Even een vraag: er zitten in eiersalade van de supermarkt geen rauwe eieren toch? Heb nu de eiersalade zonder mayo van Johma en heb ook wel eens die van AH eigen merk gehad. Ik hoop het van jullie te horen, blijf toch twijfelen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er rauwe ei in zit (staat ook niet op de verpakking), maar wil het graag zeker weten. Alvast bedankt voor de eventuele reacties. Groetjes Susanne
Volgens mij wordt eiersalade altijd gemaakt van gekookte eieren hoor. Maar misschien kun je ook zelf eiersalade maken: gezonder en veeeeel lekkerder
Bedankt voor de reacties tot nu toe en zelf maken kan ik inderdaad ook een keer proberen. Maar ik vind die in de supermarkt wel erg lekker hoor.
Een simpel receptje (hoeveelheden doe ik altijd op de gok en naar smaak): Gekookte eieren fijn snijden mbv eiersnijder Mayonaise erbij (kan ook yoghurt) Kerriepoeder, peper en zout toevoegen Klein beetje fijn gesnipperde ui Eventueel wat fijn gesneden bieslook Even goed doorroeren ....en klaar! Smakelijk
@Light: dankje voor het recept, zal het wel een keer uitproberen! Ik ben wel de enige die het eet, hoeveel eieren zal ik dan doen? 2?
Ik maak het ook altijd zelf (op gevoel), eieren koken, Paprika poeder, zout, peper, kleeeeeein beetje chilipoeder, mayo en curry. Zo lekker! Soms bak ik plakjes bacon en die versnipper ik en meng er doorheen (dan laat ik zout uiteraard weg). Is m'n verslaving, ben ook de enige thuis. Maar maak dan meteen veeeeel eierschalen Ik vind die uit de supermarkt dan ook zo tegenvallen als je zelfgemaakte gewend bent. Denk overigens dat het idd gemaakt is van gekookte eieren en niet van rauwe eieren Maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Twee is wel genoeg dan, maar je kunt het ook een paar dagen bewaren. Ik gebruik meestal 3-5 eieren, maar eet het dan samen met mijn man. Met bacon erdoor, wat ik zojuist las, is trouwens ook een goed idee. Lijkt me lekker. Fijn dat ook de supermarkt-versie goed heeft gesmaakt! Ik hoop dat ik ook gauw weer van eiersalade kan gaan genieten. Op het moment smaakt mij niks meer...