Ons zoontje is nu vier maanden en de komende tijd willen we eens op zoek naar een goede kinderstoel. Maar wat vinden jullie handiger: een mét of zónder eigen blad eraan? Voordeel van met lijkt me dat het geen geklieder op je eigen tafel is, voordeel van zonder dat je lekker aan kunt schuiven. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb zowel een meegroei (houten) stoel van ? (weet het even niet meer welk merk) als een Chicco Polly. Deze laatste hebben wij gekocht toen we er achter kwamen dat eten geven in de meegroeistoel nog helemaal niet te doen was voor Sam. Sam was te klein, ze kon overal bewegen in die stoel, en ging er maar in schuinhangen/zitten/liggen. De polly heeft een blad wat er af kan (dat is bij de meeste stoelen volgens mij ook wel zo). Klein minpuntje aan onze Polly (huidige model) is dat er alleen maar wieltjes aan de achterkant zitten van de stoel, dus rijden met Sam erin is lastig. Maar dat schijnt wel weer veiliger te zijn omdat ze dan ze minder weg kunnen wippen wat ze toch wel proberen. De meegroeistoel gaan we pas gebruiken als de toekomstige huisbewoner oud genoeg is voor een kinderstoel, dan mag sam naar de meegroeistoel.
ik had voor onszelf een houten kinderstoel gekocht en voor mijn ouders die van ikea met blad eraan. ik heb nu die houten aan de kant gezet en ook 1 van de ikea gekocht die zijn helemaal geweldig!
Nou zeg, hier echt exact het zelfde verhaal als daphne! Ik had het geschreven kunnen hebben..dus tel haar ervaring maar voor twee!
Wij hebben de tripp trapp van Stokke met een verkleiner erin. Ik vind het gezellig als Sem direct bij ons aan tafel zit, en qua geklieder we leggen er wat onder.... Voordeel van de tripp trapp is dat je er jaren mee kan doen en zelf op ten duur ook in kan zitten.
De chicco polly bevalt ons erg goed. De rugleuning kan bijna helemaal plat, hij is in verschillende hoogtes te verstellen, hij is makkelijk en smal dicht te klappen (erg handig als je hem ooit eens mee moet nemen, zoals wij deden op vakantie) en er zit een los blad bij... Jelle heeft alleen het blad ervoor als wij zitten te eten, daar zit dan zijn speeltje op. Doordat wij nog een rand van zo'n cm of 10 onder de tafel hebben kan ik hem niet aanschuiven. En als ik de stoel lager zet, komt hij amper met z'n koppie boven de tafel uit.. Maar dat zou met een andere stoel ook niet kunnen. Als ik hem eten geef laat ik het blad eraf, want het is wel aan de grote kant.
Hier ook de tripp trapp, die was toen eens in de aanbieding. Wij hebben hiervoor gekozen omdat ze hier later ook in kunnen zitten. Wij hebben stoffen eetkamerstoelen waarvan de hoezen er niet af kunnen. Dus als Florine later wil verven kan ze dat mooi in de tripp trapp doen! Linda
Hier een chicco polly, echt ideaal! Bij mijn ouders een van ikea, ook super, maar dan moeten ze wel goed kunnen zitten! De polly heeft een ligstand.
Wij hebben een houten meegroeistoel met blad van de prenatal. Ik vind zo'n stoel mooier staan in de woonkamer, dan zo'n plastic stoel. Hoewel plastic wel zn voordelen heeft qua schoonmaken en model. Maar deze stoel heeft weer als voordeel dat ie mee kan groeien en dus kan Rick er nog lang in zitten.
Hier ook de Tripp Trapp. Super stoel! Ook Sam van Daphne zat hier prinsheerlijk in. Bovendien past ie mooi bij onze eethoek. Haha, alsof dat veel uitmaakt met mijn interieur maar ik hou wel erg van hout.
Hier ook de ikeastoel. Sven zit er erg goed in. Makkelijk schoon te houden. Blad kan erop en er af. Ideale goedkope stoel.
Hier ook ikea. Ze kunnen hier al heel snel in zitten. Met eigen blad, de rotzooi niet op jouw tafel. En makkelijk schoon te maken. Lekker goedkoop en echt degelijk.
Wij hebben er ook 2! Een houten meegroeistoel en de chicco polly! We hadden de meegroeistoel kado gekregen van mijn ouders, maar toen ik bij een vriendin op visite was en Joris daar in de chicco polly had gezet was ik gelijk verkocht! Hij zat er zo heerlijk in en kon ook een hele tijd blijven zitten zonder problemen! In de meegroeistoel kon hij op dat moment (5,5 maand) nog zelf niet in zitten want er was veel te veel ruimte over om scheef te gaan zitten. En in de chicco polly kon ik de leuning platter leggen waardoor ik makkelijk de eerste hapjes kon geven en hij gemakkelijk zat! Mijn schoonouders hebben ook de stoel van de Ikea! Daar ben ik ook tevreden over! Echt een prima stoel hoor!
Ik had zo'n dure gekocht, lijkt op de polly, maar ik had als reserve voor op vakantie een ikea stoeltje gekocht. Ik vond hem zo handig dat deze er nu staat, en die dure op zolder.
Ik heb even op de site van Ikea gekeken; welke stoel bedoelen jullie? die houten of die antilop? Ik vind er nogal een prijsverschil in zitten bij al die stoelen. De Chicco Polly kost 119 euro en de Ikea antilop 12 euro! (en het blad dan nog 3 euro ) Waar moet je bij het kopen nou op letten?
Wij hebben hier de Tripptrapp stoel van Stoke. Gekregen van mijn schoonouders. Het is idd zo, dat ze wel eerst goed moeten kunnen zitten, voordat ze erin kunnen. Marleen kan er idd nog niet in. Ja, 3 sec en dan gaat ze voorover hangen. Bij mijn pa staat er eentje van Ikea. Is die hele goedkopen. Ideaal ding ook.
Het is sowieso nooit goed om een kindje dat nog niet zelfstandig kan zitten in een kinderstoel te laten zitten. Maakt dan niet uit welk merk stoel je hebt.