Wat zou dit zijn??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Inge88, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik heb al een paar weken (denk vanaf 11 weken zwangerschap of zo) dat als ik zeg maar vanuit lig naar zit kom, onverwachte beweging maak of nies oid dat ik iets raars voel links of rechts schuin iets boven mijn navel. Het is echt moeilijk te beschrijven, het voelt als een flinke schop of duw icm hele korte tinteling. Ik weet dat het geen schop of duw kan zijn, zou echt te vroeg zijn zo duidelijk en daarvoor zit het naar mijn idee te hoog. Zo'n schop kreeg ik bij mijn vorige zwangerschap ook pas echt op het einde, maar zo voelt het wel. Het doet geen pijn, het voelt gewoon vreemd.

Wat zou dat kunnen zijn? Zijn dit mijn banden? Want die lijk ik ook wel eens te voelen in mijn liezen bij niezen of snelle beweging als opstaan maar dat voelt toch echt heel anders, dat zijn echt van die steken. Dit is dus een soort schop van binnen uit icm tintelingen :(

Maak me verder geen zorgen hoor, ben gewoon nieuwschierig ik herken het niet van mijn vorige zwangerschap!

2. jony

jony Actief lid

11 nov 2012
    434
    0
    0
    Heb ik ook gehad en voorgelegd bij de ha toen.. het zijn je buikspieren die verschuiven om plaats te maken voor je groeiende bm.
    Als je buikspieren niet meer heel stevig zijn kan je daar vrij snel last van krijgen.
    Heb het een tijdje gehad, en toen alles zijn plekje gevonden had was het weg ;)

3. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Maar had jij het dan continu? Want ik heb het echt maar soms bij bijv van lig naar zit gaan (niet altijd). En ik heb er verder geen last van, het is niet pijnlijk :)

Klinkt wel logisch!

4. jony

jony Actief lid

11 nov 2012
    434
    0
    0
    Nee helemaal niet vaak maar dan ook als ik me in bed omdraaide bv, of als ik mij bukte voor iets op te rapen. Kan niet zeggen juist hoe vaak, maar een paar keer per week ofzo...

5. jony

jony Actief lid

11 nov 2012
    434
    0
    0
    voelde bij mij echt alsof er wat versprong in mijn buik

6. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb vaak als ik op mijn rug lig en ik ga zitten een raar gevoel in mijn navel. Klinkt een beetje gek, maar net alsof er van binnenuit heel hard aan mijn navel getrokken wordt. Het doet geen pijn of zo, maar het is een heel erg raar gevoel. Ook als ik me snel omdraai in bed heb ik het wel eens. Zou dit hetzelfde zijn?

7. life

life Niet meer actief

Ik voel het dan niet maar ik heb wel erg stevige buikspieren altijd fanantieke sporter geweest. Als ik nu van lig naar zit zou gaan krijg ik in het midden een 'punt' dan komt de binnenste naar buiten door me spieren. Doet geen pijn bij me maar ziet er wel vies uit vind ik haha

8. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18
    Ja die punt is je baarmoeder die tussen de buikspieren doorkomt.... Na de zwangerschap kan je dit heel goed voelen dat er een 'gat' in het midden van je buik zit omdat je spieren nog links en recht van je buik zitten... Na een paar weken trekt dit weg..

Ik ga trouwens nooit van op mijn rug liggen naar zithouding recht omhoog, dit belast je buikspieren erg veel, die al veel te verduren hebben! Het is beter eerst op je zij te draaien en dan van zij liggen naar zithouding... Is trouwens tevens beter voor je bekken;)

9. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Jony: Ja idd! Alsof er iets verspringt haha! Klinkt logisch dat dat dan een spier is :)

Mamamuis: Ja zou kunnen! Vind het ook erg moeilijk om te omschrijven

Life: Die punt krijg ik inderdaad ook, dat ziet er echt heel vreemd uit. Ik ben alleen geen fanatiek sporter haha ;) Ben niet dik ofzo, gewoon normaal maar kei harde buikspieren heb ik niet ;)

Nicole: Heb je idd gelijk in, het is niet de beste manier om omhoog te komen. Probeer er ook zoveel mogelijk aan te denken! Maar ik heb het ook als ik niet helemaal omhoog kom zeg maar, kan ook als ik op de bank lig en ik wil mezelf even 'goed leggen' ;)

Deel Deze Pagina