belize met zoeken etc.

10. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    loezz:ja ik vind ook het tegen valt met het zoeken naar goede bril. al 3 winkels geweest.pfff.

11. Loezz

Loezz Actief lid

Feb 10, 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    Ik moet zeggen van het merk b-big hebben ze leuke brillen maar zit je snel rond 200 euro! We nemen liever een iets goedkoper 1e bril en als hij er wat aan gewend is en de definitieve sterkte is bepaald dan nemen we een wat duurdere waarschijnlijk. We hebben er 1 gezien bij eyes and more. Voor 100 euro. Veel winkels hebben bijna geen hele kleine maten op voorraad en willen dan brillen op zicht laten komen... Kost allemaal veel tijd hij moet in juni alweer naar de oogarts.

12. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    wij in juli naar oogarts. in de winkels adviseerden ons om geen dure bril te kopen(gek he?) als de eerste bril. ook niet heel dun laten snijden. (kost 100 euro extra!)
    die hele kleine brillen zijn veel te klein voor mijn zoon(96cm,15,2kg!) hij is echt groot vr zijn leeftijd.

13. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Dan ben je vast bij Pearl geweest??

Welke sterkte krijg hij want bij mijn dochter was het geen gezicht dat de glazen niet dun waren geslepen.

14. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    diadeem: specsavers zei zoiets, pearl ook hahaha.
    wat vr n sterkte had je dochter?

15. Patries77

Patries77 Nieuw lid

Jan 14, 2009
    3
    0
    0
    Zoonlief had met 13 maanden een bril. Vrij weinig problemen gehad met het ophouden gelukkig. Hij had vrij snel in de gaten dat hij met bril meer zag als zonder (sterkte +8 en +7.75). Inmiddels is hij 2,5 en kan ik me zn brilletje niet meer wegdenken. Wij waren 1,5 jaar geleden 300 euro kwijt 99 voor montuur en 100 per glas dun geslepen.

16. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hi belize, als je op google bij afbeeldingen "baby bril" intypt. Krijg je veel voorbeelden van kindjes met bril. Succes

17. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    heb ik gedaan, bedankt voor de tip!

18. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Mijn dochter had +6 en +7 dus glazen waren dikker als montuurtje, vond het niet mooi hoor. Sindsdien altijd dun geslepen, was verkeerd geadviseerd toen.

19. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    En is zijn sterkte verbeterd of achteruit gegaan??

20. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Hoe meten ze eigenlijk de sterkte bij zo'n jong kind? Ik heb zelf ook altijd een bril gehad en ook een afplakoogje toen ik jong was. Ik ben bang dat Sam dit ook moet. Zeker omdat dit vaker voorkomt bij prematuurtjes en het is erfelijk. Merk niks aan Sam verder, hij ziet de kleinste dingetjes nog liggen. Merk ook nog niet dat een oog gaat hangen als hij moe is.

Share This Page