Baby met boulimia!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chamomilla, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chamomilla

15 apr 2012
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mijn uk van (gecorrigeerd) 3,5 maanden oud heeft weer iets nieuws uitgevonden om mij te pesten :)
    Ik was erg blij dat hij zijn handjes had ontdekt, heerlijk gesabbel, zo schattig! Af en toe te fanatiek, tot kokhalzen toe. Later ontdekte hij dat hij ook vingers heeft. Van zijn ene handje lukt het hem netjes om zijn duim te vinden, en maar genieten dat hij doet! Maar bij het andere handje lukt het niet zo met de duim, dus gaat de wijsvinger er in. En diep ook! Vandaag heeft hij drie keer een mondje overgegeven. Dat vind ik dan weer zielig.
    Doen jullie baby's dit ook en wat kan ik doen om het tegen te houden?

Heel veel liefs en knuffels voor de baby's :)

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vindt de titel persoonlijk nogal ongepast....
    Maar het gedrag hoort er gewoon bij hoor! Hier ook wel eens een mondje overgegeven doordat haar vingers te diep in de mond zijn gegaan..

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou vind de titel ook nogal raar:(

Maar het is idd normaal gedrag en je diet er niks aan behalve wachten tot ze doorhebben dat ze die vingers niet zo ver erin moeten stoppen

4. Chamomilla

15 apr 2012
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    De titel was gekscherend bedoeld. Had er niet bij stilgestaan dat het voor sommigen een negatieve lading kan hebben. Sorry....

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Sluit me helemaal bij kristelstrijbos aan...toen ik de titel las dacht ik: huh?
    Boulimia is toch wel wat anders dan wat jij hier omschrijft (een hele vervelende ziekte met verstrekkende gevolgen)....maar ik snap dat je het waarschijnlijk als grapje bedoelde?!?

Maar ook hier gebeurt het regelmatig en niet alleen met zijn vingers, soms ook met knuffels of zo...

6. Chamomilla

15 apr 2012
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja, ik besef me ook dat er niets aan te doen valt. Maar ik ben bang dat hij er de hele dag door misselijk van blijft. Elk dingetje dat anders is lijkt zijn ritme overhoop te gooien. Ik probeer hem speeltjes in de hand te geven zodat hij daar iets mee kan doen, maar die vliegen zo door te kamer! Koppig ventje!

7. Chamomilla

15 apr 2012
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Nogmaals mijn excuses voor de titel, maar ik hoop dat jullie snappen dat het idd een grapje was... Boulimia is uiteraard iets psychisch en dit is gewoon normaal babygedrag van voorbijgaande aard, maar net wat is schrijf, ik ben bang dat hij dan constant misselijk is en niet wil eten.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar merk je iets aan m dan dat ie niet wil eten?

En hij blijft echt niet de hele dag misselijk hoor anders zouden heeeeeeel veeeel kindjes een tijd niet eten...

9. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Hij zal het zeker niet doen om je te pesten ;)
    Elk kindje geeft wel eens een beetje voeding terug en dat kan helemaal geen kwaad. Hij zal er ook niet heel de dag misselijk van zijn. Het is een fase en inderdaad zal hij wel eens de link leggen tussen overgeven, pijn en zijn vingertje dat net iets te diep in zijn keel gaat :)
    Die speeltjes dat door de kamer vliegen...wat is er toch leuker dan mama er zien achter rennen :p;)
    Probeer misschien eens 2 bakken speelgoed te maken...de ene week de ene bak speelgoed presenteren en de andere week de andere bak. Dan blijft het boeiend...
    Veel succes!!!

10. Chamomilla

15 apr 2012
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hij heeft vandaag meer dan anders gehuild en was erg happerig zeg maar, terwijl het eigenlijk nog geen voedingstijd was (hij drinkt 150 cc om de 4 uur). Eerst dacht ik hij heeft gewoon sneller trek(na 3 uur), maar het flesje raakte niet leeg. Weer ongeveer drie uur later was hij weer happerig maar hij liet nog meer staan dan de vorige fles. En het klonk ook alsof er veel gerommel was in zijn buik. En tussendoor had hij dus overgegeven. En zijn mama is vandaag erg moe en daardoor sneller ietsje panisch, ben nog niet helemaal over zijn prematuur zijn heen, ben snel bezorgd dat zijn ritme in de war raakt en dat hij daardoor overstuur wordt en zich niet lekker voelt. Hij heeft ook veel gehuild vandaag. Gelukkig ligt hij nu lekker te knorren, pompoentje van me :)

11. Chamomilla

15 apr 2012
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Kylietje, baby's vinden het erg leuk om mama's te treiteren :). Alleen hebben ze niet door dat ze treiteren, ze willen alleen maar aandacht. Alle aandacht van de hele wereld :)

12. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    een sprongetje misschien?

13. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    treiteren is iets anders als pesten toch...of wordt dat in nederland als hetzelfde gezien? ben van België...hier is pesten echt het opzettelijk en gemeen treiteren ;)

14. Chamomilla

15 apr 2012
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja het is een spring in het veld, altijd maar weer die sprongetjes :) Ik heb dit inderdaad vaak, dan raak ik in paniek om iets, om me ietsje later te beseffen dat het idd een sprongetje is. Hij is qua gedrag deze week heel anders dan de vorige week, in positieve zin dan. Hij ontwikkelt zich in rap tempo en dat kan zijn mama eventjes niet bijbenen... (zo moe)...

15. Chamomilla

15 apr 2012
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ach, pesten, treiteren, het is beide vervelend :)

16. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Op hoeveel weken is jouw prematuurtje geboren? en hoeveel woog hij?
    Onze Jarne is op 32 weken geboren en woog 2kilo230, afgevallen tot 1kilo800. Hij is nu 8 maanden en weegt nu 8kilo400 en meet 74cm...gewicht keurig gemiddeld, lengte is een enorme uitschieter voor een prematuur. Qua ontwikkeling keurig op het gemiddelde en niet gecorrigeerd. Ik bedenk me altijd bij zijn mindere dagen dat hij wel veel inspanningen moet doen om toch te kunnen bijbenen bij zijn leeftijdsgenootjes. Dat is misschien wel frusterend voor zijn prematuurtje...de mijne is 2 keer zo vlug gegroeid en vooruit gegaan in zijn ontwikkeling. Nou ik denk dat hij soms wel eens wat groeipijnen kan gehad hebben en frustratie omdat alles zo vlug gaat inderdaad.

Wat een uitleg, kan je eraan uit?:p

17. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik vond het wel grappig :)...lijkt me logisch dat dat niet serieus is...
    klein grapje moet kunnen toch?

18. Chamomilla

15 apr 2012
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Groeipijnen en frustraties zullen ze zeker hebben gehad, daar geloof ik wel in, het moet een enorme kracht kosten om buiten de baarmoeder door te groeien...

Mijn mannetje is met 25 weken geboren. 780 gram en 34 cm. Vorige maand woog hij 5,6 kilo en was 58 cm lang. Zaterdag gaan we op de maandelijkse controle, ben benieuwd hoe hij er nu voor staat.

19. Chamomilla

15 apr 2012
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Floormax, dank je wel :) Ik voelde me ineens schuldig, misschien dat iemand hier die dit leest er aan heeft geleden. Natuurlijk niet erg doordacht van mij om de term dan zo te gebruiken. Maar net wat je zegt, een grapje moet kunnen zo af en toe :)

20. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    tja zou kunnen ja maar dan moet je met alles zo gaan oppassen? nogmaals, klein grapje moet kunnen vind ik;)

Deel Deze Pagina