Ontlasting.... te pijnlijk om nog naar het toilet te gaan ;(

Discussion in 'Zwangerschap' started by -, Oct 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Dag dames,

Weet iemand raad met mijn ontlasting hahaha... wat klinkt dat raar, maar goed.. Het is niet tof meer. 2 dagen geleden echt hoor. dik een uur op het toilet gezeten, 3 kranten uit gelezen en het was er nog niet uit! Het is te dik... echt giga dik! Sorry dat het een ranzige topic is, maar goed ik zal niet de enige zijn die het heeft. Ik heb Brinta gegeten, chocomel gedronken en bruin brood uiteraard. Maar het helpt niet, vanavond weer een drama.... wie weet er nog iets op.

Thankssssssssssss

2. Cath

Cath Actief lid

Sep 11, 2006
    225
    0
    0
    Alosan: da's puur natuur, te koop bij de drogist.
    En Metamucil, mag ook als je zwanger bent, ook puur natuur, op recept van de HA.

Ik ken jouw probleem als geen ander. Welkom bij de Keutelclub ;) .

Onwijs overdreven veel vezels eten. Ik eet me ( nu weer heb buikgriep gehad :( ) nu weer suf aan de ontbijtkoek met extra vezels.

Een glas warm water als je opstaat, wil ook wel helpen.

Ik ben, helaas weer, ere-lid van de KC.

Het gaat over, echt waar ;)

3. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    ik ken het probleem echt niet leuk.
    extra vezels eten en vezel drankje van Hero
    Actifruit helpt bij mij goed.
    sterkte chantal.

4. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    gedroogde abrikozen, idd voor je ontbijt een glas lauw water (sowieso veel drinken), pruimen, roosvicee laxo, veel vezels en echt de tijd nemen op de wc... niet persen, anders heb je grote kans op aambeien!
    sterkte!
    liefs elfje

5. ramona

ramona Fanatiek lid

Mar 9, 2005
    1,200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi hoi

Ik heb het probleem ook en bij mij bleek dat ik hele langzaam werkende darmen en daar dus medicijnen voor kan krijgen maar dtat wil ik liever niet tijdens de zwangerschap.

Dus ben ik het gaan proberen met activia en het werkt super goed heb eergisteren het eerste toetje ervan gehad en een dag later zat ik vrij wel zonder problemen op de wc.
    Het toetje is wel heel vies vind ik maar het werkt tot nu toe wel bij mij vind dat beter als medicijnen.

Het drinken van activia is wel heel erg lekker

6. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Same here :(

Vele tips kende ik al, maar er zit er nog meer bij die kan gebruiken ;)

Succes!

7. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Wat ik ook doe is na het avond eten een stukje gaan lopen, dat helpt ook. Tenminste bij mij..

8. trutje

trutje Fanatiek lid

Apr 12, 2006
    3,411
    0
    0
    Van de vk heb ik om te proberen een aantal zakjes Colon Clean meegekregen. Erg handig, zeg! Ik kwam er gewoon niet meer van af anders!
    je kunt bij je huisarts ook een middeltje krijgen dat helpt. Moet je wel elke dag innemen, is mierzoet en schaadt je kindje niet.

9. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Ik had vezeltabletjes voor de darmflora van het Kruidvat.
    Tijdens elke maaltijd innemen en een extra glas water drinken, dat hielp bij mij.
    Succes.

Silly

10. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Hoort dit verschijnsel ook bij de eerste 3 maanden of blijft dit de gedurende zwangerschap?

11. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Het hoort vnl bij de 1e 3 maanden omdat je darmen door de hormonen trager gaan werken, rond de 12 weken neemt je baby wat van de hormonen over en zou het beter moeten gaan. Bij mij was het met 11 weken iig stukken beter, maar tijdens de hele zw. schap moet je wel veel blijven drinken en veel vezels eten omdat je sneller kans hebt op obstipatie. Maar bij mij hielpen de 1e 3 maanden weinig dingen, elke dag activia drinken hielp wel wat en lauw warm water op je nuchtere maag. Je kan trouwens wel heel veel vezels gaan eten om je ontlasting op gang te krijgen maar als je daarbij weinig drinkt dan loopt het alleen maar meer vast, dus echt enorm veel water drinken dan spoelt het ook beter door (ze hebben mij verteld 3 liter vocht per dag)

12. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    ik heb hier helaas ook last van, maar ik heb ook echt de hele dag pijn in mijn darmen! Flinke krampen, en de hele dag een zeurderig gevoel! Hebben jullie dat ook? Echt buikpijn ervan? Ik ga morgen maar even langs de huisarts want dit is niet leuk meer, lig snachts gewoon wakker van de pijn in mijn darmen! Ik eet veel vezels, heb activa geprobeerd, warme kruik, niks helpt!
    miek

13. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Ja dat lauwe water s ochtends helpt wel, maar brrr, wat is dat vies...

14. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Chocomel lijkt mij eigenlijk niet zo goed. Dat is best vet.

Ik zou ook niet een uur blijven zitten. Lukt het niet, dan lukt het niet. Niet blijven persen, maar later nog eens proberen. Anders pers je je gek, en krijg je gegarandeerd aambeien.

15. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik ken t gevoel vanaf net eigenlijk. jeetje wat kan dat zeer doen. Maar goed, idd niet te hard persen, dan doet het eigenlijk nog meer pijn.
    Dat warme water ga ik ook eens proberen.

16. Etje

Etje Actief lid

Oct 13, 2006
    144
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, bij alle tips die er staat is bewegen een hele goeie! Als je na het eten niks meer doet, 'kakken' je darmen helemaal in. Dus zorg dat je na het avondeten een half uurtje even de beentjes strekt buiten.
    Als je zelf geen hond hebt, leen je toch even de hond van de buren!? :D

17. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Of zonder hond, kan ook heel goed ;)

18. Cleo

Cleo Actief lid

Nov 1, 2005
    471
    0
    0
    Ik heb er na de eerste 3 maanden meer last van gekregen dan ooit te voren. Ook toen ik nog niet zwanger was had ik er al erge last van! Ook al bij de huisarts geweest voor allerlei middeltjes. Niets hielp.
    Sinds enige tijd drink ik 's ochtends vroeg een glas lauw water en ontbijt ik met een sinaasappel en een kiwi. Dat is het enige dat mij helpt!

Heel veel succes! Ik hoop dat je iets aan de tips hebt, want het is echt heel vervelend!

Cleo

19. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Inderdaad, kiwi's helpen erg goed!

20. Lieverd

Lieverd Bekend lid

Mar 12, 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Ik heb er ook veel last van en heb "Stimulance" van Nutricia gekocht. Dat is een soort jus d'orange met toegevoegde vezels. Daarbij drink ik veel water en dat werkt perfect!

Share This Page