Ribben gekneusd of gebroken door langdurige hoestaanvallen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sugarblossom, 6 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hoi,

Ik ben al 11 weken verkouden waarvan 3 weken heel erg met dichte oor (nog steeds). Heb een week lang niet geslapen en me de longen uit mijn lijf gehoest was niet tegen te houden en tegen een longontsteking aan gezeten. Door de bactiere antibiotica gehad afgelopen dinsdag. Ik voelde al een week pijn in mijn zij en was vanmorgen al erger, ik wilde op de bank zitten maar ik stoot / maakte een rare beweging met mijn zij tegen de bank aan en leek net op een krak :( vreselijk wist niet waar ik het zoeken moest lopen gaat bijna niet, diep ademen niet, hoesten niet, of rare beweging naar links is allemaal niet uit te houden. Heb er paracetamol voor ingeslikt en de huisarts gebeld met tranen in m'n ogen mag vamiddag langs komen om half 4 maar heb het gevoel dat ze weinig kunnen doen i.v.m zwangerschap. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en zo iets als dit heeft meegemaakt? Heb echt zo'n pijn... weet niet zo goed wat ik verder moet doen met een rond lopende peuter :(

2. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

3 mrt 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Goed dat je het hier even van je af schrijft en dat je advies vraagt bij de huisarts. Zij weten precies wat wel en niet kan, of wie er anders mee kan denken. Als je het niet vraagt, dan weet je de opties niet. Heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, maar doe vooral rustig aan!

3. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Wat een lief berichtje! Ik heb het nu ook voor het eerst. Met snuiten dacht ik laatst ook zal maar niet al te hard snuiten maar het zit zo vast ook dat ik niet anders kon. Mijn vriend heeft net vanuit zijn werk m'n dochtertje opgehaald en net naar oma gebracht zodat ik even kan rusten ermee. Nog even uitzingen tot aan half 4 vanmiddag. Bedankt voor je berichtje!

4. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    En al meer nieuws?! Ik hoop dat het niets ernstigs is meid!

5. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hoe was het bij dd huisarts? Is er een foto gemaakt? Ik heb 4 jaar geleden kinkhoest gehad (was toen niet zwanger hoor), maanden gehoest en toen ook veel pijn aan mijn ribben en tijdens een enorme hoestbui knapte er ook een rib. Er is toen een foto gemaakt, en de rib was idd gebroken maar de stand was goed dus dan is er verder niks aan de hand. Behalve dat het heel veel pijn doet gekneusd en gebroken. Heeft de huisarts wel aan kinkhhoest gedacht?

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ai... vriendin heeft ook haar ribben gekneusd van het hoesten... Zij gaf aan dat ze ook over de grond rolde van de pijn als ze nu moest hoesten of niesen :( .
    Zij is niet zwanger en kreeg uiteindelijk diclofenac, maar dat is voor jou geen optie nu. En dat hielp ietsje.. :( - hopelijk heeft de arts nog goede adviezen gegeven. Met warmte ofzo...

sterkte!

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Ik heb een paar jaar geleden mijn ribben gekneusd door veel hoesten. Ik ging ook door de grond van de pijn. Ik was toen niet zwanger.
    Ben niet naar de dokter geweest, maar heb wel gebeld. Ik kon toen 1 ibuprofen en 1 paracetamol slikken, maar zoals ik al zei: ik was niet zwanger.

Heel veel sterkte!

8. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Als je veel last hebt van een bepaalde rib kun je om je borstkas een elastisch verband wikkelen. Dan heb je een beetje tegendruk, en de steun en lichte druk die dat geeft zorgt dat je minder de pijn voelt. Het moet niet strak he, gewoon lichte tegendruk.
    (Is net zoiets wat je doet als je je elleboog bijv. stoot, als je er overheen gaat wrijven voel je de pijn minder doordat je dan afgeleid wordt door het wrijfgevoel).

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook een keer een rib gebroken door hoesten. Het kan dus zeker. De spieren tussen de ribben zijn echter zo sterk dat de boel meestal goed op zn plek blijft. Het moet uit zichzelf helen.

10. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

8 aug 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij ook gekneusd door het vele hoesten. Het schoot er bij mij ook ineens in. Verschrikkelijk pijn deed het en heb er lang last van gehad. Sterkte !

Deel Deze Pagina