9- maandendagboek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saartje26, 6 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje26

Saartje26 Actief lid

19 aug 2006
    115
    0
    0
    groepsleidster
    Hengelo
    Heeft iemand nog een tip voor leuke 9- maandendagoeken? Ben druk op zoek maar kan maar geen leuke vinden.... :(

Ook zoek ik nog boeken waarmee mijn vriend zich kan verdiepen in een zwangerschap. Kan hier ook geen duidelijke boeken over vinden. (Of zoek ik niet goed genoeg?) :)
    Moet namelijk een makkelijk geschreven boek zijn aangezien mijn vriend geen hobby heeft aan lezen... :(

Dus heb je tips? Ik hoor ze graag!

P.s Bij de prenatal ben ik al geweest maar hadden ze weinig leuke boeken

Groetjes Saar

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Poeh, das een goeie!
    Ik hoop dat iemand snel antwoord geeft want ik ben ook op zoek naar leuke boeken! :p

3. nicole31

nicole31 Lid

31 aug 2006
    15
    0
    0
    hoi Saartje

ik was toevallig vanmiddag bij boekenvoordeelmarkt (goedkope boekewinkeltjes)
    en had daar een boekje gekocht over hoera,ik word vader.
    er staan leuke dingen over alle maanden van de zwangerschap.
    dus als je een goedkoop winkeltje zie duik dan even binnen!

succes!

gr nicole

4. milou

milou Niet meer actief

ik heb het "9 maanden dagboek" van marianne amelink
    dat is best wel aardig. hierin kun je per week verschillende dingen bijhouden (afspraken, nieuws, andere gebeurtenissen). je kunt meetgegevens bijhouden en er foto's in plakken. daarnaast staat er info in over de ontwikkeling van de kleine en van jou lichaam en handige tips.

5. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Nou, ik heb het 9-maanden dagboek van Ann Gedes > ERG leuk en mooie foto's
    Als info-boek is het boek 'Zwanger van je eerste kind' een erg goed boek. Dit is van Ouders van Nu (geschreven door Marga Schiet en Jose Sagassar)

Veel succes ermee!

Gr. Niki

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bij die boekenwinkels die alles wegdoen voor een prikkie(boekenvoordeel???) heb ik het boek gekocht zwangerschap en geboorte dat was niet erg duur maar wel leuk en goed uitgelegt te moeilijke boeken vinden de mannen niet leuk en mijn man heeft deze wel goed door gebladerd.

Hopelijk heb je er wat aan!

7. Niet meer actief

Ik heb een mooi schrift gekocht met een harde kaft en ik schrijf iedere week op de computer een leuk stukje. Ik plaats hierin ook foto's en heb aan een aantal dierbaren gevraagd ook een leuk stukje te schrijven.

Misschien is dit ook wat voor jou?

8. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik heb nu ook het 9 maanden dagboek van A. Christine harris en van de vierde had ik het "veilig zwanger" agenda van beatrijs smulder (die bekende verloskundige) heel leuk boekje trouwens, verder heb k nog wat oudere boeken van de prenatal en vorig jaar heb ik het prachtige boek "jouw zwangerschapsbijbel" van anne dean, een heel uitgebreid up to date zwangerschapsboek gekocht bij v &d

9. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Het boek van Kluun is erg leuk en makkelijk te lezen voor mannen: Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Verder heb ik de Veilig Zwanger Agenda van Beatrijs Smulders, ook een aanradertje!

10. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    het boek van kluun, hebben wij, echt geweldig boek, voor zowel de man maar ik vind het ook leuk te lezen, echt typisch door een man geschreven.

het heet: HElp ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt

hahhaah alleen de tekst al,terwijl we toch 2 jaar bezig zijn geweest hahahahha

11. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Ik ga ook voor het boek van Kluun. Erg grappig. Ik vond het zelf ook tot nu toe het leukste boek wat ik heb gelezen over zwangerschap.

12. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai

Ik heb het zwangerschapsdagboek van A. Christine harris !

Er word over elke dag wat verteld en het kost 19.95

13. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    het boek van KLuun vond mijn vent dus niks.

Hij heeft het boek, babymanagement gelezen. Dat kan je op www.ikvader.nl kopen. Er staan praktische tips over zwangere vrouwen en over je kind in. Hoe te wassen enz. Nu is mijn vent een man die noooooooooooit leest, maar dit vond hij leuk omdat het kort simpel en met tekeningetjes is.

Ik weet ff de schrijver niet, het boek hebben we uitgeleend.

14. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Ik heb het Veilig Zwanger Agenda van Beatrijs Smulders. Erg leuke illustraties en ook genoeg ruimte om aantekeningen te maken. Er is ook nog ruimte van 10 weken voor na de zwangerschap zodat je de belevingen als nieuwbakken mamma kan opschrijven.

Boekjes voor aanstaande vaders heb ik geen idee van. Ik heb er bij de eerste eentje gekocht voor m'n mannetje maar die ligt nog steeds ongelezen in de kast.....Het is niet zo'n lezer. Ik las hem vaak stukjes voor uit bladen. Met zoveel weken is het kindje zo groot en zwaar enzo en het kan al dit en dat. Vond ie wel leuk. Heb trouwens ook een zwangerschapskalender van Kinderen in de wc hangen waar elke dag info over je baby in ontwikkeling op staat. Dus als ie zou willen kan ie daar ook elke dag even op kijken om op de hoogte te blijven.

Groetjes Suus

15. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Hallo hallo,

Ik heb ook zo'n 9 mnd dagboek en die heb ik een baby boetiek gekocht!
    Misschien moet je gewoon de aparte winkels voor baby inlopen om te kijken. Winkels waar je niet snel zou gaan kijken.

Veel suc6 met zoeken.

Dikke kus Fennita

16. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik ben zelf een 9-maandendagboek aan het maken. Schrijf erin hoe het gaat, plak er kaartjes in die mensen sturen, etiketten van dingen waar ik verslaafd aan ben geweest (tic tac bijvoorbeeld :rolleyes: ), foto's van de echo's etc.

Mijn vriend leest 'zwangerschap voor dummies'. Ik denk tenminste dat ie zo heet, wij hebben de Franse versie. Daar staat alles wel beknopt in en makkelijk te vinden.

17. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Wij hebben een leuk boek gekocht op de dag dat we er achter kwam dat ik zwanger was. Het is "Je zwangerschap van maand tot maand"

ISBN 90 85 74 04 01

Echt leuk ! Met plaatjes van iedere week en een beschrijving van iedere week, geordend per maand en dan bij iedere maand zaken die van belang zijn om te weten. Echt een aanrader. Mijn man en ik bekijken iedere week weer wat er allemaal gebeurd is !

En ... in sommige boeken hebben ze het, als ze over de lengte van de baby praten over de lengte van hoofdje tot stuit, in dit boek nemen ze ook de beentjes mee, wat ik zelf wel veel leuker vind, want die zitten er immers ook aan toch ? Je krijgt dus een beter beeld van de baby !

Groetjes,
    Nikki F

18. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ja het boek van Kluun "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt"is erg leuk voor mannen. Ik vond hem ook leuk hoor, maar voor mannen is het duidelijk, grappig en in mannentaal geschreven zeg maar. Echt een aanrader.

Deel Deze Pagina