hoi dames, 21 mei ben ik bevallen van een prachtige dochter en heb besloten om borstvoeding te geven dit heb ik 12 weken gedaan en ben nu net 2 dagen volledig overgeschakeld op flesvoeding omdat ik en mijn vriend en een 2de kinderwens hebben. nu mijn vraag is wat jullie ervaringen zijn met jullie cyclus na de borstvoeding was die direct terug regelmatig? hebben jullie lang moeten wachten op je eerste menstruatie ? uiteraard is dit bij iedereen verschillend maar wil gewoon even weten wat jullie ervaring daar mee is. Alvast bedankt. groetjes
ik weet dat het niet je vraag is, maar er wordt gezegt dat zo snel weer zwanger worden niet goed voor je lichaam is. deze moet nog herstellen van de vorige zwangerschap. hoe heb je afgebouwd met borstvoeding?
Wij wilde ook graag snel een tweede... maar nog tot 6 maanden borstvoeding gegeven, hierna afgebouwd binnen 1,5 ongeveer en toen gelijk (binnen een week) heeeeel licht ongesteld geworden (2 a 3 dagen). Daarna na 26 dagen weer "normaal" ongesteld en nu zwanger van de tweede. Spannend hoop dat je snel ongesteld wordt !!
De ééne wordt meteen ongesteld en bij de ander duurt het een paar weken. Succes met zwanger worden,jullie zijn snel😏
Wij willen ook snel voor een tweede gaan maar tot nu toe nog geen tekenen van een nieuwe cyclus. Ik geef nog gedeeltelijk borstvoeding maar dat is blijkbaar voor mij voldoende om mijn cyclus te onderdrukken.
het is idd snel maar heb er eerst met men gyneacoloog over gepraat en zij had gezegd dat je best 6 maanden kon wachten maar omdat ik een goede zwangerschap heb gehad en nog jong ben kan het minder kwaad moest het eerder zijn wel had ze geadviseerd om te stoppen met borstvoeding indien ik terug zwanger wouw worden. @ kleinmonster : ik merkte dat ze 's avonds ineens veel meer wouw eten ( groeispurtje ) en mijn melkproductie was op die moment even te weinig maar heb dan 's avonds een flesje bijgegeven omdat zij nog zoveel honger had en stelselmatig ben ik een voeding meer beginnen vervangen door flesvoeding