We zitten met het volgende. Ons kindje laten we niet dopen. Maar toch wil ik mijn zusje en een goede vriend van ons peetoom en peettante laten noemen. Nu heb ik op sommige geboortekaartjes (die we pas aan het uitzoeken waren in boeken) gezien dat er dan wordt gesproken over 'knuffeloom en knuffeltante", of suikeroom en suikertante. 'Suiker' is niet zo onze keus. Ik vind het dan een beetje klinken ofdat ze dingen moeten geven enz. Ik wil ook niet dat ze zich opgedrongen voelen. Sommige zeggen ook, noem het toch gewoon peetoom en peettante. ook al laat je je kindje niet dopen. Maar dat vind ik eerlijk gezegd ook niets. Onze 1e keus is Knuffel oom en tante. Vraag je dat ook van te voren, wat leg je dan aan ze uit.... Wie heeft hier ervaring mee? Hoop dat iemand ons kan helpen. Ik blijf er over malen.. Groetjes!
Ik heb eens bij iemand gezien dat ze degene die ze als voogd hadden gevraag, op het kaartje stonden als knuffeloom/tante. Of iemand voogd wil zijn dat vraag je ook van te voren.
Ik heb mijn broer gevraagd ""peter" te zijn van ons kindje en mijn vriend zijn zus "meter" Dit wordt ook zo bij ons op het kaartje gezet.
Zou het zeker van te voren vragen. Voor hetzelfde geld willen ze om de een of andere reden niet. Je weet maar nooit. Maare leuk hoor, knuffel oom en tante hihi.
Eigenlijk is peetoom en peettante alleen als je kindje gedoopt wordt, maar alsje dat niet wilt vind ik dat je de voogden best zo kunt noemen hoor
Wij hebben mijn zusje benoemd tot Peettante en het broertje van mijn vriend wordt peetoom. Zij worden beide geen voogd of wat dan ook. Het is eigenlijk een soort van extra's, een eretitel. Wij zullen peetoompie en peettantetje wat meer betrekken bij onze kleine, maar het is geen verplichting. Wij zien het als een toevoeging aan ons meisje, iemand die iets extra's doet met haar. Beide zijn zeer gecharmeerd van de titel en kunnen niet wachten om hun rol te gaan vervullen. Ze worden ook op het kaartje vermeld en dat vinden ze uiteraard geweldig.
he hoi, ik heb 2 peetooms gevraagd, maar wij willen ons kindje dan ook wel dopen. En volgens mij heeft 'peter' en 'meter' dezelfde betekenis... Vind het wel een moeilijk onderwerp. Ik vind als je ze knuffeloom/tante gaat noemen dat dit misschien voor andere broers/zussen/vrienden niet echt leuk is om te horen. Net alsof zij de kleine niet mogen knuffelen. Dan vind ik suikeroom/tante toch nog een beter woord. Misschien kan je zelf iets leuks bedenken, een of ander woord. Snap dat het moeilijk is inderdaad... Misschien kan je eens langs een kaartjes-winkel gaan en daar eens vragen wat er meestal op een kaartje wordt gezet. Zij komen van alles tegen lijkt me. Heel veel succes in ieder geval en laat ons ff weten wat het uiteindelijk is geworden... groetjes mar