Mijn man en ik zijn sinds maart vorig jaar bezig voor ons eerste wondertje. Ik heb het een aantal maanden wat meer naast me neer kunnen leggen maar ben er nu vanaf januari weer meer mee bezig. Ik heb nu ook weer elke dag getempt en ovutesten gedaan. Was mooi om te zien dat m'n temp 37.2 op dag twaalf overeen kwam met de ovutest die was namelijk positief op dag 12. We hebben woensdag, vrijdag (dag12) geklust en dat gaan we morgen ook weer doen. Dit is m'n laatste cyclus voor we naar de huisarts gaan. In maart zijn we namelijk een jaar bezig. Ik vind het nu dus extra spannend of het raak zal zijn. Ik heb wat vragen: wanneer ging jij naar de huisarts? En wat deed die? Wanneer werd jij zwanger? ( hoeveelste ronde) Hoe vaak klus jij rond je eisprong? Zo, ik ben m'n ei kwijt en kijk uit naar de reacties
Ik ben ook bij de eerste zwangerschap in ronde 10 pas zwanger geraakt. Achteraf gezien heb ik volgens mij ook gewoon op de verkeerde dagen geklust (te laat). Maar goed, toen hadden wij ook zoiets dat we die maand erop naar de HA zouden gaan, maar toen was het dus raak, alleen werd dat een vmk bij 6 weken. We moesten 1 menstruatie afwachten en vervolgens ben ik dus in ronde 2 weer zwanger geraakt van een gezonde zoon en ook bij die zwangerschap was het meer toeval als gericht. Het bleek eigenlijk dus dat ik mijn eisprong steeds 3 dagen eerder had dan dat ik had gedacht. Gebruikte toen geen ovulatietesten of tempen. Bij zwangerschap nr 3, ben ik in de 4de ronde ovulatietesten gaan gebruiken en ik raakte meteen zwanger. Nu weer in ronde 1 en nu ben ik maar meteen begonnen met ovulatietesten dus ben benieuwd. Eerst deed ik dus een week lang om de dag klussen, toen ik nog niet testte. Maar in die eerste maand dat ik ovulatietesten had gebruikt, hadden we alleen geklust toen ik een positieve ovulatietest had. Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden omdat het voor ons niet meer nodig is geweest om naar de HA te gaan. Veel succes met zwanger worden en hopelijk is het jullie snel gegund!
Vervelend hè als je zo lang moet wachten. Laatst ben ik eindelijk naar het zkh gegaan voor een vruchtbaarheidsonderzoek, maar daar zal ik straks meer over vertellen. Ik was na 4 maanden zwanger van Daan*, na 3 en 6 maanden voor de miskramen (zie banner). Nu raak ik al meer dan een jaar niet meer zwanger en mocht ik eindelijk door het zkh gezien worden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet naar de huisarts ben gegaan voor verwijzing omdat ik al in het zkh bekend ben. Normaal gesproken gaat de huisarts je na een jaar pas doorsturen. Net hebben we een vruchtbaarheidsonderzoek achter de rug en deze was goed. Gezien mijn leeftijd en geschiedenis worden we gewoon weer naar huis gestuurd en mogen we over een jaar terug komen. Ik kan dus niet zo veel vertellen wat de huisarts deed. Wij hebben het verschillende keren op verschillende manieren rondom de eisprong gedaan; iedere dag en om de dag. Veel dagen van tevoren, lang doorgaan na eisprong, kort van tevoren, eigenlijk alle varianten. Ik heb de vraag bij de arts in het zkh neergelegd en die zei dat om de dag voldoende is. Als je meer wilt weten mag je altijd een pb-tje sturen. Veel succes!
BellaNoa en Logo bedankt voor jullie berichtjes en mede leven. Mooi om te lezen Bella hoe het bij jullie is gegaan. Het blijft gek he dat je van het ene kind zo zwanger bent en voor t andere zoveel geduld moet hebben. Jeetje Logo dan hebben jullie al een lange weg gelopen. Moeilijk hoor. Daan is mijn favoriete jongensnaam! Ik hoop voor jullie beiden dat het heel snel raak zal zijn! Spannend. Liefs, Butterfly
Wat doen jullie als je niet zwanger wordt? Willen jullie dan de medische molen in of toch nog proberen?
Als het deze keer niet raak is gaan we de HA maar eens bellen want dan zijn we een jaar bezig. En dan maar kijken hoe dat traject loopt en in gang wordt gezet. Maar ik blijf positief en wacht op een wonder! We zijn 28 en 29 jaar. En jullie?
Ja je moet echt proberen positief te blijven! Wij zijn 30 en 32. We moeten nu gewoon een jaar wachten totdat ze weer wat gaan doen. Zo lastig!