hee meiden! Sinds een tijdje ben ik aan het bakken gegaan. Gewoon de simpele dingen. Nou zou ik wel eens een cake willen maken maar anders dan de standaard cake. Bv limon cake, etc. maar ik kan in de winkel( c1000,jumbo) niet die vinden alleen de standaard. Kan je die mixen ook online bestellen? of weten jullie een winkel waar ze wel de "apartere" smaken verkopen? liefs x
Gewoon cake 'from scratch' maken, dus zonder cakemix....is veeeeeeeeeeeeeeeeeel lekkerder goedkoper en er zit geen troep in. En net zo makkelijk. Google gewoon op de cake die je wil maken en je vindt honderden recepten.
idd gewoon zelf maken. Voor citroencake bijv. gewoon basis beslag en dan zelf wat citroensap en rasp toevoegen. Lekkerder en goedkoper.
Ik zou ook zelf lekker cake maken. Basisrecept: ◦125 gr. boter ◦125 gr. zelfrijzend bakmeel ◦125 gr. witte basterdsuiker ◦2 eieren ◦½ zakje vanillesuiker (1 hele is ook lekker) ◦2 à 3 eetlepels melk Hier kun je naar smaak, citroenrasp,cocos, allerlei noten/chocolade/ likeur ( sinasappel, hazelnoot, vanille, amandel) aan toevoegen. Heerlijk!!
Dit is mijn basisrecept. En dan dus wel met roomboter.... Cake 200 gram bloem 200 gram boter 200 gram (witte basterd)suiker 1 zakje vanillesuiker beetje zout 4 eieren Boter, suiker, vanillesuiker en zout 10 minuten mixen tot een romig mengsel. Eieren 1 voor 1 toevoegen, de volgende pas toevoegen als de vorige helemaal in het mengsel is opgenomen. Daarna beetje voor beetje de bloem aan het mengsel toevoegen. In een ingevette bakvorm gieten en op 150 graden ongeveer 1 uur en een kwartier bakken. en hier kun je alle kanten mee op....van de zomer had ik een bakje zure aalbessen die niet te eten waren, gewoon door de cake gegooid, was superlekker geworden. Ik wil ook nog een keer appelcake maken. Citroencake is ook erg lekker met citroenrasp en wat citroensap, of sinaasappelsap. Maar ik maak het niet zo vaak want ik ben de enige in huis die het eet dus dat is niet verstandig.
Sorry, maar ik ben echt geen keuken prinses.. Kan ik dan ook gewone cake mix kopen en daar bv citroen bij doen?
gewoon cakemix en er dan zelf dingen doorheen doen. chocolade snippers, citroen aroma, stukjes sinsappelschil. je kan er zelf genoeg indoen.