als je vriend een alcoholverslaving heeft? Een vriendin van me vroeg of ik hier eens raad kon vragen of iemand ervaring heeft in het verhelpen van alcoholproblemen? Ze zijn ook al sinds vorig jaar aan het proberen om een kindje te krijgen en hebben een mk gehad bij ong. 10weken in januari.. De vriend zit na zen werk op cafe en is geen gezellige drinker, dan verstaat hij of wilt hij niet verstaan wat hij doet. Wanneer hij nuchter is, is hij de liefste van de wereld een echte teddybeer om het zo te noemen maar als hij gedronken heeft is er enkel die donkere deprimerende kwaaie kant van hem. Ze kan er met hem over praten als hij nuchter is maar eens hij het cafe binnenstapt is het om zeep, hij gaat voor 1tje te drinken maar dat worden er al gauw meer en veel heeft ie niet nodig om dus een l*l te worden. Het probleem ligt dus echt aan het feit dat hij het cafe niet zou binnen mogen stappen, maar ja als de collega's zeggen kom op eentje doe niet flauw hup is hij mee. Hij is echt pas veel beginnen drinken na die mk en dat was geen goeie boost voor hun relatie Iemand die raad voor haar heeft?
hulp zoeken. Hier kom je niet alleen en ook niet samen vanaf als het een echte verslaving is. Daarbij is hem laten bijhouden hoeveel hij gemiddeld op een dag/per week drinkt een idee, dan wordt hij geconfronteerd met zijn drinkgedrag. Is vaak wel een impuls om wat eraan te doen. Ik wens haar ontzettend veel succes
Duidelijk een grens aangeven. Ik hou van je maar als je drinkt ben je jezelf niet. En ik wil dit niet meer. Als hij meer is gaan drinken omdat hij moeite heeft met de mk moet hij hulp zoeken, niet zich volgieten. Kies maar, of ik of je biertjes zou ik zeggen..
Dat heeft ze al is gedaan. Hem gezegd dat hij moet kiezen of zij of de drank.. Dan gaat het even goed een week of twee en dan is er een verjaardag of weet ik veel wat en gaat ie weer mee met natuurlijk de collega's. Ze heeft al aan de collega's gezegd dat ze dit niet apprecieert waardoor zij nu overkomt als een kwaaie heks want ja ze verbied het hem En dat een van zijn collega's zijn vrouw het café openhoudt helpt niet echt neen :S
Tjaa misschien dan ook daad bij het woord voegen en gwoon gaan als hij weer eens goed heeft gedronken.. Misschien dattie dan inziet dat ze het echt meent. En idd misschien bijhouden wat hij drinkt of hoe vaak zodat hij ermee geconfronteerd word.. Het probleem is vaak dat ze zelf moeten erkennen dat ze een probleem hebben en dat kan vaak heeeeel lang duren.. Mijn tante lag in het ziekenhuis, leverfalen door de drank.. Echt kantje boord.. En nog zeggen dat ze nergens last van heeft en niet teveel drinkt...
Ja het punt is hij beseft het maar al te goed dat ie een probleem is als ie nuchter is. Ze heeft al is haar boeltje gepakt maar ze zijn getrouwd dus ja das nog net iets anders als 'gewoon' samenwonen he.. en hij doet zijn uiterste best maar zijn collega's zijn haar tegenpolen en jutten hem net op met dingen als 'mag je niet weg van vrouwtjelief' moet je weer in je kooi? tja kijk das onrespectvol tegen over haar want zij is wel zijn vrouw maar zij maken haar uit voor de duivel :S zij heeft geen zicht op hoeveel hij drinkt want ze gaat niet op café en hij noteert het dan toch niet want ach ja het is maar 1tje..