Wat voor kruik??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Siren84, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Misschien een domme vraag... :(

Ik had al een goede kruik (dacht ik) tot ik mijn hand er 2e graads aan verbrandde een tijdje geleden. Had hem mee naar bed genomen, had erg veel last van buikpijn tijdens een blaasontsteking. Een kruik hielp goed tegen de pijn. En dit was ook op advies van de VK.

Eerst wilde ik deze kruik voor onze spruit gebruiken maar dat ziet manlief nu niet meer zo zitten. Het is een zak met een pluche eromheen.

Adviseren jullie gewoon een fles?, met een hoesje...
    Of zo'n kersenpitzakje (kun je bij de tuinen kopen)...
    Kent iemand de 'bellywarmer', zag em vanmiddag bij de babydump... iemand ervaring mee??

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Volgens mij mag je zo'n waterzak sowieso helemaal niet gebruiken voor een baby, maar dat weet ik niet zeker.

Bellywarmer hebben wij in huis (gekregen van een oud-collega destijds), maar zelf hebben wij nog 2 aluminium kruiken + kruikenzakken bij de Hema gekocht.

Kersenpitdingetje (volgens mij heb je ze speciaal voor baby's/kinderen) zou volgens mij ook wel mogen.

Maar de meeste kraamverzorgsters adviseren volgens mij om gewoon 2 aluminium kruiken aan te schaffen.

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ok, ja die zak gaat zowiezo weg.. dat ding is levensgevaarlijk! Ik lees op internet goede dingen over die bellywarmer... maar misschien is een ouderwetse aluminiumkruik wel het beste ja!

4. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n zak lijkt me ook niet erg veilig en het mag volgens mij inderdaad niet zoals hierboven al gezegd werd. Ik weet dat mijn moeder voor mij en mijn broertjes zo'n aluminium kruik had en die wikkelde zei dan in een hydrofiel.
    Ben zelf dus ook van plan om deze kruiken te halen omdat ik er goede ervaringen mee heb.

5. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ok.dank je wel!

6. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je echt niet aan een warmwaterkruik wilt zijn er ook elektrische te koop. Ik heb er een te leen van een vriendin (komt van de Hema). Hydrofielluier erom heen en in bed leggen. Bellywarmer werkt ook super maar wordt niet door elke kraamzorgorganisatie toegestaan. Wij hebben er een, maar voor de kraamweek een andere kruik moeten regelen omdat de kraamhulp de bellywarmer niet mag gebruiken.

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

je kan toch 1 aliminium kruik van de hema halen?? en volgens mij heb je er zelfs 2 nodig

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    2 simpele aluminium kruiken vd hema. Hoezen werden hier niet gebruikt, speciale manier met een hydrofiele doek knopen en dat was veel veiliger zei de kraamhulp. Je hebt ze maar enkele dagen nodig, wellicht is lenen een optie?

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    waterzak mag idd niet bij baby's. Ik zou gewone aluminium kruiken lenen/kopen.
    Zelf heb ik maar 1 kruik gebruikt en de kleine is in feb geboren.

10. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik heb 2 kruiken van de hema. Met kruikzak (dan wel zelf gemaakt) en dat is prima :)

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb hier een Bellywarmer die overgenomen kan worden. Het mocht hier alleen niet van de kraamzorg gebruikt worden, dus heb 1 aluminium kruik gekocht en 1 geleend.

12. Hester

Hester Niet meer actief

Hier een aluminium kruik (babydump) met kruikenzak (Hema).

Bij onze oudste (juni-baby) nooit een kruik gebruikt, maar onze jongste (ook juni-baby) kon / kan zich nog niet goed warm houden en die ligt zelfs met deze zomerse temperaturen onder dekens met een kruik...

13. poohbear81

20 jan 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook het advies om 2 aluminium kruiken te kopen. Bellywarmer is niet toegestaan.

Deel Deze Pagina