Ik ga komend weekend met mijn familie een weekendje weg en nu hebben mijn zus en ik een heerlijke zeep-scrub massage geboekt in de hamam. Ik ga verder niet in de sauna oid, ik ga echt alleen voor deze behandeling. Ik heb bij het reserveren gevraagd of de behandeling kon ivm zwangerschap en dit was het antwoord: "In verband met uw zwangerschap is het geen probleem om deze behandeling te boeken, wij willen u wel meegeven dat u tijdens de behandeling op een verwarmde steen ligt." Kan die verwarmde steen nu wel of geen kwaad? Maw kan ik de reservering door laten gaan of zouden jullie het afzeggen?
Ik denk eerder omdat een steen niet altijd comfortabel ligt als je zwanger bent, maar als je nog geen flinke buik hebt kan het wel
Wat ik mij nog van de hamam in Turkije kan herinneren is dat je zowel op je rug als op je buik op de steen ligt. Het kan zijn dat het niet echt comfortabel ligt. Maar ik denk dat de warmte van de steen geen probleem hoeft te zijn. De waarschuwing voor sauna's gaat voornamelijk om de hele warme sauna's (90 graden). En ook dan, als je het altijd al gedaan hebt voor de zwangerschap is het ook nog geen probleem. Je moet alleen niet te lang erin gaan en goed naar je lichaam luisteren.
Hier bij mijn zoon ook rond 16/17 weken geweest, juist toen geboekt omdat de eerste srie maanden voorbij waren en ik toen nog geen buik had, he. Er heerlijk van genoten!!