Hallo allemaal allereerst lief dat jullie mijn verhaal lezen . Mijn zoontje is nu bijna anderhalf en klampt al vanaf zijn geboorte met overal opgezette klieren het begon in zn nek nu achter op zn hoofd (onder de haargrens) en nu voelde ik er pas ook een Onder zijn oksel (een hard knikkertje) die in zn nek zijn best groot en zijn ook zichtbaar .. Nu ben ik al meerdere malen bij de dokter geweest en bij het CB dus na vele aandringen bloed laten prikken en echo laten maken was niets om me zorgen over te maken maar nu begint hij toch wat sneller moe te worden en ook wel wat te zweten tijdens het slapen . Ook heeft hij vaak last van eczeem en of kleine bultjes op zn lichaam (als het warmer wordt ).. Nu maak ik me gewoon best druk zijn er meerdere moeders met kindjes die dat hebben? Verder eet en drinkt hij goed en maakrt niet echt een zieke indruk. Hoop op wat geruststelling want dat krijg ik totaal niet bij mijn arts liefst j.
Sorry, geen ervaring mee, maar balen dat je arts je niet gerust stelt. Ik zou me ook zorgen maken als ik niet weet wat het is. Liever een keer overbezorgd als een keer iets missen toch? Ik zou gewoon weer naar je huisarts gaan en vragen wat het volgens hem is. Krijg je geen bevredigend antwoord dan kan je altijd nog een second opinion vragen. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid en/of geruststelling.
Mijn zoontje (nu 5 jaar) heeft ook al vanaf jonger dan een jaar ( was eerste x dat ik het opmerkte) 'bolletjes' in hoofd hals gebied. Heb niet het idee dat ze groeien, verder ook geen klachten. Mijn schoonmoeder had ook een vergrote klier (al haar hele leven overigens....) en die zat net boven de grens van 1cm en die hebben ze er voor de zekerheid uitgesneden voor pathologisch onderzoek na meerdere tevergeefse puncties. Dat schrijven de richtlijnen voor en artsen moeten zich daarvoor indekken mocht het achteraf toch wel iets blijken te zijn, zodat ze niet nalatigheid verweten kan worden. Nou, dat hoeven ze bij mijn zoontje niet te doen! (en dat is de enige manier waarop ze een maligne lymfoom zouden kunnen bevestigen, ik neem aan dat jouw zorgen daar naar uitgaan - dat zou de volgende stap zijn mochten ze op jouw aandringen in gaan)Ik zou me er niet te veel zorgen om maken als ik jou was, moeheid en zweten zijn zulke algemene klachten. Je kan de precieze plekken noteren en schatte qua grote, en dan zelf vervolgen- kijken of ze groter worden of uitbreiden. Die eczeem/uitslag staat er sowieso los van.