Wat zit/ zat er in jouw ziekenhuis-/bevallingstas?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pippa02, 17 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Hier zit een beetje hetzelfde als wat iedereen al noemt in de tas, rekening gehouden met dat ik 2dgn moet blijven.
    Wat boekjes, oordopjes, akte van erkenning ongeboren vrucht, omdat we in het ziekenhuis aangifte kunnen doen.
    En een briefje met dingen die er op t laatst kn moeten zoals mn bril, oplader, portomonnee.

Wat ik ook heb gedaan is een stapeltje kleding en ondergoed apart in de kast gelegd voor het geval dat ik langer moet blijven of eerder opgenomen wordt, Dan kan mijn vriend het zo pakken en meenemen.

2. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    • Keelsnoepjes of dropjes!!! Ik had een spoedkeizersnee en kreeg de volgende dag door de droge lucht vh ziekenhuis een kriebelhoest. Na een bevalling/keizersnee wil je echt niet hoesten. Dat deed zo'n zeer aan m'n buik!
    • En een schriftje om de bevalling op te schrijven de volgende dag. Geloof me dat je anders dingen gaat vergeten en het is zo leuk om terug te lezen. Ik hield sowieso al een schriftje bij sinds dat ik wist dat ik zwanger ben. Bij m'n dochter ook gedaan en schrijf daar elke paar weken/maanden in over haar ontwikkeling/gebeurtenissen. Leuk kado/herinnering voor later!

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Voor mij:
    * nachthemd met korte mouwen
    * schone pyjama
    * schoon ondergoed
    * pantoffels/slippers (toen ik in de winter beviel sloffen, in de zomer slippers ;) )
    * toilettas (denk aan shampoo en tandpasta, ik vond het heerlijk om mijn haren te wassen en mijn tanden te poetsen na de bevalling!)

Voor de baby:
    * 2 rompertjes in verschillende maten
    * 2 mutsjes
    * 2 pakjes in verschillende maten
    * jasje
    * dekentje

* maxicosi ;)

Algemeen:
    * camera (eerste bevalling was nog uit de tijd dat mobiele telefoons geen mooie foto's maakten :p )
    * mueslirepen/dextro energy/AA-drink
    * tijdschriften
    * boek
    * dvd's (in de geboortekliniek waar ik beviel hadden ze tv met dvd-speler)
    * munten voor rolstoel/parkeren (hoeft nu niet meer, kan allemaal met pin)/ snoepautomaat
    * verzekeringspasje/zwangerschapskaart

4. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Kleding voor de baby, kleding voor mij, essentiele olie met rustgevende geur, koptelefoon met eigen muziek, affimaties, extra kussens, een opblaasbal, plaid, een zak noten, doppler fles, fruit, camera, geboorteplan.

Deel Deze Pagina